Skocz do zawartości

Długość przewodów pakiet- regulator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja z pytaniem muszę przedłużyć przewody pakiet - regulator - ze względu na szczupłość miejsca. Mają obecnie długość ok 25 cm - potrzebuję dodatkowo 10 cm - czy to nie będzie miało fatalnego wpływu na działanie całości ? Zasilam szeregowo z 2 pakietów 4s - czy i jak długość przewodu pomiędzy pakietami może wpływać ?

Pakiet 2x 4s 5000mAh, regulator Turnigy 120, silnik Turnigy 160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedluzanie kabli powoduje "ripple voltage" co niszczy ESC. Trzebaby dodac kilka kondensatorow w takim przypadku. Przykladowo:

https://www.monsterhopups.de/Castle-Creations-011-0165-00-Castle-Creations-Capacitor-pack-8S-MAX-35V-1680UF_1

Generalnie, gdzie tylko mozliwe, lepiej przedluzac kable miedzy ESC a silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, uściślę : jak w powitalni było, model powstaje 19 lat (!) - najpierw cały czas praca, potem choroba potem znów praca ... Teraz może skończę ale : początkowo miała to być półmakieta ze spaliną - nie znalazłem właściwego silnika i zmieniłem projekt na elektryka. Była walka z podwoziem i innymi detalami, w "międzyczasie" zakupiłem napęd. Regulator to Turnigy 120A-HV OPTO - K-Force (taki : https://hobbyking.com/en_us/turnigy-k-force-120a-hv-opto-v2-5-12s-brushless-esc-1.html). Ma wbudowaną baterię kondensatorów ale widzę, że u mnie ma dopięty dodatkowo moduł z 3 kond. Obecnie przewody mają długość tyle co oryg, od regulatora + oryg. od pakietu. Czy te 10 cm coś wniesie - prawdopodobnie przy konfigurowaniu napędu (znany sklep na Bitwy W.), jako, że na tym się nie znałem/nie znam doradzono dodatkowy pakiet. W pewnum sensie nie chciałbym przemieszczać regulatora a przedłużone przewody pozwoliłyby na łatwiejsze wpinanie.

IMG_0245.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, jesli to tylko 10cm, to mozna bez extra kondensatorow. Tym bardziej, ze to makieta, a nie wyzylowany EDF czy akrobat.
Generalnie przyjmuje sie, ze przy przedluzeniu o 15-20cm trzeba dodawac. Sam sie teraz zastanawiam nad takim samym problemem - gdzie pytanie, jest nie "czy", a "ile".
Na przyklad tutaj pisza, zeby dodawac zestaw kondensatorow na kazde 20cm: https://ploberger-modelltechnik.at/en/Duplex-Jeti-Model-Addcap-1640-J-AC-1640/SW10110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ zmieniły się realia - zdemontowałem silnik i przerabiam przód - wydłużę przewody silnika :D

pytanie  lutować czy zrobić wstawiane na banankach przedłużki bez cięcia oryginalnych kabli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, emkd napisał:

ponieważ zmieniły się realia - zdemontowałem silnik i przerabiam przód - wydłużę przewody silnika :D

pytanie  lutować czy zrobić wstawiane na banankach przedłużki bez cięcia oryginalnych kabli ?

Lutować. Przy banankach nigdy nie wiesz jaka jest naprawdę powierzchnia styku Pani z Panem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, emkd napisał:

lutować czy zrobić wstawiane na banankach przedłużki bez cięcia oryginalnych kabli ?

Ja osobiście stosuję przedłużki oparte na goldach .Zgadzam się z przedmowcą że lepiej zalutować bo to pewniejsze ale z drugiej strony taki wypinany w każdej chwili przewód jest bardzo praktyczny i wygodny.Stosuję z powodzeniem w kilku modelach ,jednak gdybyś się na to zdecydował pamiętaj aby stosować dobre jakosciowo pozłacane  wtyczki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedłużam o 30 cm - daję goldy 4mm - będzie chyba najprościej - przy silniku są sztywne "druty" przy esc krótkie 12awg - będzie dobrze... cały czas walczę z mocowaniem pakietów :( miejsca dużo ale problematyczne wkładanie - mam szeregowo 2 po 4s ... i jeszcze do bec-a dodatkowy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kawał sinika z niego
Specs:
Battery: 10 Cell /37V
RPM: 231kv
Max current: 80A
Watts: 2800W
No load current: 37V/1.47A
Internal resistance: 0.028 ohm
Pole Count: 24
Weight: 849g
Diameter of shaft: 10mm
Suggested ESC: 120A 10S Compatible
Suggested Prop: 18x10~20x8


Performance Data (10S):
18x10: 2377W, 67A, 8853g static thrust
18x12: 2730W, 77A, 10284g static thrust
20x8: 2762W, 78A, 9376g static thrust
19x10: 2799W, 79A, 10014g static thrust

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys tez bym powiedzial lutowac, ale Schubeler w swoich najwiekszych EDFach (195mm, 15kw mocy) uzywa kabli laczonych na srube:
image.png.5397b4b175127d9dba813a7034c357c5.png

wiec mysle, ze pozlacane styki beda OK :)

Aczkolwiek, z doswiadczenia:
image.png.52cc9f257ccc2fbbe5a0eab858aa3e48.png

nie kupuj tych w ksztalcie banana - mi sie wielokrotnie palily, za mala powierzchnia styku. Teraz uzywam tylko takich  z rozszerzanym czubkiem i bez problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym lotnictwie nie ma lepszego rodzaju połączenia w sieci elektrycznej samolotu niż lutowanie co jest spraktykowane dziesiątkami lat eksploatacji. Oczywiście są połączenia przewodów elektrycznych skręcane (kołki na kostce zaciskowej z nakrętkami) lecz dotyczą one urządzeń i agregatów elektrycznych (prądnice, przetwornice, wzmacniacze etc.), które podlegają demontażowi z powodu obsług okresowych. Sieć elektryczna samolotów jest zawsze lutowana.  Połączenie lutowane dobrze wykonane nie ma sobie równych jeżeli chodzi o parametry elektryczne jak też wytrzymałość mechaniczną pod następującymi warunkami: 1) odpowiednia temperatura lutowania, jeziorko lutowia, oczyszczenie i zabielenie przewodów, 2) odpowiedni typ lutowia dobrany do temperatury lutowania, 3) dobrze dobrany czas grzania tak, aby nie uszkodzić izolacji czy nie przepalić żył przewodów.  Ja lutuję nawet przedużane wiązki do serw stosując zarobione fabrycznie wtyczkami przewody (sam nie zaciskam zaciskarkami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko piknie ale jest zawsze jakiś "ale"

Elektrony nie płyną w całym przekroju - zjawisko naskórkowości - przy prądzie stałym nie ma znaczenia - przy zmiennym już może tak. Lutujac grube przewody - linki AWG najlepiej byłoby je spleść przez zalutowaniem ale jest to problem - miotła bardzo cienkich drutów :(

Czyli lutujemy równolegle - więc wydaje mi się że zalane lutowiem złącze gold gdzie styk jest po całym (prawie) obwodzie może być lepsze. Utrzymując złącza w czystości myślę, że jest to bardziejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.