Stearman Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła i wtedy procentowo można odnieść się do skali w innym modelu? Widzę, że często producenci podają odległość CG od jakiś charakterystycznych punktów modelu... co trudno przenieść na nowoprojektowany model.
f-150 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 4 godziny temu, Stearman napisał: Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła i wtedy procentowo można odnieść się do skali w innym modelu? Widzę, że często producenci podają odległość CG od jakiś charakterystycznych punktów modelu... co trudno przenieść na nowoprojektowany model. 380mm
Stearman Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 7 minutes ago, f-150 said: 380mm Dziękuję. Co daje CG z grubsza w granicach 30%-31.5% Cięciwy nasady skrzydła. Jako, że AC (25% MAC) leży u mnie w granicach 28% Cięciwy nasady skrzydła, stąd przy tym samym położeniu CG jak w dużym modelu CG mojego P38 powinien znajdować się na ok 28%-30% MAC. Pokrywa się to z danymi samego samolotu od Andrzeja. Po zaokrągleniach przyjmę do oblotu położenie CG dla mojego modelu 83mm od krawędzi natarci profilu nasady czyli jakieś 27% MAC Dzięki 👍
Jerzy Markiton Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Andrzeju ? Na tym zdjęciu z muzeum - nie jest przypadkiem Sea Hornet ? - Pomyślności w Nowym Roku ! - Jurek
RobRoy Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 7 godzin temu, Stearman napisał: Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła Dziwne że "starzy wyjadacze" o tym zapominają. Ja przeskalowałem podany rysunek na 2000 a potem na 1500 i wyszło to co wyszło ( z rysunku po przeskalowaniu na 2000 mm cięciwa środkowa wychodziła > 400 mm). Jaka cięciwa powinna być brana do obliczeń - mierzona przy kadłubie , czy taka jaką wyznaczają teoretycznie krawędź natarcia i spływu skośnych skrzydeł na w osi podłużnej samolotu, modelu ?...czy średnia aerodynamiczna ...czy jakaś tam ... .
Andrzej Klos Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 5 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Andrzeju ? Na tym zdjęciu z muzeum - nie jest przypadkiem Sea Hornet ? - Pomyślności w Nowym Roku ! - Jurek Czy chcesz powiedziec, ze pomylilem M210/410 z dH Sea Hornet? Ha, ha ha. Ostatnio "wstawili" mi nowe oczy i zapewniam, ze nie jest to Sea Hornet😁. Powieksz zdjecie i przeczytaj tabliczke. Rowniez Szczesliwego Nowego Roku!
f-150 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia 10 godzin temu, Stearman napisał: Dziękuję. Co daje CG z grubsza w granicach 30%-31.5% Cięciwy nasady skrzydła. Jako, że AC (25% MAC) leży u mnie w granicach 28% Cięciwy nasady skrzydła, stąd przy tym samym położeniu CG jak w dużym modelu CG mojego P38 powinien znajdować się na ok 28%-30% MAC. Pokrywa się to z danymi samego samolotu od Andrzeja. Po zaokrągleniach przyjmę do oblotu położenie CG dla mojego modelu 83mm od krawędzi natarci profilu nasady czyli jakieś 27% MAC Dzięki 👍 Zwolnij troszeczkę. Cięciwa 380 którą podałem znajduje się w osi kadłuba ., po prostu i mnie tak skonstruowane jest skrzydło.
Jerzy Markiton Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Nie, tego nie chciałem powiedzieć... Zasugerowałem się tematem, czyli Lightingiem. Przepraszam ! - Jurek
Andrzej Klos Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia 20 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Nie, tego nie chciałem powiedzieć... Zasugerowałem się tematem, czyli Lightingiem. Przepraszam ! - Jurek Nie ma za co przepraszac.
Stearman Opublikowano 2 Stycznia Autor Opublikowano 2 Stycznia On 1/1/2025 at 1:27 AM, f-150 said: Cięciwa 380 którą podałem znajduje się w osi kadłuba ., po prostu i mnie tak skonstruowane jest skrzydło. Dokładnie tak to rozumiem (jak poniżej) i tak się podaje w ecalc.... Jakiego rodzaju masz klapy w modelu? W większości modeli są one uproszczone typu krokodylowego.
Rekomendowane odpowiedzi