Skocz do zawartości

Zimowe, wiosenne, letnie i jesienne latanie w Krakowie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pasa do startu ledwo wystarcza ale jak już model się poderwie to czuje się moje ulubione klimaty, model z taką prędkością idealnie nadaje się do aircombat-u  :D

Świetnie lata - gratulacje a filmowa muzyka  "Evolution Engine" brzmi doskonale.

 

ms

Opublikowano

Dziś na śmietniku latały dwa modele  Cyber-fly - FW190 i jeszcze nie skończony bo bez oznaczeń F4U.

Latało coś jeszcze, co doprowadzało mnie do szewskiej pasji... Komary! Następnym razem obowiązkowo muszę rozpylić coś na te dranie z FunCub'a  :) 

 

946527fe-ec79-481f-9041-2818f2865dfe_zps

Opublikowano

dziś Drake II znów moczył pływaki ......

 

P5226512.JPG

 

P5226513.JPG

 

P5226514.JPG

 

Wojtek zaliczył udane loty a mój Rafik utknął na brzegu gdyż silnik gasł na wolnych obrotach.

 

ms

Opublikowano

W Zesławicach byliśmy po pracy czyli od 17 i relaksowaliśmy się w popołudniowym słońcu. Atmosfera udzieliła się również silnikowi i albo pracował na wysokich obrotach albo wcale :-)

 

ms

Opublikowano

He, he, fajnie Adam! :)

Do zobaczenia na wodzie. Pewnie w tym tygodniu też będziemy się moczyć.

 

 

 

 

Pasa do startu ledwo wystarcza ale jak już model się poderwie to czuje się moje ulubione klimaty, model z taką prędkością idealnie nadaje się do aircombat-u  :D

Świetnie lata - gratulacje a filmowa muzyka  "Evolution Engine" brzmi doskonale.

 

ms

 

 

Jeszcze Evolution jest trochę kapryśny - potrafi się zakrztusić przy starcie i zgasnąć - ale daje radę. Na filmie prędkość przelotowa wynosi 100 km/h. Zmieniłem śmigło i wczoraj osiągnąłem 120 km/h. Nad wodą powinno być więcej - podwozie to jednak opór.

Opublikowano

Co prawda wydarzenie sprzed ponad dwóch tygodni (w zeszłym tygodniu nie nagrywaliśmy lotów), ale teraz zmontowałem filmik z wodnych lotów Drake. Zapraszam do obejrzenia (proponuję włączyć pełny ekran i HD):

 

 

Opublikowano

Nowy nabytek Wojtka z egzotycznym silnikiem Hirtenberger (na razie film z docierania, jako że model nie wzbił się jeszcze w powietrze):

 

Opublikowano

Brzmi świetnie, zwłaszcza na wolnych ma nietypowy dźwięk który bardziej kojarzy mi się z podrasowanym motocyklem  ;)

ile daje obrotów?

 

ms

Opublikowano

Wodne latanie jest zwykle bardzo przyjemne ............. ale niestety nie zawsze.

Dziś miałem okazję się przekonać, że jeden błąd, pech lub podmuch wiatru w nieodpowiednim momencie może spowodować brzemienne w skutki zdarzenie.

 

https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#6021557537003047330

 

Wojtkowi dziekuję za pomysłową akcję ratowniczą, dzieki której uniknąłem kąpieli :)

 

ms

Opublikowano

Z każdym wyjazdem nad wodę, przybywa nam wspomnień związanych z przygodami wyciągania modeli na brzeg. Tym razem stosunkowo wysoka fala i start z dosyć silnym, bocznym wiatrem przyczyniły się do powstania kolejnej porcji wspomnień.

 

Wczoraj latał też Northstar. Krótki filmik z tego wydarzenia przedstawiam poniżej. Starty są super, lądowania też, ale w specyficzny sposób. Publicznie nie powinno się takich lądowań pokazywać, ale ... śmiech to zdrowie. Jeszcze muszę poćwiczyć wodowania tym modelem.

 

 

Opublikowano

W ostatni weekend odbyły się zawody airkombat ESA w Warcie Bolesławickiej oraz zawody modeli spalinowych w Bolesławcu.

Eskadra Kraków dzielnie walczyła w obu kategoriach i po raz kolejny zdobyła miejsca na podium.

Tradycyjnie już w tym sezonie, Rafał wygrał konkurencję ESA wwI a mnie udało się zająć III miejsce, natomiast w kategori ESA wwII Rafał był trzeci i dzielnie walczył z Czechami którzy zrobili prawdziwy nalot na zawody rozgrywane w formule Euro Cup.

 

20140610133943-b96da1b1.jpg

 

20140610134131-74a6ba43.jpg

 

20140610134127-16ec98b8.jpg

 

W drugim dniu zawodów rywalizowały model spalinowe i elektryczne wwI w formule ACES czyli skalowane 1/12 wwII oraz 1/8 wwI.

Rywalizacja również miedzynarodowa gdyż wystartował zawodnik z Niemiec (szef europejskiej organizacji pilotów airkombat) i w tym dniu sukces Eskadry Kraków był chyba jeszcze większy niż w kategorii ESA, gdyż drugie miejsce w kategorii wwII po świetnej walce finałowej zajął Adam Lenik a mnie również udało się stanąć na III miejscu podium.

 

20140610134516-e18db3be.jpg

 

20140610134559-b7401eb6.jpg

 

w kategorii modeli wwI , startując nieco słabszym modelem ESA 1m Rafał również nawiązał równorzędną walkę z modelami spalinowymi i zajął II miejsce

 

20140610134615-5a65f9c4.jpg

 

Pełna relacja zdjęciowa z zawodów dzięki ANi jest tu: http://yay.no-ip.org:8888/piwi/index.php?/category/28

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wczoraj padało, więc wybraliśmy się polatać nad wodą. W końcu woda to woda. Wieczorem podjechaliśmy nad jezioro, gdzie przywitał nas taki widok:

 

 

post-730-0-37018000-1402824610.jpg

 

 

Potem kilka lotów i do domu. Mirek nagrał parę ujęć telefonem. Lądowania Northstarem już bez podskoków:

 

https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/Loty_2014?authkey=Gv1sRgCP6c-ri1497paA#6024903319669724754

Opublikowano

Nie dość, że święto to jeszcze Mundial. Czyli można wyspać się do 11, kupić browar w zielonym sklepiku i spędzić resztę dnia przed telewizorem. Można.

Ale można też wstać przed 6, a po 7 być już na stoku pod Myślenicami, żeby wreszcie oblatać trzymetrowego Foxa...

I to była zdecydowanie bardziej kusząca wersja wydarzeń. :D

 

Kilka wrażeń z mojej strony, czyli od jednosezonowego pilota RC, który pierwszy raz ulotnił coś tak dużego i nie z pianki:

  • główne koło do przeróbki - trzeba było skorzystać z doświadczeń innych, oryginalna konstrukcja może nadaje się na utwardzony pas, ale nie jestem pewny.
  • nadal mam ciągoty do zbytniego wytracania prędkości przed lądowaniem - choć przy tym kółku paradoksalnie może nawet lepiej, że tak usiadł.
  • Sam model lata wybornie, tylko muszę ustawić expo na sterze wysokości i włączyć hamulec na śmigło. Motyl hamuje jak marzenie.
  • miałem dwa pakiety 2300mAh, po wylataniu ok. 5 min na pełnym gazie / pakiet, weszło do każdego 2200mAh (napięcie spadło do 3,4V / celę).
  • Przy ciasnym skręcie zdarzyło mi się zwolnić, zaczął wpadać w korkociąg - wyprowadzenie było zaskakująco łatwe.
  • Przed przeciągnięciem macha skrzydłami głośno i wyraźnie, co kilka razy dało mi szansę na odpowiednio wczesną reakcję.

Podsumowując, świetny model (Zakupiony w Marvio RC, którego ekipę przy okazji pozdrawiam ;)), wart swojej ceny i odrobiny dłubania przy nosie, jak dla mnie wystarczająco duże wyzwanie na długi czas, również jeśli chodzi o przewożenie - w Corsie mieszczę się tylko ja i on. Muszę poszukać boxa na dach.

 

http://vimeo.com/98641855

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.