Gość Jerzy Markiton Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Nie mam doświadczeń z kartą kredytową. Termin reklamacji zależy od wybranego sposobu dostawy. Wybrałem rejestrowaną przesyłkę lotniczą do 30 dni. Więc 28 dnia nie ma co składać sporu w PaY Pal. Dopiero 31 dnia. I wtedy ten profesjonalny Contakt Center wykazuje ogromną aktywność ale tylko w pisaniu maili. Które zresztą uśpiły moją czujność. Jak przestali odpowiadać to zwróciłem się do Pay Pal-u, gdzie grzecznie acz stanowczo zwrócili mi uwagę, że zgodnie z regulaminem mają mnie w nosie... - Jurek
mr.suchy Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Mam pytanie z innej beczki. Nie lepiej kupować lokalnie od Polaków ? Wiem że w HK jest taniej i polskie sklepy tam kupuje ale nie lepiej wspierać lokalne sklepy ?
japim Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Sluchajcie - myslalem ze moja sprawa jest przegrana, ale final przesylki z 13 grudnia 2013 (opisanej gdzies w czelusciach tego watku) jest taki, ze po dlugim ale cierpliwym drazeniu sprawy zwrocili mi kase na konto - zwrot nastapil 18 marca - czyli po 3 miesiacach. Faktem jest, ze zwrot nie byl bezbolesny - bo z 53 dolarow wydanych na zakupy z przesylka wlacznie, na konto zwrocili mi 45. Po interwencji na live chat brakujace 8 dolcow zwrocili mi w postaci punktow. Wiec teraz zrobie u nich ostatnie zakupy z magazynu Euro i to by bylo na tyle...
TeBe Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Ja wspieram, ale jak mam większy zakup to moja chęć wsparcia słabnie. Bo już się nauczyłem, że jak coś kosztuje w HK 10USD (tak, wiem, bez cła i VAT), to w polskim sklepie będzie kosztowało 100 PLN.
japim Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Przemek - kupujac w PL placisz cene x2 z czego wiekszosc tego to VAT + pozniejszy podatek (od zysku sklepu), a w kieszeni sklepu nie zostaje za duzo. Faktem jest, ze w ten sposob wspierasz raczej budzet naszego panstwa. Jezeli jednak masz mozliwosc taniej rozwijac swoje hobby (ktore do najtanszych nie nalezy) to dlaczego tego nie robic? HK nie jest jedynym sklepiem w Chinach - ale to temat na inna dyskusje.
f-150 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 A tak wygląda moje zamówienie po założeniu sporu w Pay Pal. Nawet z HK nie mam zamiaru rozmawiać strata czasu.
bart07 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Podejrzałem Twoją przesyłkę. W 17track jest, w śledzenie pp nie ma... Moja przesyłka pojawiła się już w PP, chociaż niby dopiero została wysłana (jeszcze nie ma jej w UK)... nic nie rozumiem, cierpliwie czekam, mam jeszcze czas
plisken Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Wcale się nie dziwię HK, że tak robią. Przez pocztę Malezyjską stracili już sporo kasy i teraz starają się nie stracić więcej. Aby uniknąć problemów zamawiam z magazynu EU
Wojtass_nt Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Dzisiaj pojawił się nowy wpis w trackingu PP. Wygląda na to, że ktoś coś kombinuje... http://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=EE186287297FJ
TomekH Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Dzisiaj pojawił się nowy wpis w trackingu PP. Wygląda na to, że ktoś coś kombinuje... http://emonitoring.p...r=EE186287297FJ U mnie podobny status był już miesiąc temu, a przesyłki nadal ani widu ani słychu http://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=EE186265963FJ Jaja się porobiły przez Fiji Post... o ile na 25 zamówień prawie wszystkie doszły w 2-3 tygodnie, to tym razem jedna paczka idzie już 42 a druga 21 dni... Oby w ogóle doszły.
Wojtass_nt Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Zastanawia mnie tylko z jakich danych korzysta tracking PP skoro pokazuje zupełnie co innego niż te trackingi logicons itp. Pisałem wczoraj do PP ale ciągle nie otrzymałem informacji zwrotnej. Kiedyś pisali, że jak jej nie ma w trackingu PP to znaczy, że przesyłka nie pojawiła się w PL. Teraz jest w trackingu i to 2x ale co z tego?
robertus Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Miałem takie zdarzenie, że paczka, która szła przez pocztę malezyjską (Kuala Lumpur), ale nie z HK to na trackingu było cały czas Kuala Lumpur a paczka przyszła po dwóch tygodniach do mnie DHL-em. W trackingu ostatni wpis to nadal jest Kuala Lumpur. Zgłupiałem, ale cieszę się, ze przyszła.
idfx Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Ciekawe przygody Jak miałem cyrki ze swoją paczką to popisałem z HK na czacie i w mig podali mi każdy szczegół trasy przesyłki, mimo że została już przejęta przez ParcelForce. Podali mi ostatnie ogniwo, adres i numer telefonu. Okazało się, że zalega u mnie w mieście a powodem był "błędny adres", który okazał się prawidłowym jak stawiłem się osobiście tam gdzie HK mnie skierował.
Grzegorz2012 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Moja paczka która była wysłana pocztą Malezyjską też miała problemy z dotarciem do PL. Z Kuala Lumpur wyleciała jakoś sprawnie i dotarła do UK na Heathrow i tu przelażała 17 dni. Korzystając z faktu że córka zamieszkała Londynie próbowaliśmy się dowiedzieć na miejscu w Royal Mail o przesyłkę i nawet legitymując się polskim dowodem z danymi adresowymi jak na paczce nie chcieli udzielić żadnej informacji poza tym że jest widoczna w systemie i jest na terenie UK. W tym czasie w trakingu PP był tylko wpis że opuściła Kuala Lumpur i jest w UK. Po kolejnych 5 dniach paczka pojawiła się w PL i była widoczna w trakingu PP na linkach przesłanych z HK do trackingu paczka nadal jest w UK. Przy odbiorze i prośbie o zasilenie budżetu Vatem jakie było moje pozytywne zdziwienie jak poraz pierwszy wartość vatu została naliczona tylko od faktycznej wartości towaru a nie również przesyłki.
marcinsid88 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Mam taką rozpiskę krok po kroku co się działo z moją przesyłka. Interesuje mnie co się działo od punktu 06.02 , że niby paczka wróciła do HK na gwarancję bo została uszkodzona ?? A oni nawet łaskawie nie poinformowali że dostali przesyłkę w celu reklamacji tylko twierdzą, że paczka zginęła na poczcie ? albo ja źle rozumiem te punkty albo HK ładnie w hu.... leci... :/ 00.00 - Electronic notification of shipment 00.01 - Data about your parcel registered 00.02 - Delivery cancellation 00.03 - Shipment not arrived to postal operator 00.04 - No further track and trace service available 00.05 - Operation cancelled 00.06 - Shipment confirmation 00.07 - Item Booked 00.08 - Order payment received 00.09 - Notification sent to sender 00.10 - Request for courier received 00.11 - Notification sent to recipient 01.00 - Accepted from sender 01.01 - Single item acceptance 01.02 - Partial acceptance (according to list) 01.03 - Arrived origin post office 01.04 - Acceptance from partners 01.05 - Accepted after operational time. Processing next working day. 01.06 - Item accepted by courier 02.00 - Update item information 02.01 - Sorting 02.02 - Consolidated for export (Export) 02.03 - Consolidated for local delivery 02.04 - Passed to retention 02.05 - Incoming mail distribution (Sorting) 02.06 - Customs data renewal 02.07 - Item damaged. Repacking 02.08 - Customs Clearance 02.09 - Special processing for item 02.10 - Additional tracking number added 02.11 - Awaiting payment customs taxes 02.12 - Customs Clearing. Missing or Incorrect Invoice. 02.13 - Customs. VAT, import number necessary or Customs declaration required 02.14 - Awaiting presentation to customs commissioner 02.15 - Retained by customs without specified reason 02.16 - Contact delivery company for details 02.17 - Customs clearance. Prohibited items 02.18 - Customs Clearance. Notification sent to recipient 02.19 - History of your item archived 02.20 - Awaiting recipient's instruction for customs clearance 03.00 - Arrived at postal office 03.02 - Arrived at sorting center 03.03 - Import (Item arrived at country of destination) 03.04 - Arrival at international place of exchange 03.05 - Arrival at transit point 03.06 - Arrival at delivery point 03.07 - Released by customs 03.08 - Arrived to automated postal office 04.00 - Left postal office 04.01 - Left acceptance point 04.02 - Left sorting center 04.03 - Send item abroad (Export) 04.04 - Left international place of exchange 04.05 - Left transit point 04.06 - Sent to delivery office 04.07 - Into customs 04.08 - Transferred to international place of exchange 04.09 - Submitted to partner for transportation 04.10 - Sent to Postomat 04.11 - Left postomat 04.12 - Handed over to Airline/Transporter 05.00 - Unsuccessful delivery attempt 05.01 - Unsuccessful delivery attempt. Recipient refused 05.02 - Unsuccessful delivery attemp. Recipient should come to office. 05.03 - Unsuccessful delivery attempt. Delivery timed under recipient request 05.04 - Unsuccessful delivery attempt. Recipient absent 05.05 - Unsuccessful delivery attempt. Recipient moved, Left no Address 05.06 - Unsuccessful delivery attemt. Recipient missed 05.07 - Unsuccessful delivery attempt. Insufficient or incorrect address 05.08 - Unsuccessful delivery attempt. Technical reasons 05.09 - Unsuccessful delivery attempt. Other issues 05.10 - Unsuccessful delivery attempt. Notice left 05.11 - Unsuccessful delivery attempt. Recipient not available at the time of delivery or office closed 05.12 - Unsuccessful attempt of delivery. No delivery for specified adress. Addressee advised to pick up the item 05.13 - Unsuccessfull attempt of delivery. Item with no home delivery. Please contact office 05.14 - Unsuccessful attempt of delivery. Holiday or weekend. 05.15 - Unsuccessful delivery attempt. Unpaid cash on delivery 05.16 - Refusal of payment customs charges 05.17 - Unsuccessful delivery attempt. Delivery scheduled 05.18 - Unsuccessful delivery attempt. Retained at Office 05.19 - Unsuccessful delivery attempt. Force majeure 06.00 - Item delivered. 06.01 - Delivered to recipient 06.02 - Returned back to sender 06.03 - Delivered to warranty 06.04 - Delievered to family representatives 06.05 - Delivered by P.O. box 06.06 - Cash On Delivery 06.07 - Item delivered, C.O.D. payment slip not recorded yet 06.08 - Partial delivery 06.09 - Delivered to front door 06.10 - Delivered to neighbour 06.11 - Delivered by Postomat 06.20 - Container delivered 07.00 - Redirected 07.01 - Forwarded. Arrival to wrong direction 07.02 - Forwarded. Recipients request 07.03 - Recipient moved out. Forwarded to new address 08.00 - Undelivarable item 08.01 - Undeliverable. Missrouted 08.02 - Undeliverable. Customs reason 08.03 - Undeliverable. No delivery to destination. Please contact courier 08.04 - Not delivered. Item damaged 08.05 - Undeliverable. Item seized 08.06 - Undeliverable. Item lost 08.07 - Undelivered. Destroyed. 09.00 - Return item to sender 09.01 - Return to sender. Item unclaimed 09.02 - Return to sender. Refused by addressee. 09.03 - Return to sender. Addressee cannot be located. 09.04 - Return to sender. Does not meet Customs requirements. 09.05 - Return to sender. Incorrect/insufficient address. 09.06 - Return to sender. At the request of the sender. 09.07 - Return to sender. Addressee deceased. 09.08 - Return to sender. Item damaged. 09.09 - Return to sender. Addressee moved. 10.00 - Delivery attempt 10.01 - Submitted for delivery 10.02 - Delivery scheduled 10.03 - Recipient advised to pick up the item 11.00 - Termporary delayed 11.01 - Delay. Temporary volume surge 11.02 - Postal office out of work. Item delayed 11.03 - Delay. Weather conditions 11.04 - Delay. Awaiting recipients address 11.05 - Delay. Shipment data not match (weight/size/content...) 20.01 - Container loaded 20.02 - Container Discharged 20.03 - Empty container arrival 20.04 - Arrival for loading (stuffing) 20.05 - Arrival at port for loading A0.00 - Electronic MAWB created A0.01 - Consignment Booked A1.00 - Consignment arrived to airline A1.01 - Good confirmed on board of flight A2.00 - Arrival at Airport A2.01 - Arrival at destination Airport A3.00 - Consignment received from flight A3.01 - Documents received at destination A3.02 - Flight depart A4.00 - Consignment ready for pick up A5.00 - Documents delivered to recipient (forwarder) A5.01 - Consignment delivered to recipient (forwarder)
japim Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Marcin - co Ty wkleiles? Uniwersalna liste kodow ze strony : http://www.trackitonline.ru/?service=stlist&CCode=EN ?? Skad wiesz co sie dzieje z Twoja przesylka - zamowiles sobie jakies indywidualne sledzenie?
marcinsid88 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 A to sorry , myślałem że to jest lista kodów do mojej przesyłki <wstyd> , bo kliknąłem odnośnik na stronie trackingowej i później "return to list" i myślałem, że to pokazuje moją przesyłkę
marcinsid88 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Dzisiaj poczta Polska przysłała pismo że mojej paczki nie ma i nigdy nie było na poczcie w Polsce, a HK wciska kit że paczka dostarczona na naszą pocztę i gdzieś tam musi być Nigdy więcej zakupów u nich. Będę jakoś próbował odzyskać kasę , podobno bank idzie na współpracę i można jakoś to załatwić ( płacone było kartą kredytową )
idfx Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Jeżeli kredytową to masz kilka tygodni na wytłumaczenie i wycofanie, jeśli normalną bankową to marne szanse.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.