Skocz do zawartości

Model Legacy


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, leszek-bart napisał:

IMG_20240818_102827_613.thumb.jpg.c052ee3c2ff54be249775e27e821d31f.jpgPostanowiłem założyc nowy temat o modelu Legacy . Idzie zima i zastanawiam się nad budową nowego modelu o wadze do lotu 1600 gram . Jeszcze nie wiem czy będzie to Legacy czy Elipsa . A może tylko skrzydło i statecznik z Elipsy a reszta moja . 

IMG_20240818_102805_130_HDR.jpg

IMG_20240806_181633_023_HDR.thumb.jpg.2158b45d0a5c552b2161881ce07dddde.jpg

IMG_20240523_170602_548_HDR.thumb.jpg.ddd7fb730c4f225f3e27507f9eb2ac5c.jpg

 

Sugerował bym lepszy model Legacy a elipsa jako następny model. Co do zmiany  proporcji  modelu (skrzydła i statecznik z elipsy reszta moja ) to jaką  masz gwarancję, że takie coś będzie latało poprawnie?  Zbuduj poprawny model z planów , które znasz i są sprawdzone . Co do wagi modelu to wg mnie optymalna waga modelu tej wielkości to ok 1700 - 1750 gr gotowego do lotu. Miałem lekki model i musiałem doważać bo latało jak latawiec szczególnie w czasie wiatru. Wybór należy oczywiście do Ciebie.

Sukcesów w budowie i dalszego  zgłębiania  zasad latania modelami na uwięzi  (F2B).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego  nie sugerowałem.  Elipsa kupiona w zestawie ma jednak  tą przewagę, że wszystko masz wycięte tylko składasz jak klocki Lego i lata bardzo dobrze. Do Legacego musisz wszystko kupić , wycinać i generalnie jest więcej roboty. Jak nie będziesz miał dobrej balsy ( lekkiej) to możesz mieć problem z osiągnięciem optymalnej wagi  modelu.  A może przyszły sezon poświęć na doskonalenie latania w akrobacji na modelach, które masz i dopiero wtedy podejmiesz decyzję jaki model budować jak następny. model to tylko narzędzie w ręku pilota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Leszek.Widze żemasz problem z wyborem.Jeśli mogę to ci podpowiem troszkę.Te co masz modele potraktuj jako modele do opanowania latania.Nastepny powinien być podobny bo wykorzystasz podzespoły z tych starych (silnik,pakiety,koła orczyk,popychacze).Pamiętaj że to początek latania i drzazgi bedą się sypać.Model następny ma być podobny i lżejszy od poprzednika.Lepiej dociażyć niż latać bombowcem . Lepiej na tym etapie skupić się na nauce latania . Jeszcze nie jeden model się połamie. A to są koszty.Ja bym tak zrobił.Pragmatycznie.Teraz też robię takiego kukuruźnika z płaskim kabłubem .😁😁😁. Tak pod swoją rękę.Jak będzie latał tak jak chce,wtedy duplikat pod elektryczny napęd. Także Leszku wybierz z głową bo później to się mści na nerwach i na portfelu.Pozdrowionka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Panowie, że temat modeli na uwięzi odżywa. Wisi mi coś takiego na wystawie/ścianie w moim garażu już kilka lat i chyba się nie doczeka  wzbicia w powietrze. Model jest w idealnym stanie łącznie z silnikiem MVVS 6,5ccm. Gdyby ktoś był zainteresowany to zdejmę z haka rozkonserwuję silnik i uruchomię. Rozpiętość modelu to ok. 145cm.

20241014_202723.jpg

20241014_202711.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jednak Legacy z selekcjonowanej balsy . Wycinanie to nie problem a zima ma być długa . Mam przygotowane szablony na wszystkie części , to rozrysowanie pójdzie szybko .Pomimo wagi 1900 gram obecny  model lata w rękach Pawła Super to pewnie dzięki wiekszemu silnikowi i to na pakiecie 5S , sam nim jeszcze nie latałem bo mam dwa inne , których nie bedzie mi żal . Lata wolniej a nie szybciej od innych co mi odpowiada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.