Skocz do zawartości


Zdjęcie

Multiplex twinstar hydro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#41 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 24 luty 2017 - 19:54

20170223_163531.jpg
20170223_163552.jpg
20170224_195112.jpg
Antoni zakupil nowe cacka dla MW
Test oznakowania ktore wykonalem na przezroczystej folii
Sprobuje to przykleic podczas nakladania ostatniej warstwy akrylu
20170225_153125.jpg
20170225_145806.jpg
Malowania ciag dalszy z jajka styropianowego zrobie plywaki


20170226_112530.jpg
20170226_104927.jpg

Czas na oznaczenie SAR
20170227_083915.jpg
  • 0

#42 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 04 marzec 2017 - 20:09

20170304_182826.jpg
Test plywakow podskrzydlowych
20170305_125827.jpg
Zespol napedowy juz w miejscu
20170305_151653.jpg
Kpl zespol napedowy z owiewka
20170306_212009.jpg
20170306_212243.jpg
Pomiarki smigiel czarne to 8x4 L/P pomaranczowe to 9x7 klasyczne + kolpaki ktore trzeba prysnac farba, odgrzebane zapasy garazowe
Z tymi kolpakami to prawie wodoodporny bedzie
  • 0

#43 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 12 marzec 2017 - 16:54

20170312_135733.jpg
20170312_140110.jpg
20170312_141744.jpg

20170312_141527.jpg

Proby wodne dokonane mam jeszcze film, troche poprawek i bedzie latane

https://www.youtube....h?v=rJtOymOMJck


  • 0

#44 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 18 marzec 2017 - 17:42

20170318_134705.jpg
20170318_134744.jpg
20170318_173013.jpg
20170318_173025.jpg
Samolocik dostal kompozytowe buciki
  • 0

#45 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 19 marzec 2017 - 18:40

20170319_151728.jpg
20170319_151738.jpg
20170319_151755.jpg
Model skonczony
Waga bez lipo 1248g
Obecnie SC 110mm od natarcia
Redan jakies 30mm przed SC obecnie
Musze dokupic lipo bo moje nie wchodza do tego modelu
Waga do lotu wyjdzie jakies 1400-1500g
SC do oblotu znajdzie sie na redanie
Chyba nastepny weekend jak nie bedzie wialo zrobie lotny
  • 0

#46 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 26 marzec 2017 - 14:13

20170326_142335.jpg
20170326_142259.jpg
20170326_142252.jpg
odbyly sie kolejne proby wodne
lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak
roznica w wadze bierze sie z roznych regli
trzeba bedzie dorobic wieksze plywaczki podskrzydlowe
na smiglach 8 nie wystartuje
mam 10 ale chyba do tych silnikow sa za duze musze kupic 9
problemem moze byc zasilanie wsadzilem pakiet 2200 25C i chyba tez jest za slaby musze cos pomyslec nad jakims ponad 3500
  • 0

#47 pawel4090

pawel4090
  • Modelarz
  • 444 postów
  • Age: 53
  • SkądBrzegi
  • Imię:Paweł

Napisano 26 marzec 2017 - 14:17

Według mojego skromnego zdania, należy pomierzyć prądy miernikiem i będziesz miał wynik jak na talerzu. W tedy wiesz co robić, pakiet czy zmienić śmigła.


  • 1

#48 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 26 marzec 2017 - 14:45

Ja juz od poczatku nie do konca bylem przekonany do tych napedow
Fajnie te silniki spisywaly sie w kombacie ktory do lotu wazyl ponizej kg
mam hamownie w garazu, ale od paru lat juz nie korzystam, gdyz juz intuicyjnie potrafie okreslic co i jak
pobawie sie troche, a jak nie da rady to wymienie silniki
generalnie to uwazam pakiet powinien byc minimum 3500
zdarzalo sie ze latalem mentorem na pakietach 2200 ale bylo bardzo krotko
malo miejsca w kadlubie z przodu jest i to rodzi ograniczenia
  • 0

#49 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3083 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 26 marzec 2017 - 15:26

Sorki za pytanie, które może być nie na miejscu w tej chwili - nie brałeś pod uwagę dokupić firmowej "nakładki" by zrobić z modelu hydro? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tego modelu do latania "koło domu". Z plaży startowałbym z ręki lub z wody bez jakichkolwiek przeróbek po dodaniu pływaczków podskrzydłowych lub właśnie tych firmowych dodatków.


  • 0

#50 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 26 marzec 2017 - 16:23

Eeee nie, ja uwielbiam ,,czasem" byc modelarzem, ogladam czasem gotowce, lenistwo przechodzi z wiekiem, zbudowac, oblatac, odczuc satysfakcje ze cos sie potrawi lub nie- bezcenne
a najwazniesze udaje sie zachowac techniczny umysl, ktory jak wszystko przemija,
niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa
mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw
jak na niemiecka technologie to jednak badziew
  • 0

#51 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 27 marzec 2017 - 01:18

niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa
mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw
jak na niemiecka technologie to jednak badziew

Też zaczynam powarkiwać na MPX-a, ale bardziej za wykonanie, co wychodzi "w praniu" ... o glebę :angry:.

Trzy różne modele z tą samą poważną przypadłością - asymetrią aero skrzydeł.

 

FC XL wyważony wzdłuż i wszerz malinowo, kładł się ostro na prawe skrzydło jeszcze na rozbiegu. Potrzeba było kilku ładnych milimetrów wychylenia lotek trymerem, żeby raczył szybować i latać prosto. Nie wspomnę o brakujących 300-400 gramach na przód dla wyważenia (vide filmiki od modelarza 115 w temacie o FC XL, żabka ślusarska jako balast "na szybko") z powodu serw usterzenia na ogonie - podzielam tu Twoją opinię.

 

Easy Star kolegi Jacka (MrokJ), bez lotek, także dokładnie wyważony poprzecznie dość sporym ciężarem na lewym skrzydle (ok. 15 gramów błędu fabrycznego) także za nic nie chciał latać prosto, także masakrycznie walił się na prawe skrzydło i ledwo wystarczało pełnego skoku SK, żeby w ogóle udało się go wznieść - a i to nie bez trudu. Tortury przeginania skrzydeł trochę pomogły, ale niedostatecznie. Tak więc próby oblotu składały się głównie z kretobicia, ale odporny na takie polowania ów model jest wyjątkowo.

 

Próby szybowania TS II także wykazały podobne choroby wrodzone, nieco mniej nasilone. Też na prawą stronę, ok. 3 mm wychylenia lotek potrzeba do prostego lotu.

Starsze wykonania tych modeli chyba nie zdradzały takich dziwności - nie słyszałem, aby ktoś takowe zgłaszał. Więc może to ma związek ze skośnym widzeniem  ;) ?

 

W temacie napędów Twin Stara sugerowałbym zapakować tam silniki fi zewn. 28 mm i najdłuższe jakie są (Pulso były 22 mm długości pakietu rdzenia stojana). Różnica ciężaru silnika nieco dłuższego nie jest wielka, a nawet przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc jest z nawiązką kompensowana wyższą sprawnością mniej obciążonego większego (dłuższego) silnika. Wtedy te śmigła 10" byłyby pewnie dobre przy nieco większym pakiecie.

Rezerwa mocy czasem się przydaje (czytaj : bywa zbawienna  ;)). Ostatnio coraz mniej bezwietrznych dni :( ... 

Zmieniłeś śmigła do pierwszych prób wodnych na dwułopatowe ?

 

A pływaczki podskrzydłowe powiększ tak ze dwa razy objętościowo i może nawet podetnij troszkę przody od spodu, żeby miały większą wyporność dynamiczną. Odzłośliwisz złośliwe podmuchy pod skrzydła, na wodzie to z nimi różnie bywa...


  • 0

#52 ibnexus

ibnexus
  • Modelarz
  • 110 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Irek

Napisano 27 marzec 2017 - 07:04

Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko. ES to był mój pierwszy model, więc przez trzy sezony sporo przeszedł i po wypadkach lata dalej jak latał. Trymowanie tylko na początku SW i tyle.
  • 0

#53 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1704 postów
  • Age: 50
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 27 marzec 2017 - 11:06

 

lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak

 

Moim zdaniem to nie problem wagi a momentu odśmigłowego. Patrząc na zdjęcia, to masz chyba jednakowe śmigła a nie prawe i lewe.

Wielkość pływaków też od początku budziła moje wątpliwości i czekałem z komentarzem do prób na wodzie a te zdają się potwierdzać, że jednak pływaki są zbyt małe.

Podobny błąd popełniłem w modelu Bulinka, szacują wyporność pływaków jedynie na ciężar skrzydła ze wsp. 3

Niestety o wyporności pływaków decyduje moment odśmigłowy a ten dobrze zmierzyć na sucho opierając model lewym pływakiem na wagę i dołożyć jeszcze drugie tyle co wyjdzie :blink:

Jeżeli zdecydujesz się na śmigła przeciwbieżne to problem momentu odśmigłowego zniknie i pływaki mogą być znacznie mniejsze - zobacz na moją stronę www. gdzie prezentuje model Cataliny. Ccenisz wielkość pływaków a na filmie z pływania i startów z wody zobaczysz, że nie ma problemów z topieniem skrzydła mimo małej wyporności pływaków.

 

ms


  • 0

#54 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1676 postów
  • Age: 60
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 27 marzec 2017 - 13:11

Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko.

Myślisz, że nie robiłem rozeznania wśród innych użytkowników tych modeli ? Nieliczni także zetknęli się z tymi dziwnościami, większość nie, ale i tak wiedzieli o co pytam.

Wychodzi na to, że mam czasoprzestrzeń nad lądowiskiem mocno zakrzywioną w prawo  :lol:


  • 0

#55 stema

stema
  • Modelarz
  • 1235 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 27 marzec 2017 - 19:22

Twoje silniki mają ~ 170W każdy, to trochę za mało.

Ja założyłem po 214 W i są wystarczające.

 

Mój TS przed przeróbką na "łódź" latał z podwoziem i początkowo na obu prawych śmigłach ciężko mi było wystartować tak moment kładł go na skrzydło.

Założyłem jedno śmigło lewe i problem zniknął.

Na wodzie jeszcze nie próbowałem, ale był już dwa razy na lotnisku z kadłubem wodnym i ma pewne "opory" ze skręcaniem ze względu na większy kadłub.

Dostanie większy ster kierunku. :D

Bok.JPG

Pływaczki podskrzydłowe nie założone bo urwały by się na trawie.


  • 0

#56 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 28 marzec 2017 - 02:44

20170327_174132.jpg
Zmienilem plywaki na wieksze
Smigla oczywiscie sa przeciwbiezne
Musze chyba najpierw poleciec tym modelem na sucho wyregulowac go
Skrzydla zostaly dowazone, w bagnecie znalazl sie olow
  • 0

#57 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1704 postów
  • Age: 50
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 28 marzec 2017 - 09:33

 

Smigla oczywiscie sa przeciwbiezne

..... ale może kręcą się w tą samą stronę :lol: :D :P

 

 

taki mały żarcik aby weselej było dokonać kolejnej wodnej próby.

ms


  • 0

#58 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 01 kwiecień 2017 - 19:27

Gadzina plywa calkiem juz dobrze, lata rowniez calkiem przyjemnie, ale z wody to narazie nie startuje
  • 0

#59 pelikan1500

pelikan1500
  • Modelarz
  • 67 postów
  • SkądWrocław
  • Imię:Krzysiek

Napisano 01 kwiecień 2017 - 20:29

Witaj Patryk . Mam Twin Stara do nauki latania już jest katowany kilka lat przez młodych i starszych adeptów pierwszych kroków z modelami samolotów rc . 

Osprzęt taki sobie 2 x Redox 500/1000 (500g ciągu statycznego) 2 x regler 30A i śmigła 9x5 GWS kręcą w tę samą stronę czyli w prawo , aku to pierwszy wypust Li-pol E-force 11,1V 1800mAh 20C  (wszystkie już lekko spuchnięte lot na pełnym gazie jakieś 8min) regle spięte przez kabel Y pod jeden kanał . Model puszczany z ręki jak i z " brzucha " po trawie (oczywiście nie takiej po kolana )przy wadze 1200g daje spokojnie radę . Nie przesadzał bym z tym Li-polem aż tak bardzo bo dodając mu POWERA poprzez zwiększenie parametrów Li-pola dodajesz mu wagi która KIEPSKO wpływa na ODERWANIE się hydromodelu od lustra wody . Przerabiałem to już w kilku modelach dla klientów od zbudowania do oblotu z wody włącznie . Dobrze że wykonujesz próby na SUCHO to nie będzie niespodzianek nad wodą a start musisz dopracować już sam , każdy model startuje inaczej . Jeden potrzebuje dużej prwdkości i bez steru wysokości się poderwie a drugiemu będziesz musiał pomagać . Pilnuj się przy mocniejszym wietrze żeby startować prosto pod wiatr bo boczny podmuch PRZYKLEI ci pływak po zawietrznej i zrobisz CYRKIEL zamiast startu (z możliwością NABRANIA WODY). Próbuj życzę powodzenia doznania z latania hydro BEZCENNE . 


  • 0

#60 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 02 kwiecień 2017 - 08:10

Zwiekszylem drastycznie plywaki podskrzydlowe (2x) na smiglach 10 wszystko mocno chlapie, model nigdy wczesniej nie latal wiec zdecydowalem sie na loty z reki na sucho
Oblot na smiglach 10, model zostal wytrymowany , dopiero zmiana smigiel na 8 dala mu lepsze loty
Dzis proby startu z wody
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych