jetfan Posted November 29 Share Posted November 29 Szanowni, Takie pytanie, czy ktoś z Was używa\używał benzyny alkilatowej zamiast benzyn dostępnych na stacjach? Chodzi oczywiście o zawartość alkoholu, który chłonie wodę co powoduje korozję wewnętrzną. No i możliwe problemy z elementami gumowymi, membraną w gaźniku itd. W instrukcji do mojego SAITO wprost piszą by starać się używać benzyny bez domieszki alkoholu. Zadałem temat na grupie FB Saito owners i okazało się, że kilka osób używa wyłącznie benzyny alkilatowej i sobie chwalą. Benzynę alkilatową można kupić w PL, jest znacznie droższa ale nie ma bio-domieszek, wydaje się bezpieczniejsza dla naszych silników, mniej truje, nie jest tak bardzo toksyczna. Może warto? Co sądzicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
samolocik Posted November 29 Share Posted November 29 Na szczęście ciągle tańsza od paliwa do żarowych. Dzięki za informację. https://warter.shop/produkt/warter-pro-fuel-4/# https://www.sklep.zasun.pl/pl/p/Benzyna-alkilatowa-MARLINE-Premium-4T-5-litrow-/1742 Link to comment Share on other sites More sharing options...
symon5 Posted November 29 Share Posted November 29 To ja się dołączę do pytania, czy do dwusuwów także ją można stosować i ile oktanowa jest. Czy są jakieś przeciwskazania do dwusuwów . Link to comment Share on other sites More sharing options...
jetfan Posted November 29 Author Share Posted November 29 2 godziny temu, symon5 napisał: To ja się dołączę do pytania, czy do dwusuwów także ją można stosować i ile oktanowa jest. Czy są jakieś przeciwskazania do dwusuwów . Mogę tylko powtórzyć co pisali na FB tj. używają tego rodzaju benzyn do przygotowania mieszanki dla dwu i czterosuwów. I nie ma problemów. Chyba kupię bańkę i przetestuję na DLE, skoro kosiarki, kosy itd działają to powinno być dobrze również z naszymi silnikami. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FockeWulf Posted Friday at 05:16 PM Share Posted Friday at 05:16 PM Obecnie warto kupować 98, bo ma mniej biododatkow. Nad alkalitową się też zastanawiałem, głównie za sprawą zagranicznych forów, ale doszedłem do wniosku, że wygodniej jest tankować na stacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motfil Posted Friday at 05:39 PM Share Posted Friday at 05:39 PM Jest bez alkocholu 100 oktan Shell V-Power Racing 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
enter1978 Posted Saturday at 10:09 AM Share Posted Saturday at 10:09 AM 16 godzin temu, FockeWulf napisał: Obecnie warto kupować 98, bo ma mniej biododatkow. Nad alkalitową się też zastanawiałem, głównie za sprawą zagranicznych forów, ale doszedłem do wniosku, że wygodniej jest tankować na stacji. Identyczne wnioski wyciągnąłem , też się zastanawiałem jak to będzie? , może nie tyle z korozją co z gumowymi elementami gaxnika , z internetu nic nie wyniosłem bo za dużo sprzecznych opinii. więc przesiadłem sie na benzynę 98 , i problem z głowy, całe lato przelatane i wszystko w jest w porządku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurek_O. Posted Saturday at 07:51 PM Share Posted Saturday at 07:51 PM Benzyna alkilatowa ,używam 4T z olejem KLOTZ.Ostatnio w nowym silniku Silniki Ephil - Samoloty RC Sklep hobbystyczny Paliwo jest bezbarwne ,praktycznie bezwonne . RON 94, etanol < 0,2%. Paliwo jest dość drogie do 30 PLN za litr . Jestem ciekawy na czym mają polegać testy tego paliwa na silniku DLA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts