Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła i wtedy procentowo można odnieść się do skali w innym modelu?

Widzę, że często producenci podają odległość CG od jakiś charakterystycznych punktów modelu... co trudno przenieść na nowoprojektowany model.

 

image.png.4e35aab1a44f7d570f7184b4ddaae942.png

Opublikowano
4 godziny temu, Stearman napisał:

Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła i wtedy procentowo można odnieść się do skali w innym modelu?

Widzę, że często producenci podają odległość CG od jakiś charakterystycznych punktów modelu... co trudno przenieść na nowoprojektowany model.

 

image.png.4e35aab1a44f7d570f7184b4ddaae942.png

 

380mm

Opublikowano
7 minutes ago, f-150 said:

380mm

 

Dziękuję.

Co daje CG z grubsza w granicach 30%-31.5% Cięciwy nasady skrzydła.

Jako, że AC (25% MAC) leży u mnie w granicach 28% Cięciwy nasady skrzydła, stąd przy tym samym położeniu CG jak w dużym modelu CG mojego P38 powinien znajdować się na ok 28%-30% MAC. 

Pokrywa się to z danymi samego samolotu od Andrzeja. :)

 

image.png.a5e0c69f4c3bae4d67390ae7d7b9de4d.png

 

Po zaokrągleniach przyjmę do oblotu położenie CG dla mojego modelu 83mm od krawędzi natarci profilu nasady czyli jakieś 27% MAC

 

Dzięki 👍

 

Opublikowano
7 godzin temu, Stearman napisał:

Chyba wystarczy podać do kompletu Cięciwę nasady skrzydła

Dziwne że "starzy wyjadacze" o tym zapominają. Ja przeskalowałem podany rysunek na 2000 a potem na 1500 i wyszło to co wyszło ( z rysunku po przeskalowaniu na 2000 mm  cięciwa środkowa wychodziła > 400 mm).

Jaka cięciwa powinna być brana do obliczeń - mierzona przy kadłubie , czy taka jaką wyznaczają teoretycznie krawędź natarcia i spływu skośnych skrzydeł na w osi podłużnej  samolotu, modelu  ?...czy średnia aerodynamiczna ...czy jakaś tam ... .

Opublikowano
5 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Andrzeju ? Na tym zdjęciu z muzeum - nie jest przypadkiem Sea Hornet ?

- Pomyślności w Nowym Roku !

- Jurek

 

Czy chcesz powiedziec, ze pomylilem M210/410 z dH Sea Hornet?  Ha, ha ha.  Ostatnio "wstawili" mi nowe oczy i zapewniam, ze nie jest to Sea Hornet😁.  Powieksz zdjecie i przeczytaj tabliczke.

Rowniez Szczesliwego Nowego Roku! 

Opublikowano
10 godzin temu, Stearman napisał:

 

Dziękuję.

Co daje CG z grubsza w granicach 30%-31.5% Cięciwy nasady skrzydła.

Jako, że AC (25% MAC) leży u mnie w granicach 28% Cięciwy nasady skrzydła, stąd przy tym samym położeniu CG jak w dużym modelu CG mojego P38 powinien znajdować się na ok 28%-30% MAC. 

Pokrywa się to z danymi samego samolotu od Andrzeja. :)

 

image.png.a5e0c69f4c3bae4d67390ae7d7b9de4d.png

 

Po zaokrągleniach przyjmę do oblotu położenie CG dla mojego modelu 83mm od krawędzi natarci profilu nasady czyli jakieś 27% MAC

 

Dzięki 👍

 

Zwolnij troszeczkę.  Cięciwa 380 którą podałem znajduje się w osi kadłuba ., po prostu i mnie tak skonstruowane jest skrzydło. 

20250101_012719.thumb.jpg.21d9de30f82466832073dfa6793ff8f8.jpg

Opublikowano
20 minut temu, Jerzy Markiton napisał:

Nie, tego nie chciałem powiedzieć... Zasugerowałem się tematem, czyli Lightingiem. Przepraszam !

- Jurek

 

Nie ma za co przepraszac.

Opublikowano
On 1/1/2025 at 1:27 AM, f-150 said:

Cięciwa 380 którą podałem znajduje się w osi kadłuba ., po prostu i mnie tak skonstruowane jest skrzydło. 

 

Dokładnie tak to rozumiem (jak poniżej) i tak się podaje w ecalc.... 

 

image.png.db30fccc14c65033b2e78d824ce32234.png

 

Jakiego rodzaju masz klapy w modelu? W większości modeli są one uproszczone typu krokodylowego.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.