Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Adriano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pawel -wkrotce wstawie zdjecie ...rozrzad Jaskolki 3 to dysk a nie membrana -to byla Jaskolka wykonana specjalnie dla kadry narodowej przez St. Gorskiego -lata 60-te...wygladala jak Jaskolka 2 (robiona na bazie Jaskolki II) ale byla sterowana Dyskiem ,miala srebrna glowice z 12 zebrami(nieoksydowana)i miala blokade sruby kompresyjnej...

jak dzis zdaze to wstawie zdjecia -chociaz widac ta Jaskolke na moich zdjeciach ktore wstawilem wczesniej na Forum (zdjecie 5 Jaskolek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie szczególnie rozrząd, gdyż zamierzam sam takowy zrobić....

Mając pewnego razu trochę czasu poczyniłem już w tym kierunku pewne kroki,efekty których przedstawiam poniżej:

 

post-10468-0-19705600-1363516796_thumb.jpg

post-10468-0-15850300-1363516802_thumb.jpg

post-10468-0-76090800-1363516806_thumb.jpg

post-10468-0-63721500-1363516813_thumb.jpg

Niestety opierałem się jedynie na zdjęciach ze znanej wszystkim książeczki Schiera i nie wiem jak toto wygląda w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaskolka 3 - Tylko Pawel nie naprodukuj tych Jaskolek w dziesiatkach bo jak potem znajdziemy ta wlasciwa ?...zreszta i tak nie da sie jej otworzyc; tak z tylu jak i z gory , no chyba ze gwaltem i podgrzewajac ...a tego nie chce robic ...niech sobie w spokoju "odpoczywa" ...zasluzyla na to ... post-94-0-99787600-1363620564_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci Janku jestem wdzięczny.

No i teraz mam zgryz, gdyż kształt dyszy gaźnika w Twojej Jaskółce-3 jest inny niż w książce Schiera???? Ta Twoja Jaskółka-3 ma kształt dyszki bardziej podobny do J-1 i J-2, więc wydaje się być bardziej autentyczna niż ta z książki....Ta w książce nie posiada również blokady śruby kompresyjnej??? (lecz to jest w zasadzie małe piwo).

Szkoda, że nie ma możliwości zajrzenia do środka...

O liczbę wykonanych przeze mnie "nowych" J-3 nie musisz się martwić, planuję wykonać jedną dla siebie, Andrzej Rachwał zrobił kiedyś też taką, miałem ją nawet w ręce, niestety do środka też nie zajrzałem, obiecał mi nawet dać dysk rozrządu do mojej, ale jakoś się nam to nie udało i już niestety się nie uda....

A z ciekawostek to mam gdzieś tylne denko "J-3 style" (ale odlewane)??? Wiesz coś na ten temat? Wydaje mi się, że to amatorskie wykonanie, ale....Zdjęcia postaram się wrzucić wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco:

045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277

 

dodaję kolejny, jeszcze wcześniejszy, nr 39.

 

Pozdrawiam

Darek

post-1744-0-91297500-1368214930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki panowie Q.E.D. i zbjanik za skany. Niełatwo dotrzeć do archiwalnych materiałów na temat polskich silników.

Dzięki Darku za kolejnego Pioruna. Bieżąca numeracja silników wygląda następująco:

039, 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277

Zebraliśmy ok. 5% wyprodukowanych egzemplarzy :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.