Byczek Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 ...o wyjątkach słyszałeś? :twisted: ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Budowa trwa, śruba mocująca skrzydło do kadłuba w ilości cztery sztuki oklejanie skrzydeł: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam. Cztery śruby na stronę do tej wielkości modelu to sporo. Wstaw pełne zdjęcie jak są rozplanowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam. Cztery śruby na stronę do tej wielkości modelu to sporo. Wstaw pełne zdjęcie jak są rozplanowane. Wedle planów tak mają być rozmieszczone Kolejna kwestia do przemyślenia, chodzi o umieszczenie silnika, czy cylindrem do dołu jak w planach czy cylindrem do góry tylko wiąże się to z tym że głowica silnika będzie wystawać nieco ponad kadłub. Zdjęcia poglądowe: Tak wygląda na planach: 1. mały problem, rozstaw śrub nie pasuje do otworów w wrędze silnikowej jak teraz przewiercieć otwory? wiertarką nie podejdzie na taki dystans, macie jakieś sposoby? 2. konieczna przedłużka wału korbowego, z czego zrobić? czy można kupić takie coś? jeśli chodzi o zrobienie takiej przedłużki, choć nie widze innej możliwości to chyba zrobić z rury lub pełnego walca wytoczonego na tokarce, brakuje ok 15 cm. Wiadomo silnik ma duże obroty, taka przedłużka musi być wykonana perfekcyjnie, gdzie takie coś zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Czyli po dwie śruby na stronę, to dobrze. Silnik zamontuj w taki sposób, żeby możliwie nic nie wystawało, lub minimalnie wystawało. Nowe otwory spróbuj wywiercić przystawką kontową do wiertarki (właśnie dlatego napęd główny należy kupować odpowiednio wcześnie, i nie do końca zapatrywać się na plany). Jeżeli chcesz przedłużyć wał, to zrób to z odpowiedniego pełnego pręta duralowego. Obtoczyć możesz sam, ale i tak musisz dać do wyważenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 czy cylindrem do dołu jak w planach czy cylindrem do góry W dół - jak na planach. konieczna przedłużka wału korbowego Jeśli masz problem ze zrobieniem przedłużki, to przesuń do przodu silnik i zamocuj śmigło na wale bez przedłużki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 [Jeśli masz problem ze zrobieniem przedłużki, to przesuń do przodu silnik i zamocuj śmigło na wale bez przedłużki. Niestety nie widze przesunięncia silnika, wiązało by się to z osłabieniem konstrukcji, trzeba będzie taką przedłużkę zrobić, tylko z czego? dodatkowo mają być zamocowane dwa łożyska tak jak zaznaczyłem na planie kolorem czerwonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Żeby nie komplikować Tobie roboty: Masz cztery śruby do przykręcania śmigła, po środku masz wyprowadzenie wału napędowego, które jest zakończone gniazdem pod ampula. Wykręć ten element, bo powinien być wykręcany, i zrób dokładnie taki sam na odpowiednią długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Tak się zastanawiam co ma dać silnik bardziej z tyłu i śmigło na przedłużaczu. Poza samymi problemami to chyba nic. Co jak co, ale zawsze coś dziwnego można w tym wątku obejżeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Tak się zastanawiam co ma dać silnik bardziej z tyłu i śmigło na przedłużaczu.Poza samymi problemami to chyba nic. Co jak co, ale zawsze coś dziwnego można w tym wątku obejżeć W poprzednim poście masz skan planów, tam zobczysz dlaczego a przyczyna jest prosta, żeby wygląd myśliwca był bardziej makietowy, jeśli umieszcze silnik bardziej z przodu to będzie wystawać cylinder a tak można trochę się pomęczyć i go schować. Do tematu jeszcze wrócimy pod koniec stycznia to była przymiarka. Wzierniko/klapki w skrzydłach wykonane, będą odchylane na zawiaskach które dokończe je jak będe model oklejał tylko nadal zastanawiam się czym? czy folią? czy papierem japońskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witaj Janusz. Część planów takie instalacje nakazuje, ale wykonanie w takim przypadku zależy do wykonawcy. Natomiast w niektórych płatowcach jak chociażby Do-335 lub P-39 wykonanie w inny sposób będzie dalekie do makietowego (zbliżenia się do orginału). Jest to pewna komplikacja, ale nie aż taka jak się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Pewnie tak, ale wydaje mi się że to jest półmakieta i można wiele rzeczy uprościć. Oczywiście każdy kombinuje aby model wyglądał jak najlepiej i to jest słuszne. Faktem jest że modelarstwo polega m.in. na robieniu rzeczy nie do końca łatwo-prosto i przyjemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 budowa owiewki, owiewka zbudowana z blach alu. grubości 1 mm rozrysowana przy pomocy programu autocad, następnie wycięta laserem, wklejona została również pleksa oraz podsufitka kabiny. Mam pytanko, pleksa jest wrażliwa nawet na najdrobniejsze okruchy, bowiem po chwili można zobaczyć rysy itp. czym można wytrzeć plekse? lub odmatowić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 ...się w wojsku robiło za pomocą pasty do zębów i kawałka koca A poważnie - popatrz na forum plastiku, oni polerują kabinki do wysokiego połysku, więc na pewno są pasty do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 ...się w wojsku robiło za pomocą pasty do zębów i kawałka koca A poważnie - popatrz na forum plastiku, oni polerują kabinki do wysokiego połysku, więc na pewno są pasty do tego Dzięki, nie omieszkam zobaczyć 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maki79 Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam. Od dłuższego czasu śledzę budowę Bf-a. Chciałbym wiedzieć gdzie zakupiłeś do niego chowane podwozie. Rzecz w tym że buduję wersję G-6 w tej samej skali i rozglądam się właśnie za podwoziem A tu LINK z relacji budowy mojej 109, gdyby ktoś był zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam. Od dłuższego czasu śledzę budowę Bf-a. Chciałbym wiedzieć gdzie zakupiłeś do niego chowane podwozie. Rzecz w tym że buduję wersję G-6 w tej samej skali i rozglądam się właśnie za podwoziem A tu LINK z relacji budowy mojej 109, gdyby ktoś był zainteresowany Cześć, chowane podwozie zostało zakupione w sklepie modelarnia rc. Widze że robisz kołpak a to by mnie interesowało bowiem nigdzie nie można takiego kupić, więc wydaje mi się że jak budujesz tej samej skali to mógłby pasować do mojego modelu. Kwestia tylko jaka u ciebie jest średnica kołpaka? może u ciebie zamówię? Fajnie że budujesz tego myśliwca, relacja mi się podoba. Albo zobacz tu http://www.ef3m.pl/831,podwozie-sterowane-pneumatycznie-focke-wulf-fw-190.html Edit: (budowa amortyzatorów) Trzy rurki aluminiowe o różnej średnicy, w tym jedna oklejona rurką termokurczliwą dla zminimalizowania luzów, a więc wszystkie zostaną skrócone do odpowiednich rozmiarów jak na planach i zaczopowane, i tu mam pytanie czym najlepiej je zaczopować? zaczopowanie będzie wewnątrz rurki i na końcu rurki. Tak jak widać na planie poniżej zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha100a Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 to usunięcia drobnych rys i do odmatowienia nadaje się pasta TEMPO- do kupienia w sklepach motoryzacyjnych i stacjach benzynowych tempo , testowana róznież na pleksi w takich celach jak piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maki79 Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Oczywiście że niema problemu, jeden czy nawet dwa kołpaki nie stanowią problemu. Średnica kołpaka 160 mm. W sklepie ef3m nie maja takowego podwozia, a modelarni rc nic podobnego nie znalazłem. Szkoda. Gdzie mogę je w takim razie kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi