Skocz do zawartości

Valiant Hangar9


amks22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jacek,wielkie dzięki za podpowiedż.Nigdy nie zwracałem szczególnej uwagi na mocowanie silnika -takie jak opisujesz ale dobrze wiedzieć :) .

Człowiek całe życie się uczy...

Myślę że Kazek się nie obrazi ,pewnie sam przeczyta z zainteresowaniem :D .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podsunięcie pomysłu z tłumieniem drgań

kiedyś też mocno zastanawiałem sie nad zastosowaniem takich tłumików wibracji

ale jakoś się do nich nie przekonałem i zarzuciłem temat

montuje silniki na sztywno i staram się zwracać uwagę na dobrą regulację silnika i dobrze

wyważone śmigło oraz mocowanie osprzętu na izolacji piankowej

Na pewno drgania robią swoją robotę widać to podkładkach tłumiących w serwach, wymieniłem już kilka

kompletów, a i przetarty lub ułamany od wibracji przewód się zdarzył

Prace z modelem niestety zwolniły ale wciąż do przodu :D

cięgno gazu stabilnie poprowadzone

post-8950-0-29525400-1417864689_thumb.jpg

maska na miejscu

post-8950-0-71942700-1417864653_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montuje silniki na sztywno i staram się zwracać uwagę na dobrą regulację silnika i dobrze 

wyważone śmigło

Pozwolę sobie jeszcze na odrobinkę teorii. To co jest napisane w cytacie to jedno i nalezy o to dbać bez 2ch zdań.

Jednak największe drgania w silniku tłokowym mają swoje źródło w naturze pracy silnika. I tu sie nie podskoczy wyżej nerek...

Jako przykład weźmy silnik 2suwowy 1 cylindrowy i przeanalizujmy moment obrotowy w funkcji kąta - za 0 przyjmijmy górny punkt ruchu tłoka.

 

W tym punkcie moment obrotowy jest największy a potem wraz ze zwiekszaniem kąta spada po otwarciu kanałów jest równy 0 a potem po zassaniu nowej mieszanki i zamknięciu kanałów znów spada - silnik odbiera energię od śmigła zeby spręzyć mieszankę. I najmniejszy jest tuz przed górnym punktem. I tu następuje "szrpnięcie momentem" - skowy jego wzrost.

 

Z tymi drganiami należy przede wszytkim sie mierzyć i te tłumić. Zmniejszenie amplitudy drgań mozna uzyskac przez użycie smigla o wiekszym momencie bezwładności (tzw. cięższych). Jednak top powoduje wolniejsze "wkręcanie" się smigła na obroty ...

Rownież na te drgania wpływa zwiekszanie suwów pracy/ obrót - spada amplituda - rośnie czestotliwość.

 

Kolejne przykłady że lotnictwo to gra komromisów ... coś naprawiasz to coś musisz popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Robert ,to nowość,nawet nie ma tego modelu w katalogu na 2014 rok.

Grzegorz z Nastika mówił że to chyba pierwszy oficjalnie sprzedany/ściągnięty model :) .

cena ... no cóż oficjalna jest jaka jest ;)

A cena nieoficjalna w Nastiku to 2.550 wiem bo pytałem.

Żeby kupić taniej trzeba to zrobić za granicą: http://www.cmc-versand.de/Hangar9/Hangar-9-Valiant-30cc-ARF-arnr-61-HAN5060.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cena nieoficjalna w Nastiku to 2.550 wiem bo pytałem.

Żeby kupić taniej trzeba to zrobić za granicą: http://www.cmc-versand.de/Hangar9/Hangar-9-Valiant-30cc-ARF-arnr-61-HAN5060.html

No to już masz przechlapane :)

Jak doliczysz przesyłkę to już tak różowo nie jest, 552 Euro.A jak przyjdzie uszkodzony to co zrobisz?Nie licz na to że Niemcy odbiorą na swój koszt.

Co do ceny zawsze można porozmawiać ;) ,ale na cenę niemiecką nie liczcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Po świątecznej przerwie prace nad modelem ruszyły dalej

miedzyczasie zbudowała się halówka i obijałem ściany na sali koszykówki ;)

Rozpiłowałem otwory na wydech w masce i wzmocniłem punkty mocowania maski

do kadłuba 

 Modół zapłonu i pakiet na miejscu

post-8950-0-60049000-1420884098_thumb.jpg

post-8950-0-25770100-1420884108_thumb.jpg

 Czas wkleić szyby ale zastanawiam się co było by najlepsze żywica,silikon czy wikol

post-8950-0-93428700-1420884164_thumb.jpg

dolna osłona zwichrowała się i nawet po przykręceniu odstaje, szczeliny mają po 2mm

 Zastanawiam się  jak to wyprostować

post-8950-0-35826500-1420884121_thumb.jpg

post-8950-0-15355000-1420884136_thumb.jpg

post-8950-0-26397900-1420884155_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za porady , model oszklony i klapki wyprostowane 

Pogoda ostatnio dopisuje i o mało co nie padła decyzja o oblocie w dniu dzisiejszym. No cóż, skończyło się tylko na paleniu silnika,

kołowaniu i spacerku za modelem :) .

Jak narazie wszystko wygląda bardzo dobrze.

Waga modelu bez paliwa wyszła 7,45 kg .

Kilka fotek:

post-8950-0-88718400-1424522845_thumb.jpg

post-8950-0-81617000-1424522868_thumb.jpg

post-8950-0-45614400-1424523136_thumb.jpg

post-8950-0-03837100-1424523149_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.