Skocz do zawartości

Propozycja zmiany w regulaminie ESA WWIna sezon 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co zmieniać dobry regulamin który się sprawdzil.

Moje sugestie doprecyzowały obecny, ponieważ część pilotów go nie przestrzegała lub chcięli wygrać sprzętem .

 

Karol na ACES przedstawił wydaje mi się rozsądną interpretacje zasady 10 sekund.

 

Reszta to przestrzegajmy obecny regulamin .

Np w regulaminie pisze :

Nie wolno stosować wzmocnień natarcia, spływu skrzydła oraz stateczników żadnymi materiałami twardymi typu węgiel,

szkło, drewno itp. Wolno stosować dźwigary i wzdłużne wzmocnienia kadłuba za pomocą prętów (listew) węglowych,

szklanych lub wykonanych z innych materiałów.

Model musi w całości być wykonany z "miękkiego" materiału.

 

Jak do tego ma się kratownice z węgli udająca olinowanie ( lina to coś miękkiego)

Taka sztywna skrzynka kłóci się z ideą miękkiego materiłu.

Można powiedzieć ,ale nie jest zabroniona bo nie jest wymieniona .Tymczasem pisze wyraźnie

 

Wolno stosować dźwigary wzdłużne i wzmocniena wzdłużna kadłuba.

 

To samo się dotyczy modelu Sergiusza -czy jest to ESA .Co z tego że jest bardziej urazowy niż zwykły.

Daje natomiast asumpt do kombinowania przez innych jak by tu wzmocnić model.

Jeśli widzimy w regulaminie tylko co zabronione a nie co dozwolone to tak wychodzi.

Można przecież zrobić np 12 dźwigarów skrzydła z kewlaru + węgiel ,w formie kratownicy przestrzennej + spectra lub dynema na olinowanie ,

kadłub wzmocnić kratownicą węglowo- kewlarową i przecinać dowolny model.

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Marian masz rację że rgulamin jest DOBRY i wymaga tylko kilku korekt

 

też jestem za jak najmniejszymi zmianami

-tylko droben doprecyzownia i korekty zeby uniknąć niedomówień.

 

co do węglowej kratownicy:

sam też ostatnio zrobiłem takową w moim Spadzie:

ale węgiel 1ka - dziala w bardzo podobny sposob jak linka- czyli na rozciąganie-tylko łatwiej go wkleic po kraksie:)

sztywnosć wegla w innych płaszczyznach jest.. sznurkowa:)

 

miękkość modelu o której mówi regulamin bardziej rozumiem w zastosowaniu do jego powierzchni.

Bo skoro można wzmocnić skrzydło - to czemu nie mozna by wzmaciniać wzajemnego położenia dwóch skrzydeł? w koncu to drugie(tzrecie) to nie atrapa i ma pracowac normalnie a nei zamienić się w megalotkę ściagająca do ziemi model po lekkim tryknęciu się z kimś w powietrzu

 

Natomiast zgoda że zagrożenie drzemie w MOCY:)

prędkośc razy masa daje wymierne zniszczenia... :D

Opublikowano

Mam wrażenie, że zbyt wczesnie Grzegorz zaproponował zmiany do regulaminu, trwa jeszcze sezon 2011 a czas na modyfikacje to zimowa przerwa w zawodach.

Cześć

specjalnie zrobiłem to przed ostatnimi zawodami, by każdy mógł przy spotkaniu na zawodach uzasadnić swoje stanowisko "un face". Możliwe jest poparcie swoich argumentów również w walce ( mam nadzieję, że na modele nie na garście ).

Co do uwag, że każdy ciągnie regulamin w swoją stronę to w całym sezonie 2011 udało mi się ściąć jeden słupek!

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

w całym sezonie 2011 udało mi się ściąć jeden słupek!

Mnie ani jednego :rotfl:

Zawsze się boję, że zaliczę strefę i odpuszczam nalot na pierwszą linię .

Propozycja odsuniecia strefy słupków od strefy jest bardzo zasadna i zgłaszam taki właśnie wniosek formalny:

rozmieszczenie:

od lini bezpieczenstwa - 10 m początek strefy słupków

od lini bezpieczenstwa - 30 m koneic strefy słupków

 

w kwestii punkatcji: obcięcie słupka 50 pkt czyli 1/2 cięcia taśmy

 

ms

Opublikowano

O widzę że zostałem wywołany do tablicy....

 

To samo się dotyczy modelu Sergiusza -czy jest to ESA .Co z tego że jest bardziej urazowy niż zwykły.

Daje natomiast asumpt do kombinowania przez innych jak by tu wzmocnić model.

Jeśli widzimy w regulaminie tylko co zabronione a nie co dozwolone to tak wychodzi.

No to mam pytanko co w mej Maszynce (pseudonim Patyczak,Szaszłyk,Bambus) jest nie tak?

Opublikowano

od lini bezpieczenstwa - 30 m koneic strefy słupków

Cześć

widzę, że tych słabiej widzących chcesz wyeliminować na starcie :D .

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

Sergiusz ,podziwiam cię za okiełznanie tego samolotu ale ESA ma mieć twarde tylko wzmocnienia kadłuba a nie jego konstrukcję

(patrz cytowany fragment regulaminu w tym samym poście -ten na niebiesko).

Akurat ten twój może spokojnie latać z modelami z epp bo się tak samo rozlatuje :jupi: ,

jednak uwierz że można zrobić podobną konstrukcję z laminatu kewlarowo węglowego zamiast szaszłyków a wtedy ......

Opublikowano

od lini bezpieczenstwa - 30 m koneic strefy słupków

Cześć

widzę, że tych słabiej widzących chcesz wyeliminować na starcie :D .

Pozdrawiam

Grzegorz

Ja co prawda jeszcze w WWI nie startowałem ale z punktu obserwatora razi ta bliskość słupków względem pilotów. Sporo osób ma problem z opanowaniem modelu aby leciał prosto na słupki, a to też jest zagrożenie dla pilotów więc gdyby to zależało ode mnie to słupeczki poleciały by w KRK na środek boiska.

Opublikowano

Myślę że cele naziemne powinny być rozmieszczone losowo na polu bitwy . Jak to zrobić może rzutem za siebie przy pomocy piłeczki tenisowej . Na wojnie cele były rozmieszczone losowo . Nie powinny też być bliżej niż 1m od siebie co powinno wykluczyć losowe trafienie słupka ...

Opublikowano

Witam.

Sporo osób ma problem z opanowaniem modelu aby leciał prosto na słupki

He,he po prostu trzeba ćwiczyć :)

 

gdyby to zależało ode mnie to słupeczki poleciały by w KRK na środek boiska.

Wtedy trafienie w słupek byłoby czystym przypadkiem ;)

Pozdrawiam Wojtek

Opublikowano

Może oddalenie słupków paradoksalnie ułatwiło by ich cięcie bo można by atakować lecąc od lub na siebie.

:shock: :?:

atak na słupki prostopadle do linni bezpieczeństwa jest zabroniony tzw nalot w stronę strefy (tak jest przynajmniej w WW1 Aces)

Opublikowano

Widać rozbita głowa Kamila to mało.

Tomek nie da się ,to było próbowane przez Marka Dawidowicza i Piotrka ,obaj z czołówki światowej.

Naprawdę było to niebezpieczne choć nie niemożliwe.

Dlatego w WWI ACES stanowiska startowe są przemienne aby nie było tak jak w Znojmie że Czech latał tylko z pola naprzeciw słupków

Opublikowano

Myślałem o słupkach stojących na środku boiska w Krakowie, czyli oddalonych chyba więcej niż 30 m . Powinno udać się bez problemu zawrócić przed strefą i atakować je odlatując od siebie.

Opublikowano

Ryzyko spotkania z lotniskiem pozostawiam zawodnikowi zawsze to punkty jak nie ma co ciąć, ale o bezpieczeństwo powinniśmy zadbać zdecydowanie w reulaminie oddalenie i losowe rozmieszczenie słupków minimum 5 m od strefy bezpieczeństwa niczemu nie zaszkodzi ale zmniejszy znacznie ryzyko spotkania modelu z osobami będącymi w srefie lotów ...

Opublikowano

Teraz rozumiem oczyska Mariana. Pojechałem dzisiaj polatać, ustawiłem słupki 30-40m od siebie i popróbowałem co da się zrobić a czego nie. Atakowanie odlatując od siebie raczej nie wchodzi w grę, przynajmniej ja nie potrafię. Natomiast ataki w locie "na siebie" udawały się dużo lepiej szczególnie gdy słupek nie jest na wprost mnie, tylko tak aby linia ataku była pod kątem ok 45stp. do linii strefy, ale nie wiem co rada starszych na to: w końcu to jednak atak w kierunku na strefę...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.