Skocz do zawartości

Easy Glider


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Żywotność? To zależy jak latasz. Jak będziesz za każym razem kręcił obroty na max. i do końca pakietu, to pożyje jakieś 20 lotów. Jak będziesz męczył silnik pod wiatr i dużych kątach wznoszenia, to też szybciej się posypie. Ja w jeden sezon ugotowałem dwa silniki i wyminiłem EG na Elektro Juniora S Graupnera.

Wręcz idealnym silnikem do EG jest KEDA A22-20L. Na śmigle 10x5 ma 1200g ciągu, co dla EG jest wskazane.

  • Odpowiedzi 565
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ja mam w EG TEN silnik z lopatami 10x6 - model idzie pionowo do gory. W 10s jestem na wysokosci. Loty na pakiecie 2200 ok. 40min w bezwietrzna pogode. Oczywiscie silnika uzywam tylko zeby wzniesc sie na pulap. Waga - 900gr do lotu. Ciag wg. opisow na HC okolo 1,2kg.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

dołączam się do tego wątku, ponieważ również stoję przed problemem wyboru silnika 3f do EasyGlidera Electro. Przeczytałem cały wątek i podobnie jak kilka osób chciałbym dokonać przeróbki w sposób najprostszy dla początkującego a więc bez skracania nosa, poszerzania miejsca na pakiet itp.

 

Znalazłem bardzo ciekawe rozwiązanie, ale chciałbym poznać również Wasze opinie na ten temat.

Otóż na TEJ stronie znajduje się porównanie kilku napędów, z których bardzo dobrze wypada silnik KB 20-40L 16L (dostępny w HC: LINK )

Z mojego punktu widzenia rozwiązanie jest IDEALNE - wymieniam tylko silnik a przekładnia i śmigło pozostają bez zmian. Nie muszę również poszerzać miejsca na pakiet, bo mam pakiet 2S, który również idealnie pasuje do modelu :) - zarówno pod względem wymiarów jak i źródła zasilania do powyższego silnika.

 

Za wszelkie komentarze i uwagi z góry dziękuję :)

Opublikowano

dokladnie Norbert... 3600 kv "lekko" za duzo...

ale tam jest uzyta przekladnia ! 3:1 wiec wyjdzie okolo 1200 kv..

 

lepiej bez przekladni poszukaj czegos w okolicy 1000 kv

Opublikowano

1000kv razy 7,4 ?

Za mało ? Wrecz w sam raz.

Silniki o kv 3600 to sie stosuje w heli albo jakichś "ziuuuuuuu...."

 

Ten bedzie ok

 

A jesli chcesz mocniejszych wrazen:

TEN

 

Przetestowane i sprawdzone w EG Pro.

Opublikowano

Norbercie przeciez pisal ze z przekladnia!

 

Newbie - problem na pakiecie 2s jest taki ze wymaga on duzych lopatek (badz silnika o troche wiekszym kv). Co za tym idzie - bedzie bedzie ci rzucalo ogonem gdy beda za duze. Ja mam 10x6 i juz widze jak nim kreci. Najlepiej dobierz cos do lopat 9x. Silnik z KV 1100-1200? Osobiscie robilbym bez przekladni, zawsze jedna rzecz mniej do uszkodzenia :)

 

pozdrawiam

 

edit. mam ten sam silnik co Raffik i na 3s EG idzie pionowo do gory. (10x6 aeronaut, 2200mah 3s, waga rtf 900gram)

Opublikowano
przeciez pisal ze z przekladnia!

Ale skoro jeszcze nie kupił to poco mu zabawa w przekładnie skoro moze nabyc silnik zdecydowanie właściwszy do zamierzonego modelu. :)

Opublikowano

Raffik, u mnie ten silnik z 10x6 i ogonek nie wariuje , potem 35-36C i widac powera ale ogonek dalej trzyma sie mocno :-)

Tyle ze nie uzywam full powera prawie wcale :-)

Opublikowano

To się tylko nadaje do samochodu, do samolotów-tych gabarytów nie ma co go wsadzać, trza kupić Li-pol, bądź jakieś Lionki :wink: .

Opublikowano

Ja uzywam tego: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6306

 

Jest lekko cieply po locie mimo bardzo slabego chlodzenia (zablokowany plytkami depronu z kazdej strony zeby byl nieruchomy). Na owym pakiecie i silniku podanym pare postow wyzej latalem 40min bez noszenia przy temperaturze ~18 stopni. Wejscie na wysokosc (10sekund na full gazie), szybowanie i tak w kolko.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jest większy, od razu z wyposażeniem na 2.4ghz firmy spektrum

Niestety DX5....

Juz bym wolał dozbierac ze 200zł kupic egpro, dx6i+ar6200 i za reszte spokojnie pozostale wyposazenie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.