Jump to content

P-38 Lightning dwusilnikowy warbird


Recommended Posts

Witam,

Zaczynam prace projektowe nad modelem Lockheed P-38 Lightning 

Będzie to mój pierwszy model dwusilnikowy co będzie ciekawym wyzwaniem :)

 

Jestem na etapie wstępnego zbierania danych, ale zarys jest. 

Rozważam model o rozpiętości 1400mm - 1500mm, oczywiście o minimalnej wadze myślę, że nie większej niż 3,5kg.

 

Znalazłem takie dane:

- ROOT CHORD NACA 23016
- TIP CHORD  NACA 4412
THE AIRFOIL PROFILE IS A SMOOTH TRANSITION OVER THE WINGSPAN FROM THE NACA 23016 AT THE ROOT TO A NACA 4412 AT THE TIP

- KĄT ZWICHRZENIA KOŃCÓWKI SKRZYDŁA -3°
- KĄT ZAKLINOWANIA SKRZYDŁA DO WYJAŚNIENIA  ????????????????????

- KĄT ZAKLINOWANIA STATECZNIKA POZIOMEGO 0°
 

Z grubsza samolot wygląda tak....

 

Lockheed_P-38L_Lightning_3-view_line_drawing.thumb.png.2207c58c1f22f9c714878e3151069324.png

 

Poszukuję informacji....:

  1. Obroty śmigieł. Na dolnym rysunku pokazano, że śmigła kręcą się w przeciwnym kierunku na zewnątrz. Czy tak samo powinno być w modelu RC?
  2. Czy dla modelu dwusilnikowego stosuje się skłon i wykłon silnika? Jaki stosuje się typowo? Może ktoś ma podobny model P-38?
  3. Z aerodynamiki... zwichrzenie skrzydła o dany kąt (czyli w efekcie obniżenie krawędzi natarcia profilu) - gdzie powinien leżeć punkt obrotu profilu? W punkcie krawędzi spływu? w 1/4 cięciwy?
  4. Kąt zaklinowania skrzydła:
    Znalazłem różne wartości w opisach samego samolotu i modeli P-38.

Zazwyczaj podawane jest 2°, ale z rysunków planów wynika jakby kąt zaklinowania skrzydła (oś zerowa profilu do osi poziomej samolotu) wynosił ok

 

Poniższy rysunek to tylko ilustracja, wymiary są zupełnie nieistotne.

image.png.39363b903ab8db7eeafa0c82ff4bd097.png

 

Czy ktoś może zna prawidłowy kąt zaklinowania skrzydła?

 

Będę wdzięczny za wszelkie pomocne dane :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.