Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Adriano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A to nie Mills .75?

Chyba masz rację Marcinie, że to jakiś klon Millsa, zmylił mnie ten zbiorniczek. Prawdziwy Mills (ten po prawej) wygląda baaardzo podobnie, miałem go w innym miejscu i nie porównałem przed zadaniem pytania :-)) Powoli tracę rozeznanie w tej mojej kolekcji.

post-10468-0-91614200-1490047530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa informacje znalazlem przegladajac archiwum pisma Skrzydla i Motor , numer z czerwca 1946 roku.

Jest tam opis i zdjecie silniczka  wykonanego w roku 1945 przez Stanislawa Albrechta z Rzeszowa.

Prawdopodobnie jest to pierwszy silnik wykonany w Polsce po wojnie.

Tu jest link do tego archiwum        http://kramarczyk.org/sim/

Bardzo dziekuje koledze Przemkowi za udostepnienie tego archiwum.

 

Pozdrawiam Wladek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa informacje znalazlem przegladajac archiwum pisma Skrzydla i Motor , numer z czerwca 1946 roku.

Jest tam opis i zdjecie silniczka  wykonanego w roku 1945 przez Stanislawa Albrechta z Rzeszowa.

Prawdopodobnie jest to pierwszy silnik wykonany w Polsce po wojnie.

Tu jest link do tego archiwum        http://kramarczyk.org/sim/

Bardzo dziekuje koledze Przemkowi za udostepnienie tego archiwum.

 

Pozdrawiam Wladek.

 

Dzięki Władku za przypomnienie tego archiwum. O Albrechcie, to w pierwszym numerze było. Skan:

post-351-0-96310300-1490486730_thumb.jpg

 

W numerze 25 jest artykuł na temat wczesnej działalności Gadomskiego. Jeden z kolegów wrzucił go w 194 wpisie w tym wątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Chciałbym przedstawić dorobek kolejnego wspaniałego konstruktora silniczków modelarskich lat 50.

Wykonywane były w Szczecinie przez jednego z modelarzy na potrzeby lokalnego Aeroklubu.

O jakości i osiągach tych silników  może świadczyć fakt , ze na MP modeli prędkich rozgrywanych na Śląsku w latach 50.

ekipa ze Szczecina zdobyła I miejsce.

Inicjały konstruktora oraz nr silnika  wybite na korpusie karteru.

Może ktoś odgadnie dane konstruktora?

post-818-0-26822300-1495054448_thumb.jpg

post-818-0-90611000-1495054466_thumb.jpg

post-818-0-18993500-1495054481_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przedstawić dorobek kolejnego wspaniałego konstruktora silniczków modelarskich lat 50.

Wykonywane były w Szczecinie przez jednego z modelarzy na potrzeby lokalnego Aeroklubu.

O jakości i osiągach tych silników  może świadczyć fakt , ze na MP modeli prędkich rozgrywanych na Śląsku w latach 50.

ekipa ze Szczecina zdobyła I miejsce.

Inicjały konstruktora oraz nr silnika  wybite na korpusie karteru.

Może ktoś odgadnie dane konstruktora?

To silnik Władysława Kulika, a były jeszcze inne ciekawe motorki tego konstruktora

post-15340-0-53432200-1495186853_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silnik Władysława Kulika, a były jeszcze inne ciekawe motorki tego konstruktora

 

Zgadza się, to silnik wykonany przez Władysława Kulika.

Byłem prawie pewny ,że nikt nie odgadnie tej zagadki.

Wielkie brawa dla Pana Grzegorza !!!

 

Poniżej fotki kolejnego motorka ale już w wersji żarowej.

Ponieważ w tamtych czasach w Polsce , silniki żarowe były jeszcze techniczną zagadką,

Pan Władysław skonstruował silnik ze zmiennym stopniem sprężania, podobnie jak w samozapłonach.

W ten sposób mógł precyzyjnie określić optymalny stopień sprężania oraz najlepsze parametry silnika.

post-818-0-62804400-1495473837_thumb.jpg

post-818-0-00899600-1495473851_thumb.jpg

post-818-0-29746300-1495473863_thumb.jpg

post-818-0-58020500-1495473874_thumb.jpg

post-818-0-22117500-1495473886_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnim silniczkiem wyprodukowanym przez Pana Kulika był ten oto egzemplarz ....

 

Technologia wykonania  jak na tamte czasy była bardzo wysoka.

W tym egzemplarzu zastosowano połączenie tłoka z korbowodem za pomocą przegubu kulowego.

 

Jako młody chłopak, Pan Władysław trafił w czasie wojny na roboty do Niemiec.Pracował tam w niewielkim zakładzie mechaniki precyzyjnej, gdzie nauczył się obsługi maszyn i materiałoznawstwa.

 

Na początku lat 60 nastąpił już napływ silniczków zachodnich , i domowa produkcja silniczków modelarskich  została zakończona

 

post-818-0-71903800-1500412097_thumb.jpg

post-818-0-99898400-1500412109_thumb.jpg

post-818-0-46577800-1500412127_thumb.jpg

post-818-0-77846400-1500412139_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I run a website about model engines. Some members may be interested. It is on:

 

http://adriansmodela...atalog/main.php

 

I am interested in model engines of all types. I have several Polish engines that I like very much. Currently I have 2.5 cm2 of diesel, which in my opinion can be a project of Stanisław Gorski from Poland. Nobody here can identify him. Does anyone in this forum know about this? If so, I would be very grateful to know what it is! You can see all the details at:

 

http://adriansmodela....php?cat_id=164

 

Thank you!


Prowadzę witrynę internetową na temat silników modelu. Niektórzy członkowie mogą być zainteresowani. To jest włączone:
 
http: //adriansmodela...atalog/main.php
 
Interesuję się silnikami modelu wszystkich typów. Mam bardzo wiele silników polskich, które bardzo mi się podobają. Obecnie mam 2,5 cm2 oleju napędowego, który moim zdaniem może być projektem Stanisława Gorskiego z Polski. Nikt tutaj nie może zidentyfikować go. Czy ktoś na tym forum wie o tym? Jeśli tak, to byłbym bardzo wdzięczny, wiedząc, co to jest! Możesz zobaczyć wszystkie szczegóły na:
 
http: //adriansmodela....php? cat_id = 164
 
Dziękuję Ci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.