mirolek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zmontowałem też krótki filmik z lotu Cataliny : https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#5974390903328160418 Nie łatwo w szary dzień zauważyć biały model na białym śniegu i kamera miała podobny problem. Widać jednak start i kiepskie lądowanie a to, że model lata bardziej słychać niż widać ms
ExPrezes Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Korciło mnie dziś by zmierzyć się z wiatrem więc wybrałem się na wschodnie zbocze fortu w Bodzowie - nosiło samo, napędu nawet nie włączyłem. Niemniej jednak, zbyt kiepski jestem na taki kapryśny wiatr, więc mój "Sky Suffer" musi się teraz bliżej zapoznać z CA i dostanie nową farbę w nagrodę za dzisiejsze wyczyny
mirolek Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Dziś piękna pogoda a rano zupełnie nie było wiatru. Polatałem znów Cataliną na Marchewkach sprawdzając śmigła trójłopatowe Przeciwbieżne śmigła 7x3x3,5 sprawdziły się doskonale. Model ma nieco mniejszą prędkość, silniki pracują ciszej. Ciąg jest jednak znacznie mniejszy co nie przeszkadza w lataniu w tak spokojny dzień jak dzisiaj. Może jednak brakować mocy przy większym wietrze. Na pierwszy wiosenny start na wodzie założę ponownie 7x5. filmik z latania tu: https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#5975538775319571394 ms
Mellon-68 Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Dziś był dziwny dzień, ale raczej udany. Ja zalałem cały kadłub paliwem bo korek nie wytrzymał zimna, więc latania nie było. W Veloxie, były problemy "prądem" do zapłonu i aparat odcinał. W końcu, dzięki pakietowi od Zbyszka udało się i oblot Andrzeja Veloxa się odbył. Działo się to na Lądowisku w Szczurowej: POZDR.>
ExPrezes Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Dziś miałem malować mojego piankolota, ale żal było nie wykorzystać pogody... Przy okazji przetestowałem kamerkę montowaną na kokpicie - po malowaniu zobaczymy jeszcze co widać z mocowania pionowo w dół. http://youtu.be/aoSQVmjdd44
Foczka Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 W sobotę po pracy w ostatnim momencie zdecydowaliśmy się z Wojtkiem polatać, pogoda była przepiękna, na parkingu przy lotnisku było w słońcu co najmniej 10 stopni. Na pasie trochę mniej bo wiało ale i tak było bosko Miałem awaryjne lądowanie na plecach Bellancą (oderwały się ciężarki i model robił "co chciał") ale oprócz wygiętej piasty innych strat nie odnotowano Grzesiek oblatał też Eratixa z nowym śmigłem (15x4).
Ted850 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Szkoda że dzisiaj nie było tak pięknej pogody jak wczoraj bo w sobotę prawie nie miałem czasu na latanie ale udało mi się rozładować cztery pakiety od esiaków w Przegorzałach.
ExPrezes Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 Dziś znowu na śmietniku, Sky Suffer w trzeciej inkarnacji: jako zebra 1
Foczka Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Naprawdę ciekawe i niespotykane malowanie, jakbyś kiedyś do nas zaglądał to weź go ze sobą, z przyjemnością zobaczymy go z Wojtkiem na własne oczy
Wojtan Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Pozdrawiam modelarzy, którzy dzisiaj latali obok Twierdzy w Zielonkach - ja dzisiaj zamiast latać - wybrałem się właśnie tam postrzelać w zawodach dynamicznych. W jednym momencie patrzę - widzę ładne "warbirby" kręcące się za wałami Twierdzy
ExPrezes Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Naprawdę ciekawe i niespotykane malowanie, jakbyś kiedyś do nas zaglądał to weź go ze sobą, z przyjemnością zobaczymy go z Wojtkiem na własne oczy Na pewno będę do Was zaglądał - zabiorę Zebrę jeśli tylko nie przyjdę na piechotę
mirolek Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 nie wiem kto latał dziś w Zielonkach ale wiem kto latał wczoraj na śmietniku Kilka osób z Eskadry Kraków urządziło sobie małe spotkanie aby polatać z tasiemką ale było też kilka innych modeli - spalinowe kombaty, fpv oraz szybowce. Rafał zmontował model Syncro i uzbroił w dość mocną turbinę - poniżej filmik z oblotu tego modelu https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#5978537930521217762 Mnie spotkała dość nieprzyjemna niespodzianka, gdy po starcie do trzeciego lotu spalinowy IŁ przestał reagować na ruchy drążków nadajnika. Model całkowicie bez kontroli wykonał dwie niebezpieczne pętle tuż nad głowami zaskoczonych kolegów. Na szczęście przed trzecią pętlą nieco położył się na lewe skrzydło i oddalił się kilka metrów nad zbocze gdzie skręcił się w powolny korkociąg i runął na pełnej mocy silnika w dół. Huk był spory ale straty okazały sie niewielkie. Pęknięty laminatowy kadłub bez problemu da się naprawić ale nie wiem, jak naprawić wiarę w niezawodność elektroniki jaką stosujemy w modelach. Nie wiem czy zbyt luźno mocowana wtyczka od pakietu zasilającego wypięła po starcie modelu gdy zaciągnąłem go do wznoszenia czy też z innej przyczyny rozbindował sie odbiornik pozostawiając wychylony SW ale rozpędzone 1,5 kg z silnikiem na maksymalnych obrotach jest jednakowo niebezpieczne w każdej sytuacji gdy tracimy możliwość panowania nad torem jego lotu. ms
alenik Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 Nie przekreślałbym zawodności Twojej aparatury - choć stałem nie świadomy sytuacji pod szalejącym Iłem sam pilotując szalejącego Iła Zdarzyło mi się natomiast wypięcie śliskiej z paliwa wtyczki od lotki. Udało się na jednej wylądować! Pakiety w Ił`ach mam zaklinowane pomiędzy wręgą silnika a kołkiem na gumy trzymające skrzydło. Nad nim jest zbiornik. Pakiet wypadnie tylko w przypadku totalnego krasza Druga opcja to na srytytkach pod łożem silnika.
Mariusz77 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 ... Mnie spotkała dość nieprzyjemna niespodzianka, gdy po starcie do trzeciego lotu spalinowy IŁ przestał reagować na ruchy drążków nadajnika. Model całkowicie bez kontroli wykonał dwie niebezpieczne pętle tuż nad głowami zaskoczonych kolegów. Na szczęście przed trzecią pętlą nieco położył się na lewe skrzydło i oddalił się kilka metrów nad zbocze gdzie skręcił się w powolny korkociąg i runął na pełnej mocy silnika w dół. Huk był spory ..... rozpędzone 1,5 kg z silnikiem na maksymalnych obrotach jest jednakowo niebezpieczne w każdej sytuacji gdy tracimy możliwość panowania nad torem jego lotu. ms Elektronika oparta o procesor i pamięć ma prawo się zawiesić. Problem gdy zawiesi się częściowo podczas lotu z AP warto to uwzględnić. Dlatego zbudowałem na platformie Pioneera wersję prototypową modelu o zwiększonym współczynniku bezpieczeństwa „IT Increase Safety Extreme Flight Model”, którą można było podziwiać lic Creative Commons. Po standardowym krecie model może kontynuować latanie.
yay Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Mozesz napiszac cos wiecej o tym prototypie? Na czym polega zabezpieczenie?
samolocik Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Rafał, być może chodzi o coś takiego jak na tym filmie, lądowanie z absorbowaniem energii 4:26 http://www.youtube.com/watch?v=t6QaFsY4qXE
yay Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 hyhy... Wlasnie nie wiedzialem czy to ironia czy nie - kolega Mariusz77 nowy na forum, wiec ciezko wyczuc
Mariusz77 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Szczypta ironii nie zaszkodzi. Na modelu pioneer trenerek można wyczuć jaki wpływ mają modyfikacje na własności aerodynamiczne. p.s. Myślę że chodzi raczej o coś takiego
samolocik Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Koledzy dzisiaj latali po jakiś wykopaliskach a ja pogoniłem trochę swoją Gammę 1.2 na "śmietniku". Wylatałem w sumie 3 pakieciki. Pojawił się też From_heaven i ulotnił śmigłowiec czego niestety nie uwieczniłem na zdjęciu.
Rekomendowane odpowiedzi