Skocz do zawartości

Zimowe, wiosenne, letnie i jesienne latanie w Krakowie


Callab

Rekomendowane odpowiedzi

Tadek, weź trenerka, sam sprawdzisz jakie warunki są na "śmietniku". Dużym modelem nie ryzykuj. Poza tym jeżeli latasz w tradycyjnym paśmie 35 można się nieplanowanie "spotkać" z kimś latającym w okolicy. Szkoda nie tylko modelu. Ryzyko latania dużym sprzętem w pogodny dzień na "śmietniku" jest podobne jak na pasie w Czyżynach. Ludzie spacerują z dziećmi i z psami. Przyjedż zobaczysz. Helikopterem polatasz. Tenerkiem pewnie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TY Mellon będziesz jutro na śmietniku ? O której pasowało by tak przyjechać ? I gdzie to jest dokładnie jakaś mapa adres ? Proszę o odpowiedz. Pewnie przytoczę się z tatą, ja jestem w trakcie robienia prawo jazdy.

 

PS: Tak, latam w tradycyjnym paśmie na kanale 66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę, Dziś wróciłem po tygodniu nieobecności i chcę posiedzeć z Rodziną.

 

Dojazd na "śmietnik" od ul. Tynieckiej w Jemiołową potem w Rodzinną.

Tu jest link. Zwykle lata się tam gdzie ten (nawet nie wiedziałem, że chyba wykoszony) krzyżyk.

http://mapy.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=krak%C3%B3w,+skotnicka&sll=52.025459,19.204102&sspn=9.958654,27.641602&ie=UTF8&hq=&hnear=Skotnicka,+Krak%C3%B3w,+Ma%C5%82opolskie&ll=50.030178,19.887732&spn=0.005073,0.013497&t=h&z=17

 

Pytanie ogólne - Wracając do linku, ponieważ dawno nie byłem na śmietniku i nie sprawdzałem też goole-maps tego rejonu , - aż do dzis - , czy ten jasny krzyż to jest faktycznie skoszony pas?

 

POZD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj, czyli w niedzielę i mi także udało się wreszcie przewietrzyć część sprzętów.

Pogoda była wręcz wymarzona do latania, nie wiało, a i zgodę właściciela pola udało się mi uzyskać. Zaczęliśmy od "Kanara":

Dołączona grafika,

 

który bez problemów po zimie odpalił, ale były trudności ze startem, gdyż konfoguracja podwozia z przednim kółkiem nie ułatwia startów w gęstej /zbitej/ trawie. Takie podwozie najlepiej sprawdza się na asfalcie czy betonie.

No i były sobie dwa "kanary". Jeden młody , drugi stary... :D

Dołączona grafika

 

To w trakcie sprawdzania podwozia, po nieudanym starcie z "fikołkiem" na plecy.

Ale ze trzy razy udało się poprawnie wystartować i tak to w powietrzu było:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Czasami w lataniu przeszkadzają też zupełnie przyziemne przyziemności:

 

Dołączona grafika

 

A po lądowaniu z "fikołkiem" trzeba też i usterzenie było sprawdzać, czy jeszcze się trzyma i siedzi na swoim miejscu:

 

Dołączona grafika

 

W końcu przesiedliśmy się na "Duka" i tu już żadnych problemów ze startem nie było.

 

Dołączona grafika

 

Próbowałem także uruchomić mój jedyny nowy /stary, bo używany wcześniej przez jednego z naszych forumowych Kolegów, zresztą doskonałego pilota "helika" i profesjonalnego dokumentalistę z powietrza naszej tegorocznej, podwójnej powodzi w Krakówku/ i aczkolwiek zapalał od pierwszego kopa, to jedynie po wlaniu kilku kropel paliwa do karteru, gdyż przewody od zbiornika "dziadek Majek" połączył właśnie po dziadowsku. :oops: "kierownik" latania /tu w przyczepce, gdzie miał punkt dowodzenia/ ma jeszcze problemy z wymową "r", ale to chyba każdy tak kiedyś miał... :lol:

 

Dołączona grafika

 

W każdym bądź razie silniczek pracuje i nast. razem będzie można potrenować też tym akrobacyjnym trenerem , co "Tornado" się zowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jest i nawet kiedyś w większej grupie udawało się tam latać. Teraz nie ja dysponuję tym polem i muszę prosić o zgodę na korzystanie, więc też i niczego nie mogę oferować. Se la żyzń, jak mawiali starożytni Chińczycy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę lub w niedzielę (jak pogoda pozwoli) zamierzam odwiedzić z modelem Aeroklub w Pobiedniku. Ponieważ nie jestem członkiem Aeroklubu to w związku z tym mam pytanie do osób, które nie mając statusu członka aeroklubu latały na Pobiedniku - Czy Towarzysztwo Zrzeszone nie będzie miało nic przeciw temu aby skorzystać z pasa modelarskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo ubezpieczenie.Jak lubisz sobie postać na pasie w kolejce do lotu ,bo gościu przed tobą reguluje silnik pół godziny i blokuje pas,to jedź,może jeden lot wykonasz a stracisz parę godzin..Atmosfera dla starych pierdzieli,wyciągnąć model i pieprzyć pół dnia ,po czym spakować i do domu.Do wszystkiego uwagi z cyklu" Cessna tak nie lata,powinna makietowo""Lądujemy z prawej strony a startujemy w lewą"(jakby odwrotnie było jakąś różnicą) :crazy: "latasz nad samochodami(bo najchętniej zaparkowali by na pasie) po czym "autochton" kręci akrobację 2,5 m modelem nad głowami wszystkich.Lądujące Antki i skaczący skoczkowie.Szczegóły opowiedział by wam mój kolega Marek,jest zalogowany ale nie wiem czy może pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Dziś latając na "śmietniku" po którymś z kolei "blenderze" padły zembatki w serwie jednej z lotek i niestety skrzydło już z korka nie wyszło. Spadło sobie

 

właśnie tu:

Dołączona grafika

By caprees at 2010-06-12

 

Wygląda ono tak:

 

Dołączona grafika

By caprees at 2010-06-12

W środku: silnik HXT, regielek 30A, lipo 2200ma, odbiornik Hitec Electron 6 40Mhz.

 

Na dziobie ma kamerkę :

Dołączona grafika

By caprees at 2010-06-12

 

Pomimo, że dość dobrze mogłem określić gdzie się skrzydło "wkręciło" to trawa w tym miejscu w pobliżu starego koryta wisły jest wysoka i niestety nie udało mi się znaleźć latadła. Poszukiwania przerwałem bo muszę zawieźć rodzinę poza Kraków.

 

Jeżeli kiedyś komuś z Kolegów uda się je kiedyś znaleźć proszę o informację na PW. W nagrodę dla znalazcy kamera MD-80 z dziobu skrzydła + 100PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.