instruktor Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 "Wg rysunku jest to mode 3, ale to szczegół " ???????????
Gość a7498787 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 "Wg rysunku jest to mode 3, ale to szczegół " ??????????? ... chyba nie zrozumiałem twojego posta. To znaczy, że mają głębokość i kierunek na prawym drążku ?
* Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Z mojego punktu widzenia wygląda to tak: kiedy pierwszy raz poleciałem modelem zdalnie sterowanym przy pomocy sprzętu Pilot4 nie miałem nic do gadania w kwestii mode, w tym radyjku ster wysokości musiał być w lewej ręce a kierunek czy lotki w prawej. Potem już było normalne proporcjonalne sterowanie, miałem 2 kanałową Futabke i jak sobie przypominam wszystkie dostępne radyjka 2 kanałowe miały tak zainstalowane fabrycznie drążki, że ster wysokości musiał być w lewym ręku, czyli tak jak dzisiejsze mode 1. A zatem mode 1 dla mnie jest pierwszym typem sterowania modelem, ale to już dzisiaj nie istotne. Ktoś wcześniej napisał bardzo słusznie zresztą, że jeśli ktoś zaczyna przygodę z modelami latającymi to powinien uczyć się pilotować w takim mode, jakie jest najczęściej stosowane na danym terenie.
instruktor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 ... chyba nie zrozumiałem twojego posta. To znaczy, że mają głębokość i kierunek na prawym drążku ? Dokładnie tak
Tabul Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Na jakim mode sie lata, to oczywiście kwestia wyboru indywidualnego. Ja np. latam tylko na MODE 2, bo tak sie nauczyłem latając na szybowcach i samolotach ( w skali 1:1) i nie wyobrażam sobie bym mógł zmienic nawyk zakodowany w lataniu przez 30 lat. Myslę, że jesli któryś z modelarzy ma zamiar kiedyś szkolić się lub polatac na "prawdziwych" letadlach niech wybierze MODE 2.a nie będzie mieć problemów. Drążek sterowy (knypel) trzyma się w prawej ręce i steruje się lotkami i SW a lewą gaz jak w samolotach, no i siłą rzeczy też SK bo nogami niestety byłoby zbyt skomplikowane.
skraf Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Moi znajomi z licencjami(ci bez też), którzy latają prawdziwymi samolotami używają MODE 1... Tak się nauczyli i tak zostało, nie ma znaczenia po której stronie gaz, a po której wysokość
Tabul Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Ich sprawa. Ja jestem innego zdania. Poco kombinowac?
kesto Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Jak dla mnie to MODE2 jest najbardziej intuicyjne.
Tabul Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ja jednak uparcie jestem za Mode 2. i jestem przekonany, że gdyby ktoś wyćwiczony na innym systemie, usiadłby jako pilot np do szybowcas ( jako pasażer) i spróbował pilotawać, to byłby niezły ubaw. Przynajmniej na początku.
skraf Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ja nie miałem żadnych problemów, a wcześniej, od prawdziwego latania, zacząłem modelarstwo.
galaxy Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ja latam w mode1 bo mój przyjaciel który zaraził mnie tym hobby lata w mode1 , ma on również powiedzenie takie, że Ci którzy latają w mode1 używają dwóch półkul muzgu , bez obrazy dla innych modów , wiem też, że ja bez problemu poradze sobie z mode2 , ale Ci którzy latają w mode2, nie poradzą sobie tak od razu z mode1
GiulioN Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ja sobie radzę i z MODE1 i z MODE2 (na tym pierwszym trochę gorzej ), początki miałem na tym pierwszym, obecnie latam na drugim, a czasem jak mi się nudzi to na "symulatorze" w MODE1 sobie pośmigaM
Tabul Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 OK. Różne są opinie. Referendum? Może by wyjaśniło co lepsze Wylatałem ok. 2000 h na " Mode2" i już tego nie zmienię A może to faktycznie aktywność tylko jednej półkuli.
bojler Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 No cóż kto siedział w prawdziwym samolocie to wie że manetka gazu jest z lewej strony dlatego tak jak Tadeusz używam MODE 2, ale jak już sami wiecie to kwestia przyzwyczajenia.
toofast Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Prosta sprawa - ja kupilem z pierwszym lepszym mode, sprawdzilem na symulatorze ktory mi odpowiada i przelutowalem kabelki - taka zmiane da sie zrobic w kazdym nadajniku. Ostalo sie na mode 4. To ciekawy uklad - warto sprobowac ! Oczywiscie mowa o gazie z lewej - ale tu tez chyba 99% nadajnikow da sie przerobic.
Shock Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 i przelutowalem kabelki - taka zmiane da sie zrobic w kazdym nadajniku. hardcore
toofast Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Dziala bezawaryjnie od kilkunastu lat wtedy wydawalo mi sie to najprostsze rozwiazanie ! Z tego co widze w niektorych dzisiejszych nadajnikach zmiana mode to kwestia odkrecenia 2 wkretow
robertus Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 To tak jakbyście próbowali ustalić, które święta są lepsze.
MaciekK Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Dyskusja czysto akademicka. Zawsze można powiedzieć, że rewersy są niepotrzebne bo można aparaturę do góry nogami trzymać.... Jak kto kto lubi i jak komu wygodniej ( MODE-1/2/3/4 )- tak ma i tak będzie miał. A lokalna moda na MODE wynika pewnie z oferty sklepu jaki zaczynał oferować sprzęt w danym rejonie.
Marcin K. Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Lokalna moda na mode wynika z tego z kim ucza się latać. Przecież jak przychodzi młody to ktoś uczy go na swoim sprzęcie, no chociaż daje potrzymac nadajnik. Wpadles między wrony, kraczesz jak i one. Chcesz się uczyc/uzyskać pomocy to musisz się dostosować
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.