Skocz do zawartości

Mustang P51D


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Miałem Mustanga z Cyber Fly i drugiego z Na Polskim Niebie i nie pamiętam aby się rozwalały przy lądowaniu, lub żebym odrywał wręgę silnikową. Oba modele latały bardzo fajnie, w tym na wietrze, były bardzo odporne, przeżyły kilka sezonów i kilka zderzeń. Używałem śmigieł pomarańczowych GWS, owszem przez te kilka lat pewnie kilka złamałem, ale statystyka nie odbiegała od normalnego użytkowania innych śmigieł w innych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zastrzeżeń co do właściwości lotnych bo lata nim się super. Zamawiałem tych modeli konkretnie 7szt dla kilku osób i mieliśmy wszyscy prawie takie same przypadki . A może trafiliśmy na taką partię. Ale rozmawiałem z Markiem i sam przyznał że te ścianki trzeba wzmocnić epp bo za cienko tam jest i że w nowszych wersjach już jest lepiej i jest też maska z epp.

I wszystkie były wersja EPA a nie ESA.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że ja wszystkie esa/epa wzmacniałem po obu stronach kadłuba pojedynczymi prętami węglowymi i nic nie pękało, dodatkowo wszelkie elementy poddawane działaniu sił, wręgi silnikowe, orczyki kleję na UHU dwuskładnikowy, albo wręcz na jego mocniejszą wersję 300kg i nigdy mi się nic nie odkleiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpada silnik bo kadłub smukły i nie zauważyłem w nim wzmocnień węglowych.

Skrzydło usztywnione jak należy ale w kadłubie chyba węgli brak. Proponuję wzmocnić kadłub, jeżeli nawet nie cały to na pewno konieczne jest wzmocnie części dziobowej bo pakiet silnik i regulator to ciężki zestaw w tym szczupłym nosie modelu.

 

Malowanie super i cieszy kolejny zarażony modelarz aircombatem ESA :D

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt węgla w kadłubie brak Mirku bo uznałem że jest zbyt cienki i bardziej by zaszkodziło niż pomógł, co do klejenia wszystkie moje kombaty kleje na CA a wręge na UHU lub żywice. A troszkę tych modeli zrobiłem. Mniejsza oto kadłub wzmocniłem od środka epp i już powinno być ok.

 

A malowanko zaczerpnięte z filmu Red Teils

Tak dla porównania w moim A6M zero f9799b2b2570c09e75b474a8fcd77cbd.jpg ścianka kadłuba ma ponad 10mm i węgla też brak w kadłubie i jet git a latam już nim dwa lata , można powiedzieć że jest w standardowym wyposażeniu auta

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, po długiej przerwie wracam do tematu opisanego wcześniej zakupu - Mustanga z Cyber-Fly. Zacząłem oczywiście od mechniki, czyli ponowny montaż silnika (w osi modelu), rekonstrukcja sterowania SW, demontaż serwa SW z płata skrzydła itp. Następnie złożyłem model "na szpilki" rozlokowując wstępnie wyposażenie, aby sprawdzić CG. Jak już wspomniałem silnik swoje waży, więc serwo SW pójdzie ostro w kierunku ogona, regulator wyląduje gdzieś pod kabinką i w sumie podobnie pakiet (mierzyłem z LiPo 3S 1000mAh 45C). Chcąc ESC dać bliżej silnika, pakiet musiałby wylądować ZA kabiną, w kierunku ogona. Trochę by to utrudniło sprawę, ponieważ nie mam pomysłu jak go tam umiejscowić, aby wymiana nie stanowiła problemu. Wszystko to jeszcze będzie tematem rozkminki.

Dziś miałbym do Was pytanie, w jaki pakiet celować do tej maszynki. Dla przypomnienia silnik to CF2215/15 (1470KV) - duży czarny dzwonek z kolorowymi napisami, ESC Redox 30A. Śmigło zalecane to 9-10 cali, ale to raczej bzdura, ponieważ waga całości razem z pakietem to ok 370-380g. Dojdzie trochę popychaczy, jakieś kabelki, może farba i będzie 400g. Celuję raczej w śmigiełko typu GWS 8x4? Mam kilka róznych o podobnych parametrach, ale nie mam pojęcia jakie pakiety powinien kupić kolega. 1000mAh z dużym C, 1300mAh? 1500mAh? Licząc że silnik pobierałby średnio 10A, wyssanie 0,5Ah z pakietu nastąpi w 3min :/ Kurde balans, doradźcie coś proszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie, to znowu ja :) Modelik bardzo małymi kroczkami powstaje. Złożyłem już sterowanie SW i lotek. Niestety rozwiązania są jakie są, ale serwa w skrzydła były już wklejone i za chiny ludowe nie dało się ich położyć bez niszczenia w stopniu znaczącym płata skrzydła.

Chciałbym iść dalej i potrzebuję określić pożądany CG.

a4589436c1a885c4626b0936a4192b2e.jpg

753baa5a80d75b747459b9249402e4ab.jpg

Tutaj potrzebuję pomocy osób ogarniętych w tej dziedzinie. Bez tego nie ruszę z montażem ESC i miejsca na pakiet. Dla ułatwienia podam, że patrząc z góry, węgiel wklejony jest 75mm od krawędzi natarcia (mierzone przy samym kadłubie). Z góry dziękuję w imieniu swoim i kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnym Mustangu od Marka Rokowskiego ŚC miałem ustawiony 55mm od krawędzi natarcia (185mm licząc od początku kadłuba).

 

A generalnie stosuję ŚC w odległości 50-60mm od krawędzi natarcia (w zależności od konkretnego egzemparza).

 

Polecam również opis budowy ESA WW2 z mojej strony: http://www.modelerc.info/technika/esa_ww2_budowa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Daaaaawno nic nie było tutaj przeze mnie pisane, co nie znaczy, że nic nie było robione. Moja praca z Mustangiem była dość niepewna, ale wynik jest wg mnie niezły. Przed oblotem:

050c5815cd00861e5ffc2b9df9c73092.jpg

 

I po malowaniu:

ecf2a16def175c6be5652de9e4968087.jpg

d9a21382dd1e8c34c1029bd0dca3ddfa.jpg

bc936bb9e6e362d84e9ddb828b1d68c8.jpg

 

Kilka fotek z malowania:

451e0ab0d5d172174f49a7fffcc37abf.jpg

a73f3a35905787525e16fc0db9451c0c.jpg

d7aeaee47e82c195c2e492274f226a6a.jpg

0aefdc2a45776db6f6a28e5801341529.jpg

Przytył 18g. Na tym skończyła się moja praca. Kolega planuje jeszcze pokryć go warstwą lakieru na bazie wody (wg rad kolegi Motylasty). Zobaczymy co będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.