Kwasiu Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Mam zakaz na robienie bałaganu przed świętami, więc modele na razie na szafie. Pomyślałem, że przedstawię moją koncepcje zasilania całego modelu Jaw już pisałem wcześniej będzie w nim siedzieć benzyna 26ccm. Na początek zdjęcie: Półka pod pakiet i BEC to balsa 5mm laminowana obustronnie tkaniną szklaną 160g. Całość, czyli moduł zapłonowy i odbiornik, będzie zasilana z 1 pakietu. Od Li-pola wychodzi rozgałęźnik, który prowadzi 1 końcem do BEC'a i następnie do odbiornika, a drugim do stabilizatora napięcia LDO oraz kondensatorów, co następnie zostanie podłączone do modułu. Jeśli macie jakieś uwagi to prosił bym o pisanie, ponieważ nie chciałbym już nic zmieniać po montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Do zasilania modułu zapłonowego należy dać drugi pakiet , nie zasila się odbiornika i modułu zapłonowego z jednego pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Wiem o tym, czytałem już troszkę o zasilaniu ale zastosowanie 2 pakietu zmusi mnie do mocnego dowarzenia ogonu a przy 1 pakiecie nie będzie tak źle. Kondensatory są zamontowane aby zniwelować sianie po odbiorniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Przytoczę o tym jeden wątek: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21219&postdays=0&postorder=asc&start=15 Jest też drugi w dziale elektryka. Jeden pakiet może i zda egzamin, ale zastanów się, czy chcesz rozbić model za niemałe pieniądze i latać niepewnie, czy zainwestować 50zł i mieć spokój. Każda taka sprawa to moim zdaniem złudne oszczędzanie. Gdzie jak gdzie, ale na odbiorniku takich eksperymentów bym nie robił. Zwróć też uwagę, że nie mówimy tu o malutkich modelach, ale o większym, który może narobić szkód w razie wypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 zastosowanie 2 pakietu zmusi mnie do mocnego dowarzenia ogonu A zastosowanie 1 pakietu zmusi Ciebie do budowy nowego modelu ( chyba że ten da się naprawić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Piękne podejscie do sprawy budowa modelu od podstaw, a na końcu kolega sam sobie strzela gola. Nie lepiej odrazu poskakać po tym modelu ? Kwasiu napisał/a:zastosowanie 2 pakietu zmusi mnie do mocnego dowarzenia ogonu Nic dziwnego jak do modelu pod silnik 15ccm wpakowałeś benzyne.Już na żarowym koledzy dawali pakiet do tyłu, to chyba nie liczyłeś na cuda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Nic dziwnego jak do modelu pod silnik 15ccm wpakowałeś benzyne.Już na żarowym koledzy dawali pakiet do tyłu, to chyba nie liczyłeś na cuda ? Nie liczyłem, wiedziałem, ze będę musiał dowarzyć ogon co nie znaczy, ze nie mogę zmniejszyć balastu. Najpierw zrobię próby z 1 pakietem, jeśli będzie siać to założę drugi. Ciekaw jestem tylko ilu z benzynowców przetestowało taki układ jaki zastosowałem?? Skąd macie pewność, ze będzie siać, jeszcze nawet modułu do tego nie podłączyłem, nie widzę przeszkód w przetestowaniu takiego systemu. Nie chodzi mi o oszczędność bo mam kilka pakietów na stanie, które mógłbym wsadzić od zaraz do modelu. Jeśli będzie się działo coś niepokojącego to wsadzę 2. Temat zasilania uważam za wyczerpany. Piękne podejscie do sprawy budowa modelu od podstaw, a na końcu kolega sam sobie strzela gola. Nie lepiej odrazu poskakać po tym modelu ? To też nie jest za dobre podejście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Piękne podejscie do sprawy budowa modelu od podstaw, a na końcu kolega sam sobie strzela gola. Nie lepiej odrazu poskakać po tym modelu ? To też nie jest za dobre podejście. Nikt tutaj źle ci nie życzy, ale jak widzisz wielu modelarzy na tym forum lata modelami benzynowymi i skoro podpowiadają ci, że powinieneś zastosować drugi pakiet do zapłonu to pomyśl, musi coś w tym być. W model włożyłeś na pewno sporo pracy. Testy na ziemi mogą wypaść pomyślnie, a co jeśli w powietrzu nagle złapiesz zakłócenia, wtedy będzie za późno :| Oczywiście zrobisz jak uważasz, i nikt cię tutaj do niczego nie zmusi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Kwasiu a pomyslałeś o tym, że przy obciązniu serw spada napiecie na pakiecie, a przy spadku napięcia, silnik nie bedzie pracował jednakowo.Głównie od iskry zalezy praca silnika, i to jest uzależnione o napiecia, które musi być stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Kwasiu a pomyslałeś o tym, że przy obciązniu serw spada napiecie na pakiecie, a przy spadku napięcia, silnik nie bedzie pracował jednakowo.Głównie od iskry zalezy praca silnika, i to jest uzależnione o napiecia, które musi być stałe. To akurat nie problem, przy stabilizatorze napięcia uzyskam równy i stały prąd. Wiem, ze wszyscy wiedzą co mówią i dają dobre rady ale i tak chciałbym przetestować taki układ, rozmawiałem z pewnym elektronikiem i powiedział, że kondensatory powinny zniwelować sianie po reszcie sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 gdzie macie srodek ciezkosci w swoich extrach? bo niechce rozbic Środek Ciężkości ŚĆ 168mm od krawędzi natarcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 o dziekuje dałbym pomogl ale niestety nie ja jestem autorem wątku wie ktos moze kto ma kopyto na kabinke i maske silnika do tej extry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Ten, ktróry Ci przed chwilą odpisał Gadaj z Krzychem, on mi zrobił owiewkę perfekcyjnie. Z tego co wiem to kabinki też robi. Hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Mam pewien problem co do oklejania skrzydła, na górze będzie to wyglądało tak mniej więcej tak: Srebrne natarcie już mam, odpowiednio daleko podwinąłem spodnią folie. Mam 2 możliwości: -obkleić całe skrzydło srebrna i nakleić niebieską folię -obkleić srebrną tylko tak aby niebieska zachodziła na nią parę cm. Jak myślicie jest sens bawić się 2 sposobem ?? Dużo wagi zaoszczędzę?? Jak powinno być łatwiej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Powoli do przodu, takie podglądowe zdjęcie Jakieś sugestie?? :arrow: :arrow: :arrow: EDIT: Zważyłem pusty model, w tym stanie co na zdjęciach pusty waży 1050g. Jak to wypada na tle innych modeli podobnej wielkości?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam, Nie mogłem sie powstrzymać żeby sie nie po chwalić. Musiałem odpocząć od prac nad moim Smithem i postanowiłem zmontować tą extre. To co udało mi sie do tej pory zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Tylko po co tyle tych żeberek w skrzydłach , coś Kris13 namieszał w planach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Jest tyle samo co na zdjęciu z pierwszego postu w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 tez tyle robilem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Szukałem , szukałem i w końcu znalazłem fotki z budowy prototypu ( styczeń 2004 :shock: ) model lata do dzisiaj . Jak widać można spokojnie dać co drugie żeberko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.