Skocz do zawartości

Relacja, SU-27 depron w skali 150%


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polecany silniczek 2200kV to najlepsze rozwiazanie. Ja kiedys zbudowalem Super Bandita (chyba ciut wiekszy od tego SU).

Na poczatku myslalem ze zwykly Cf2822 1200 kV lub 2812 1500kV dadza rade - owszem - do spokojnego latania.

Potem zakupilem od kolegi na forum Turnigy D2826 2200kV i na smigle 7x6 lata tak:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat kwestia silników do takich parkjetów została przedyskutowana na 10 stronę.
Kombinowanie na własna rękę - to wyważanie drzwi otwartych:
 
Linki do wątków na rcpowers:
http://www.rcpowers.com/community/threads/2212-6-vs-2826-6-motors.9860/
http://www.rcpowers.com/community/threads/rctimer-2212-6-vs-2826-6-motors.14059/
http://www.rcpowers.com/community/threads/parkjet-motor-bench-testing.15685/page-3#post-193089
 
Wiarygodne pomiary "żóltka" a2212-6 z flybrushless:
http://www.flybrushless.com/motor/view/50
i lista podobnych silników:
http://www.flybrushless.com/motor/similar/50
 

 

Jak wynika z tych wątków różnica pomiędzy Turnigy, a Suppo - jest niewielka.

Trzeba brać to co tańsze/łatwiej dostępne.

 

 
Tak się sprawują moje silniki (a2212-6, śmigło APC 6x4, regiel dualsky 45A lite, pakiet 3s 2200 mAh).
 
F-117A:

https://www.youtube.com/watch?v=h5HJX-hE_X4

 

Mig -29

https://www.youtube.com/watch?v=_8Kxpw9fp-c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek ?

W tym Bandicie masz 7x6 i pakiet 3s ?

Marcin (Blako) ?

Gdzie jest ta spora różnica pom 9,5 EU i 46 PLN ?

- Jurek

 

Tak - pakiet 3S 4000 mAh :) a co - zmiescil sie to wlozylem. Wczesniejszy filmik jest jak latalem na 2 x 1250mAh. 

Smiglo 7x6 i regulator 44A Himodel Cool. Opis wyposazenia jest podany w filmie w 2:30 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Su-37 z grubsza skończony, zostało upakować kable i zająć się kosmetyką, ale kosmetyka będzie po oblocie ;) .

Dziś podpiąłem elektrykę , uruchomiłem stery, wszystko działa.

Przy okazji chciałem podziękować Mirkowi za mikser, który mi podesłał bezinteresownie, i Marcinowi za nowiutki silnik turnidgy d 2826 2200kv za symboliczną opłatą.

Wszystko działa jak w zegarku, z wyważeniem nie będzie problemów , nie mam tylko śmigła i z tego powodu oblot poczeka.

Śmigło będzie 6x4 , oglądałem testy tego silnika na youtube na takim śmigle, i na śmigle 6x4 uzyskuje 600g ciągu (to chyba wystarczy), i pobiera 19 Amper, a skoro na tym śmigle pobiera tylko 19A to zamontowałem 30A regulator i mam nadzieję że da radę. Jak coś będzie nie tak to zakupię większy regulator do Fun cuba (bo silnik do dziś strzela) a ten który jest w funcubie zamontuję do tego su-37.

Model gotowy do lotu waży 330g z pakietem 3S 950mah, prawdopodobnie jak będę zamawiał paczkę w sklepie rc wezmę sobie jakiś pakiet 1300mah to z takim większym pakietem masa modelu powinna wynosić około 370g do lotu.

Tak wyszedł, myślę że jeszcze przed oblotem okleję mu taśmą mordę i krawędzie natarcia, tak profilaktycznie w razie nagłego kontaktu z ziemią ;) .

 

3b31d911df7d62eegen.jpg

 

ea7910a0ffd56744gen.jpg

 

05ab9f9a580fcb3egen.jpg

 

Czy dobrym pomysłem jest naklejenie pianki na krawędź natarcia żeby zmienić profil? czy nie ma potrzeby?

 

A teraz zabieram się za dalszą budowę Su-27 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natarcia - wystarczy zeszlifować.

Szkoda, że nie zastosowałeś profili KFm - one naprawdę sporo dają przy niskich prędkościach.

 

W sumie największa krzywda dzieje się takim modelom podczas lądowania.

Zwłaszcza dolne powierzchnie gondoli silników cierpią - w końcu robią za podwozie. Dobrze jest je okleić jakąś samoprzylepną folią reklamową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak patrzę i myślę żeby zmienić profil skrzydła, nie wiele to doda wagi, choć ja nie za bardzo wiem ile ten model powinien ważyć.

Jaką masę do lotu powinien mieć ten model?


W magnum xxl miałem pływaki od spodu oklejone aluminiową taśmą tesa, i nieźle się spisywała, jest dość gruba więc i wytrzymała i zabójczo się klei.

Więc może gondole okleję tą taśmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty kombinujesz z tym profilem skrzydła? :) Chcesz jakiejś konkretnej zmiany? Jakiej?
Poza tym profil to nie t

 

Edit 31.01., 22.56:

Coś się stało z moim postem, nie wiem co więc dokańczam

 

... profil to nie tylko krawędź natarcia. :) Nie szlifowałbym niczego. Zrób jak jest w planach.

Ew. jeśli dokleisz drugą warstwę depronu, wtedy natarcie możesz oszlifować bardziej na okrągło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to zawsze możesz dodać stopnie KFm - albo teraz, albo po oblocie, w planach, które Ci przesłałem są szablony.

Natomiast samemu szlifować profil z depronu - no to wyższa szkoła jazdy jest....

 

Waga zależy od setupu - od poniżej 400g do ponad 700g (ruchome wszystkie powierzchnie sterowe, napęd na 4s).

 

Natomiast mam takie pytanie: skoro używasz sprzętowego mixera v-tail, to Twoje radio raczej nie ma takich "bajerów" jak dual rate i expo?

Jeśli  faktycznie ich nie ma, to ogranicz mechanicznie wychylenia sterów, bo model może okazać się bardzo nerwowy.

Wedle instrukcji powinny mieć +/- 40mm, na początek dałbym połowę z tego - 20 mm, potem można zwiększać.

 

I nie od rzeczy by było zainwestować w jakiś bardziej zaawansowany nadajnik - używane Turnigy można za 2-3 stówki kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze płaska płytka to tez profil, dla formalności. :)

A co do samej zmiany..możesz przykleić stopień kfm2 z depronu 3mm, lub zrobić kfm4.

Lub wygiął nieco w dół natarcie.

Ale na tym etapie z Twoim doświadczeniem to bym zrobił jak w planach a potem się bawił w eksperymenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po woli model nabiera kształtów , opanowałem gondole :) , dysze silników są przyklejone prowizorycznie po kropli uhu na każdą po to tylko żeby ich nie szukać( bo mi zaginęły) więc teraz są przy modelu.

Stateczniki pionowe są zbrojone profilem węglowym, w skrzydło dałem dwie rurki węglowe jedna 4mm druga 6mm.

Wzdłuż kadłuba od spodu przykleję jeszcze jakiś profil węglowy bądź listewkę sosnową , chociaż kadłub wydaje się sztywny , jest wykonany z 6 warstw podkładu.

Z racji małego przemeblowania w domu, potrzebowałem pomocnika do zrobienia zdjęcia modelu :)

 

98e7092a31458880gen.jpg

 

 

c4688014a6c448d9gen.jpg

 

Dziś zacznę robić stateczniki poziome , a po zamontowaniu stateczników trzeba go zaczynać szlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś troszkę się pogoda poprawiła więc postanowiłem oblatać SU-37, ale że wiatr trochę wieje postanowiłem wyciąć stopnie i nakleić je na skrzydle i od spodu i od góry, mając nadzieje że pomoże mi to w oblocie.

Nigdy nie latałem takim modelem , ale po pierwszym locie wiem że model jest mega fajny, i nie było się czego bać.

Po pierwszym locie , i fajnym lądowaniu trzeba było tylko przestawić stery , bo model bardzo nerwowo reagował na nawet minimalne drgnięcia drążka.

Po regulacji drugi lot był już doskonały, model jest bardzo fajny , bardzo przewidywalny , umie bardzo wolno latać ale umie też być bardzo szybki.

Niestety podczas drugiego lotu wyczerpałem cały akumulator i musiałem lądować tam gdzie był model a nie tam gdzie było miejsce przeznaczone do lądowania, w efekcie usiadł ładnie ale na ziemi leżała gałązka i zaczepił o nią skrzydłem i to pierwsze małe skrzydełko jest do naprawy.

Tak to wygląda, filmu z oblotu nie mam bo nie było komu nagrać.

 

cab4b4d513633716gen.jpg

 

d7b3572696f5cd1agen.jpg

 

Nie wiem więc zapytam , po skończonym locie akumulator jest gorący, to chyba nie jest pakiet do tego silnika? .

Obecnie latał na 3s 900mah 30C, niby nie puchnie ale jest gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik pobiera max 34A, pakiet jest w stanie oddać 27A ( teoretycznie, bo to producenci lubią bajki na ten temat opowiadać ;))

Dla pewności trzeba brać pakiety, których wartość C jest o 1/3 większa od maksymalnego prądu silnika, wtedy jest szansa, że dłużej sobie pożyją.

U Ciebie to by był np. jakiś pakiet 1300mAh 35 - 40 C.

 

EDIT

Przepraszam, zapominałem pogratulować udanego oblotu.

Więc gratuluję :)

(A mówiłem, że to bardzo fajny model? ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin , jak dla mnie określenie fajny to mało powiedziane , jestem tak z niego zadowolony że nie moge się doczekać jutra , żeby sobie nim polatać.

Jutro pewnie będzie kamerzysta to wrzucę film.

Gdzieś na youtube widziałem jak ktoś robił pomiar tego silnika na śmigle 6x4, i wychodziło że ten silnik ze śmigłem 6x4 daje 600g ciągu i pobiera 19amper.

Tak czy inaczej pakiet chodzi chyba na granicy wydajności, co prawda model ma spory nadmiar mocy i do spokojnego polatania wystarcza mu 50% tego co ma , ale jak mu nie dawać ognia jak on taki fajny :).

Co prawda mam pakiet 1300mah, 30C ale to jest 2S i jak go podłączałem to mam mieszane uczucia niby silnik coś ciągnie, ale szału nie ma.

To nic jeszcze w lutym kupię jakiś pakiet około 1500mah 3S, to taki powinien być w sam raz , masa do przyjęcia i wydajność o wiele większa.

Po oblocie tego malucha tak się nakręciłem że wrócił zapał do dokończenia tego powiększonego SU-27 a nie wiele mi już zostało.

Ośki na których są zamocowane stateczniki poziome , mam gotowe, rurki aluminiowe które robią za panewki tych osiek , mam już wklejone w gondole, tak że ułożyskowanie sterów już mam gotowe trzeba tylko zamontować stateczniki poziome i oszlifować model, no i oczywiście zamontować wyposażenie.

Ale z moimi ruchami to jeszcze potrwa, szczególnie że lada dzień trzeba się brać za polakierowanie skutera , bo wiosna się zbliża :) .


Zapomniałem dopisać że model gotowy do lotu, już po naprawie tego uszkodzonego skrzydełka i wzmocnieniu tych elementów płaskownikami węglowymi, 0,6x5mm , waży 369g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.