jetfan Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada Szanowni, Takie pytanie, czy ktoś z Was używa\używał benzyny alkilatowej zamiast benzyn dostępnych na stacjach? Chodzi oczywiście o zawartość alkoholu, który chłonie wodę co powoduje korozję wewnętrzną. No i możliwe problemy z elementami gumowymi, membraną w gaźniku itd. W instrukcji do mojego SAITO wprost piszą by starać się używać benzyny bez domieszki alkoholu. Zadałem temat na grupie FB Saito owners i okazało się, że kilka osób używa wyłącznie benzyny alkilatowej i sobie chwalą. Benzynę alkilatową można kupić w PL, jest znacznie droższa ale nie ma bio-domieszek, wydaje się bezpieczniejsza dla naszych silników, mniej truje, nie jest tak bardzo toksyczna. Może warto? Co sądzicie?
samolocik Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada Na szczęście ciągle tańsza od paliwa do żarowych. Dzięki za informację. https://warter.shop/produkt/warter-pro-fuel-4/# https://www.sklep.zasun.pl/pl/p/Benzyna-alkilatowa-MARLINE-Premium-4T-5-litrow-/1742
symon5 Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada To ja się dołączę do pytania, czy do dwusuwów także ją można stosować i ile oktanowa jest. Czy są jakieś przeciwskazania do dwusuwów .
jetfan Opublikowano 29 Listopada Autor Opublikowano 29 Listopada 2 godziny temu, symon5 napisał: To ja się dołączę do pytania, czy do dwusuwów także ją można stosować i ile oktanowa jest. Czy są jakieś przeciwskazania do dwusuwów . Mogę tylko powtórzyć co pisali na FB tj. używają tego rodzaju benzyn do przygotowania mieszanki dla dwu i czterosuwów. I nie ma problemów. Chyba kupię bańkę i przetestuję na DLE, skoro kosiarki, kosy itd działają to powinno być dobrze również z naszymi silnikami. 1
FockeWulf Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada Obecnie warto kupować 98, bo ma mniej biododatkow. Nad alkalitową się też zastanawiałem, głównie za sprawą zagranicznych forów, ale doszedłem do wniosku, że wygodniej jest tankować na stacji.
motfil Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada Jest bez alkocholu 100 oktan Shell V-Power Racing 1
enter1978 Opublikowano 30 Listopada Opublikowano 30 Listopada 16 godzin temu, FockeWulf napisał: Obecnie warto kupować 98, bo ma mniej biododatkow. Nad alkalitową się też zastanawiałem, głównie za sprawą zagranicznych forów, ale doszedłem do wniosku, że wygodniej jest tankować na stacji. Identyczne wnioski wyciągnąłem , też się zastanawiałem jak to będzie? , może nie tyle z korozją co z gumowymi elementami gaxnika , z internetu nic nie wyniosłem bo za dużo sprzecznych opinii. więc przesiadłem sie na benzynę 98 , i problem z głowy, całe lato przelatane i wszystko w jest w porządku
Jurek_O. Opublikowano 30 Listopada Opublikowano 30 Listopada Benzyna alkilatowa ,używam 4T z olejem KLOTZ.Ostatnio w nowym silniku Silniki Ephil - Samoloty RC Sklep hobbystyczny Paliwo jest bezbarwne ,praktycznie bezwonne . RON 94, etanol < 0,2%. Paliwo jest dość drogie do 30 PLN za litr . Jestem ciekawy na czym mają polegać testy tego paliwa na silniku DLA.
Rekomendowane odpowiedzi