wojcio69 Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam Żywotność? To zależy jak latasz. Jak będziesz za każym razem kręcił obroty na max. i do końca pakietu, to pożyje jakieś 20 lotów. Jak będziesz męczył silnik pod wiatr i dużych kątach wznoszenia, to też szybciej się posypie. Ja w jeden sezon ugotowałem dwa silniki i wyminiłem EG na Elektro Juniora S Graupnera. Wręcz idealnym silnikem do EG jest KEDA A22-20L. Na śmigle 10x5 ma 1200g ciągu, co dla EG jest wskazane.
diem Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Ja mam w EG TEN silnik z lopatami 10x6 - model idzie pionowo do gory. W 10s jestem na wysokosci. Loty na pakiecie 2200 ok. 40min w bezwietrzna pogode. Oczywiscie silnika uzywam tylko zeby wzniesc sie na pulap. Waga - 900gr do lotu. Ciag wg. opisow na HC okolo 1,2kg.
newbie Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam, dołączam się do tego wątku, ponieważ również stoję przed problemem wyboru silnika 3f do EasyGlidera Electro. Przeczytałem cały wątek i podobnie jak kilka osób chciałbym dokonać przeróbki w sposób najprostszy dla początkującego a więc bez skracania nosa, poszerzania miejsca na pakiet itp. Znalazłem bardzo ciekawe rozwiązanie, ale chciałbym poznać również Wasze opinie na ten temat. Otóż na TEJ stronie znajduje się porównanie kilku napędów, z których bardzo dobrze wypada silnik KB 20-40L 16L (dostępny w HC: LINK ) Z mojego punktu widzenia rozwiązanie jest IDEALNE - wymieniam tylko silnik a przekładnia i śmigło pozostają bez zmian. Nie muszę również poszerzać miejsca na pakiet, bo mam pakiet 2S, który również idealnie pasuje do modelu - zarówno pod względem wymiarów jak i źródła zasilania do powyższego silnika. Za wszelkie komentarze i uwagi z góry dziękuję
Norbert Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Strony nie czytalem ale jak na moje oko to KV tego silnika jest za duze do EG. Ale moze sie myle , koledzy a co Wy na to?
Raffik Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 dokladnie Norbert... 3600 kv "lekko" za duzo... ale tam jest uzyta przekladnia ! 3:1 wiec wyjdzie okolo 1200 kv.. lepiej bez przekladni poszukaj czegos w okolicy 1000 kv
newbie Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 lepiej bez przekladni poszukaj czegos w okolicy 1000 kv czy silnik 1000 kv i pakiet 2S nie beda jednak troche za słabe dla EG?
Norbert Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 1000kv razy 7,4 ? Za mało ? Wrecz w sam raz. Silniki o kv 3600 to sie stosuje w heli albo jakichś "ziuuuuuuu...." Ten bedzie ok A jesli chcesz mocniejszych wrazen: TEN Przetestowane i sprawdzone w EG Pro.
Raffik Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 ja mam u siebie teraz ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690 w Minimagu latam na 2S i jest spoko. mysle ze wystarczy
diem Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Norbercie przeciez pisal ze z przekladnia! Newbie - problem na pakiecie 2s jest taki ze wymaga on duzych lopatek (badz silnika o troche wiekszym kv). Co za tym idzie - bedzie bedzie ci rzucalo ogonem gdy beda za duze. Ja mam 10x6 i juz widze jak nim kreci. Najlepiej dobierz cos do lopat 9x. Silnik z KV 1100-1200? Osobiscie robilbym bez przekladni, zawsze jedna rzecz mniej do uszkodzenia pozdrawiam edit. mam ten sam silnik co Raffik i na 3s EG idzie pionowo do gory. (10x6 aeronaut, 2200mah 3s, waga rtf 900gram)
Norbert Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 przeciez pisal ze z przekladnia! Ale skoro jeszcze nie kupił to poco mu zabawa w przekładnie skoro moze nabyc silnik zdecydowanie właściwszy do zamierzonego modelu.
Tytan Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam Ja mam u siebie w EG-Pro silnik RAY C2836/08 i śmigło 9x6. Pakiet 2200 3S. Lata rewelacyjnie.
Raffik Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 ja uzywalem silnika podanego przez Norberta (Link) ale zgubilem go w locie duzy power, na 10x6 ogon by zwariowal dlatego uzywalem 9x5. Mi wystarczylo.
Norbert Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Raffik, u mnie ten silnik z 10x6 i ogonek nie wariuje , potem 35-36C i widac powera ale ogonek dalej trzyma sie mocno :-) Tyle ze nie uzywam full powera prawie wcale :-)
SP-LUK Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 a czy taki pakiet : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=611 styknie do tych silników?? czy za słaby?? tutaj widze wszyscy śmigaja na Li-pol'ach i nie wiem , jak to sie ma w przypadku Nimh... jak zajade ten fabryczny silnik , to wsadze jakiegoś bezszczotkowca
Milko Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 To się tylko nadaje do samochodu, do samolotów-tych gabarytów nie ma co go wsadzać, trza kupić Li-pol, bądź jakieś Lionki :wink: .
diem Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Ja uzywam tego: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6306 Jest lekko cieply po locie mimo bardzo slabego chlodzenia (zablokowany plytkami depronu z kazdej strony zeby byl nieruchomy). Na owym pakiecie i silniku podanym pare postow wyzej latalem 40min bez noszenia przy temperaturze ~18 stopni. Wejscie na wysokosc (10sekund na full gazie), szybowanie i tak w kolko.
Barlu Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 http://www.scorpio-polska.pl/podrobnosti_prehled.php?kod=PKZ4700&kat_id=22&kat_typ=0 :?: :?: Jest większy, od razu z wyposażeniem na 2.4ghz firmy spektrum
Norbert Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Jest większy, od razu z wyposażeniem na 2.4ghz firmy spektrum Niestety DX5.... Juz bym wolał dozbierac ze 200zł kupic egpro, dx6i+ar6200 i za reszte spokojnie pozostale wyposazenie.
Barlu Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Nie wszyscy biorą modele "do serca", niektórzy kupią model polatają odstawią w kąt... Wić nie jest tak źle. A kupić można to i dx5 sprzedać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.