Łukasz1 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Witam. Buduję twinstara, ale z wersji kit i w instrukcji nie jest nic powiedziane odnośnie śmigieł poza rozmiarem w dedykowanym zestawie. W poprzednim twinstarze 20 lat temu jeszcze styropinowym i z permaxami 400 były śmigła "gunther" współbieżne. Czy ktoś ostatnio budował twinstara i może podzielić się doświadczeniem? Śmigła obecne 8x5
Irek M Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Współbieżnie - to z pewnością według ciebie - w tę samą stronę. Przy 2silnikowych chyba już nikt nie stosuje tej opcji w elektrykach. Raczej przeciwbieżnie. To rodzi pytanie obroty na zewnątrz czy do wewnątrz. W moim TwinStar nie było znaczenia czy na zewnątrz czy do wnętrza. Gdy dodałem trzeci silnik to też nie było żadnego problemu mimo, że dwa śmigła kręciły się w tę samą stronę. Dlatego jak zastosujesz dla obu jeden kierunek to też nie będzie źle. Dla mnie jednak przeciwbieżne obroty wyglądają "lepiej" 🙂
Patryk Sokol Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Jestem na etapie trzeciego Twinstara, wszystkie miały śmigła współbieżne. Zero problemów, nawet kiedy testowałem śmigła 10x7.
sławek Opublikowano 14 Sierpnia Opublikowano 14 Sierpnia Jeśli już to śmigła do wewnątrz gdy wybieramy opcje przeciwbieżną - przy awarii jednego silnika zmaleje efekt asymetrii .
Stearman Opublikowano 2 Grudnia Opublikowano 2 Grudnia Witam, Mam pytanie przy okazji tego wątku. Zamierzam zbudować dwusilnikowy P38 Lghting i tu rodzi się dla mnie kilka pytań bo to mój pierwszy dwusilnikowiec: 1. Z tego postu wynika, że chyba najlepiej będzie śmigła przeciwbieżnie obracające się do środka? 2. Czy przy dwusilnikowcach stosuje się wykłon i skłon silnika czy już nie trzeba?
dariuszj Opublikowano 2 Grudnia Opublikowano 2 Grudnia 1 godzinę temu, Stearman napisał: 1. Z tego postu wynika, że chyba najlepiej będzie śmigła przeciwbieżnie obracające się do środka? Przeciwbieżne powodują znoszenie momentów. Kierunek obrotów moim zdaniem nie ma żadnego znaczenia. 1 godzinę temu, Stearman napisał: 2. Czy przy dwusilnikowcach stosuje się wykłon i skłon silnika czy już nie trzeba? Skłon tak samo jak przy pojedynczym silniku. Wykłonu nie trzeba, bo momenty od silników się znoszą. 1
Rekomendowane odpowiedzi