Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Adriano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Romanie,

tez tak szukałem ale u ,mnie pierwszy link prowadzi do ksiażek serwisowych związanych z ciagnikami ( sic !!! )

 

przekopałem wszystko i wg mojej wiedzy najmniejszą z Jaskółek była  Jaskółka 1,5 ,również znana  jako SG1,5 zdjęcia której są na stronie Adriana

 

 analizując.....wszystkie silniki konstrukcji St.Górskiego miały pewne cechy wspólne których tutaj  brak....chocby podział kokili absolutnie atypowy dla  Górskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linku nie mam, dostałem tylko to zdjęcie. Jak trzeba, to poproszę o więcej. Ale ja też jestem sceptyczny co do polskiego pochodzenia tego silnika. Tak jak Jacku piszesz rozwiązania nie są typowe dla silników Górskiego, a i samo wykończenie sugeruje seryjną produkcję - pewnie byśmy o tym wiedzieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daddymonkey1.... w ciągu ostatniego półrocza rzeczywiście wystawiał  parę polskich silników w tym  Jaskółkę 1,5, Jaskółkę 1 czy Sokoła 2 

co do tzw Jaskółki 1cmm (  tej na łozyskach kulkowych)  jak sam pisze nie ma jej u Mike'a  Clanforda ( sic ! )

silnik poszedł za  niezłe $$$

 

a co do samego silnika- podział formy  niespotykany w żadnym z polskich silników (  ja nie spotkałem się ), natomiast typowy dla silników angielskich, pokrywa karteru nietypowa dla  produkcji jaskółkowej, rozpylacz gaznika + iglica  lekko wzorowana.

Moim skromnym zdaniem hybryda.... już takie widziałem  nawet w poważnych publikacjach (  WN-2,5 ), kto widział ten wie  :D  :D o czym piszę

post-21810-0-76537200-1562217914_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Marcinie ,ten silnik nie jest silnikiem p.Gorskiego  - podobne ksztalty Karteru mialo wiele silnikow tak samo jak iglice ...natomiast  takie gruboziarniste piaskowanie

Karteru jest rzadko spotykane ale bardzo charakterystyczne dla Jaskolek Gorskiego. 

W Ksiazce Ted Sladden " British Model Aero Engines 1946-2011"  nie ma tego silnika. 

 

PS: od dzis bede "dawal" mniej kropek .  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

O !!  :o:)  

Kolejny bydgoski "Piorun" - tym razem z korpusem i osłoną wału odlewanymi kokilowo, czyli już późniejsza produkcja  !! 

Mój ma jeszcze jako prototyp z niskim numerem seryjnym (002) korpus wykonany z odlewanego i obrabianego bloku - fotka do porównania  !

No i ta cena też niezła - dobra lokata kapitału !!  :D

post-3419-0-98357800-1571078943_thumb.jpg

post-3419-0-69480600-1571079290_thumb.jpg

post-3419-0-88084800-1571079367_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wątek trochę kurzem porósł, więc odświeżam. Kolejna polska konstrukcja- samozapłonowy  WN-2,5 pierwsza wersja produkowana w Jeżowie Sudeckim. Silnik z początku lat 50-tych, na karterze logo Ligi Lotniczej. Numer seryjny 0007. Zapewne wyprodukowany w niewielkiej ilości

20200126_175221.jpg

20200126_175233.jpg

20200126_175242.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.