Skocz do zawartości

Multiplex twinstar hydro


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Radiatory pozostana zalane tylko na brzegach poza tym regle az tak sie mocno nie grzeja ma ktos doswiadczenie czy sylikon nie zniszczy ukladow na regulatorze itd

post-903-0-66475500-1496492636_thumb.jpg

post-903-0-40573200-1496492686_thumb.jpg

Regulatory zabezpieczylem klejem na goraca i na to jeszcze tasma izolacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

No i udalo sie rozdzielic ciag silnikow

Dla aparatury turnigy ma sie to nastepujaco:

Lotki kanal 1 i 7

Silniki kanal 3 i 8

Wysokosc kanal 2

kierunek kanal 4

Mixy:

Mix 1

Kanal master 3 kanal slave 8

Reszta ustawien na tym miksie 100% ID on

Mix 2

Kanal master 1 slave 4

Reszta ustawien 100% (bo malo skuteczny kierunek) ID 1

Mix 3

Kanal master 4 slave 3

Ustawienie jednego parametru - 20% ID 2

Mix 4

Kanal master 4 slave 8

Ustawienie parametru 20% ID 2

Subtim zerujemy kanal 8

I dziala to nastepujaco:

Wlaczamy aparature ID on pozycja normalna podlaczamy aku i zglaszaja sie silniki

ID1 lotki sprzezone z kierunkiem

ID2 kierunkiem odejmujemy ciag 20% jednego z silnikow

Wczorajszy oblot przy parametrach 40% skonczyl sie sruba

Przy 20% jest ok

Bede chcial jeszcze inaczej zaprogramowac bo chcialbym osiagnac lepsze efekty sterowania podczas plywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zalewania silikonem końców termokurczki na reglu, to silikon nie chwyta się silikonowych koszulek na kablach i tamtędy woda się wciśnie, albo i podsączy. Lepszym uszczelnieniem jest gorący klej. Tyle, że trzeba go wg doświadczeń kolegów raz na sezon wymienić, bo kruszeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A nie jest tak czasem ze stopa wodna jest za cienka, mam pomysl zeby stope zbudowac od nowa w trapez (w rzucie poprzecznym)

Z plywakami juz wszystkie opcje przetrenowalem wypornosc wysokosc itd

Pozbądź się bocznych pływaków i dobuduj sponsony jak na poniższym zdjęciu:

post-5133-0-92417700-1503431745.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływaki boczne masz nad wodą i są zbyt małe ..... dlatego startuj tylko pod wiatr jak to się udało za kolejnym razem.

Już na wcześniejszym filmie zauważyłem, że nie ma bocznych śladów na wodzie przy starcie ale model odrywał się po kilku metrach na spokojnej tafli.

Ten film pokazał problem bo zapewne wiatr był większy a pewność latania wzrosła.

 

Moim zdaniem w pierwszym etapie trzeba obniżyć pływaki i może nieco zwiększyć ich kąt nachylenia. Pływaki powinny tył mieć zanurzony w wodzie aby stabilizować model w czasie rozbiegu a dopiero w fazie ślizgu na redanie boczne pływaki powinny być nad wodą aby model przyspieszył w drugiej fazie rozbiegu.

Energiczne skręty nie powinny powodować zatopienia pływaków - mogą się zanurzyć ale nie do takiego stopnia aby skrzydło dotknęło wody. Dlatego podejrzewam, że ich wyporność jest zbyt mała. Boczny wiatr pogłębia problem dlatego model nie startował ale przy okazji pokazał pewną właściwośc

 

Start na wodzie tylko pod wiatr!!

Nawet jak poderwiesz go bokiem do wiatru to w momencie odklejenia od wody wiatr może położyć model na skrzydło a wtedy przy podniesionej fali gdy pływak dotknie wody nawet duża wyporność pływaka nie uratuje modelu przed gwałtownym skrętem i nurkiem pod wodę :(  Widać ten problem na Twoim filmie - miałeś dużo szczęścia.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przychyle sie do rozwiaznia z plywakami pomocniczymi przy kadlubie i jesli by sie okazalo ze jest ok, wywale plywaki podskrzydlowe

Temat mial byc juz zamkniety, a tu szykuja sie eksperymenty

Swoja droga ladniutki ten samolocik powyzej cos czuje ze nastepny projekt wodny to bedzie wlasnie latajaca lodz cztero silnikowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym przed montażem postawić model na wodzie i ustalić rzeczywistą linię zanurzenia kadłuba a następnie do niej ustawić pływaki.

Czerwone odcięcie jest chyba założeniem teoretycznym lub wizją podziału strefy kadłuba na "zanurzoną i suchą".

 

ms

 

EDIT

Kolejny raz oglądałem film z pierwszego startu i proponuje poświęcić chwilę na jego analizę:

1. model w pełnym zanurzeniu - bardzo nisko siedzi w wodzie ogon ale oba boczne pływaki w wodzie

1.jpg

 

2. I faza rozbiegu: jeden pływak nad wodą ale linia zanurzenia nadal dość głęboko i ogon nisko nad wodą

2.jpg

 

3. II faza ślizg na readanie: oba pływaki nad wodą i wyraźnie uniesiony kadłub oraz ogon nad wodę

3.jpg

 

 

Moim zdaniem wysokości bocznych pływaków trzeba minimalnie skorygować a najlepiej zmienić ich kąt zanurzenia na bardziej ostry co wcześniej sugerowałem ale zasadniczy problem to ich zbyt mała wyporność.

Na spokojnej wodzie nie było problemów ze startem ale na fali gdy model był kołysany i spychany wiatrem skrzydło topiło sie przez zbyt małą wyporność pływaków. Moim zdaniem trzeba je powiększyć dwa lub nawet trzy razy. Polecam wątek moich eksperymentów z Bulinką w której pływaki były powiększane kilka razy.

Na pewno można analitycznie wyliczyć wielkość momentu odśmigłowego który działając na odpowiedniej długości ramieniu wraz ciężarem skrzydła wpycha pływak pod wodę ale można też położyć model pływakiem na wadze i sprawdzić jaką siłą naciska na wagę i przyjąć to jako minimalną wartość dla objętości wody wyciskanej przez 1/3 pływaka co zapewni stan równowagi przy współczynniku pływalności 3 jaki zaleca sie przy projektowaniu pływaków.

 

Jeżeli pojawią się pływaki przy kadłubie to moim zdaniem ich wielkość będzie znacznie większa niż tych na końcu skrzydła aby prawidłowo ustabilizować model, musza być ustawione poziomo do linii zanurzenia ale i tak znacznie wzrośnie opór w pierwszej fazie rozpędzania modelu. Pływaki trzeba ustawić w taki sposób aby przy wyjściu na redan były całe nad wodą bo inaczej model samolotu będzie tylko motorówką.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z takim rozwiązaniem ale pływaki przy kadłubie na pewno muszą być większe niż te na końcach skrzydła.

Nie wiem dlaczego wykonujesz je z balsy skoro cały model jest z epp ?

 

Na początek nie przejmowałbym się ich aerodynamicznym kształtem a spróbował wyznaczyć ich wielkość i kąt zaklinowania. Dobrze jest jak pływak jest ustawiony pod kątem ale z racji wielkości będzie generował duży opór w pierwszej fazie startu oraz w locie.

Proponowałby narysować na kadłubie rzeczywistą linię zanurzenia modelu i osadzić pływak w taki sposób aby 1/3 lub 1/2 znajdowała się pod wodą ale jednocześnie powyżej linii bocznej kadłuba aby przy wyjściu na redan model tracił opór wody i przyspieszał do startu.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.