Skocz do zawartości


Zdjęcie

Multiplex twinstar hydro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#21 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 01 luty 2017 - 15:17

Silniki 2812 pochodza z kombata i tam spisywaly sie rewelacyjnie ale model wazyl do lotu ponizej kg i byl rzucany z reki
  • 0

#22 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 01 luty 2017 - 21:16

...

A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem...

Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ?

Mój gotowy do lotu waży 1535 g.


  • 0

#23 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2017 - 01:33

Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ?

Mój gotowy do lotu waży 1535 g.

Ano, uzbierało się niepostrzeżenie jakoś tak...

 

Skrzydła uzbrojone kpl. - 930 g

Kadłub kpl. uzbrojony - 550 g

Podwozie przód - 140 g

Podwozie stałe tymczasowe tył - 250 g

Zasobnik Li-pol 4S 5200 z filtrami - 480 g

Zasobnik Li-ion 4S 6800 z filtrami - 440 g

Do tego jeszcze drobiazgi - pompa podwozia, jakiś tam płyn, przewody hydro - pewnie z 50...60 g. Dojdzie jeszcze parę gramów na mechanizm przesuwania pakietu podstawowego Li-poli z nadajnika, ta dziwność ma ułatwić proces załadunku o zwolnienie "personelu" z wyważania tego całego majdanu.

 

2850 i nie chce być mniej...

 

Plus przewidywany ładunek roboczy w kontenerkach przykadłubowych (takich podkorygowanych z branży spożywczej do posiłków na wynos na przykład, z pianki one są, ale nie wiem dokładnie jakie to tworzywo - może ktoś z Was podpowie  :)) pobożnie życząc sobie tak z 500 gramów...

 

Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 , to nie ma rozpaczy. Wychodzi z podstawowym zasobnikiem bez ładunku 41,2 g/dm^2, z pełnym zasobem energii na 70 minut dość żwawego lotu bez ładunku 48,7 g/dm^2.

 

Porównując te rachunki do modelu Patryka , któremu dwa silniki rozmiaru 2812 powinny zapewnić ciąg statyczny coś w pobliżu 100% masy startowej, to może ze cztery-pięć metrów kilwateru zobaczy i tyle.

Patryk, kręcisz obydwoma śmigłami w prawo ? 

 

(Sorki za OT - do ew. usunięcia) 


  • 0

#24 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2017 - 06:08

A różnie, raz tak, raz tak, zależy jakie mam śmigła


  • 0

#25 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2017 - 13:01

A różnie, raz tak, raz tak, zależy jakie mam śmigła

A skłony i wykłony to jakieś tam masz ?


  • 0

#26 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2017 - 13:22

Wregi beda wklejone jakies 2-3 stopnie nadajac sklon natomiast ewentualne wyklony beda korygowane podkladkami
Smigla w zalozeniu maja byc L i R trzylopatowe 8 lub 9 cali ale zaloze ewentualnie jakie mam

20170202_172803.jpg
Przymiarka po kefirze
  • 0

#27 Mundek

Mundek
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 71
  • SkądJohannesburg RPA
  • Imię:Wladek

Napisano 02 luty 2017 - 18:39

Przepraszam ,troche nie w temacie.

Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 

 

     Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc  jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2

Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu.

Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm.

Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm.

Powierzchnia nosna skrzydla  14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda.

Przy  masie modelu 3000g i powierzchni nosnej  29,8 dcm  Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2.

 

Zycze powodzenia Wladek.

 


  • 0

#28 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2017 - 19:40

Przepraszam ,troche nie w temacie.

Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 

 

     Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc  jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2

Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu.

Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm.

Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm.

Powierzchnia nosna skrzydla  14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda.

Przy  masie modelu 3000g i powierzchni nosnej  29,8 dcm  Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2.

 

Zycze powodzenia Wladek.

Jest jeszcze ciekawiej, bo instrukcja TS podaje 43dm^2. A tyle mniej więcej wychodzi po odliczeniu szerokości kadłuba i gondoli... Za to nie wyjdzie tyle po doliczeniu powierzchni statecznika + SW do tych 29,8 dm^2. Czyli liczone było obustronnie, nie w rzucie i do tego należy odnosić uzyskany wynik obciążenia powierzchni. Jeżeli obliczyć "normalnie" , to odnośne obciążenie będzie takie, jak podałeś - ok. 100 g/dm^2 (nawet trochę większe - gondole), co też nie jest tragedią. A to dlatego, że w kilka minut w zakresie czynności przedstartowych można powrócić do rozsądniejszych wartości - jeden mniejszy pakiet zamiast dwóch wielkich, bez rezerwy zasilania i zdwojonych SBEC-ów, bez pancernego podwozia (ale np. z pływakami - są firmowe). Coś za coś - ale można  ;).

 

Patryk, czy nie bierzesz pod uwagę możliwości lotu na jednym silniku ? Ponoć jest to bardzo trudne do wykonania...

Tę kuszącą komorę w kadłubie pod skrzydłami zostawiasz pustą, czy masz jakiś pomysł na jej wykorzystanie ? 


  • 0

#29 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2017 - 20:23

W tym dziale pokazywalem roznicowosc ciagu silnikow w kombacie dwusilnikowym
Zanim go zabilem katowalem na rozne sposoby i lot na jednym silniku tez testowalem
Po zmiksowaniu silnikow udalo mi sie wylaczyc silnik w locie i powiem, ze najwazniesza jest predkosc modelu
da sie korygowac lot ciagiem i np lotkami, w kombacie nie mialem steru kierunku wiec bylo trudniej, ale wszystko do opanowania
  • 0

#30 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 04 luty 2017 - 10:43

20170204_103553.jpg
Oklejanie stopy trwa
Miedzyczasie polutowalem troche wyposazenia
20170205_131516.jpg
20170205_161912.jpg
Stopa skonczona teraz szlif i sie zobaczy co dalej
20170207_153351.jpg
Udalo sie powazyc gada i wywazyc
Kadlub 321g
Skrzydla 303g
Serwa regle silniki 191g
Lipo 332g
20170207_153620.jpg
Po dodaniu obciazenia zastepczego tak sie prezentuje w wannie
  • 0

#31 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 09 luty 2017 - 22:01

20170209_215405.jpg
Stopa dostaje druga warstwe
  • 0

#32 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 09 luty 2017 - 22:03

Uważaj z tym zanurzaniem surowego styroduru. Z moich doświadczeń wynika, że cholernie chłonie wodę. Też pracuję z szarym.


  • 0

#33 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 09 luty 2017 - 22:19

To nie styrodur tylko panel podłogowy 3mm całkowicie odporny na wodę - chyba?
jest to pochodna polistyrenu ale mało komórkowy twór wiec powinno być ok


  • 0

#34 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 10 luty 2017 - 00:27

To zmienia postać rzeczy :) 


  • 0

#35 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 12 luty 2017 - 11:50

20170212_113220.jpg
Powstaja plywaki skrzydlowe
  • 0

#36 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 17 luty 2017 - 20:57

20170217_202932.jpg
20170217_202919.jpg
Teraz model czeka na oklejanie aby zamaskowac przejscie kadlub plywak
  • 0

#37 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 621 postów
  • Age: 49
  • SkądKrępiec
  • Imię:Hubert

Napisano 18 luty 2017 - 06:55

A gdzie redan ?

Na ostatnich zdjęciach wygląda jakbyś zrezygnował z typowego "ostrego uskoku"


  • 1

#38 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 18 luty 2017 - 16:15

20170218_161116.jpg
redan jest 0,5cm
oklejanie skyloftem trwa ciezki material do roboty ale papier sniadaniowy jeszcze gorzej
  • 0

#39 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1131 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 18 luty 2017 - 20:38

redan jest 0,5cm
 

No to prawie go nie ma.


  • 0

#40 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 18 luty 2017 - 21:05

zobaczymy w praniu, najwyzej sie po pierwszych probach wodnych poprawi
bedzie mozliwosc przesuniecia redanu do przodu lub do tylu jak i zwiekszenia wysokosci
wannowe proby plywania wskazuja ze na poczatek powinno byc ok
20170219_100559.jpg
majac mentora ktory jest malowany lakierami w sprayu oraz kadlub twinstara pochlapanego farba ktora odlazi platami (chyba jakis lateks lub olejna) przeprowadzilem proby z akrylem do scian i trzyma sie calkiem dobrze, na koniec dam warstwe lakieru bezbarwnego
20170219_111812.jpg
20170219_111820.jpg
czas osadzic napedy

20170219_134139.jpg
ostatecznie tak bedzie wygladala oslona silnika i regulatora
20170219_135141.jpg
plywaki podskrzydlowe wydaja mi sie jakies troche male wiec chyba zrobie drugi
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych