Tomek Opublikowano 21 Września 2007 Autor Opublikowano 21 Września 2007 Na razie oklejanie idzie mi jak krew z nosa , ale przynajmniej zaczyna moje oklejanie wyglądać jak folia na modelu ,a nie jak pomarszczony papier toaletowy. Być może jutro będę miał czas aby okleić całą i założyć wyposażenie.
Tomek Opublikowano 22 Września 2007 Autor Opublikowano 22 Września 2007 Skończyłem podstawowe oklejanie. Waga tego co na zdjęciu wyżej Waga wyszła też przyzwoita ,ale dojdzie ze 20g -25g na domek pod silnik elektryczny. Na razie mam 3 wolne pakiety od Łosia 4100mA 3 cele i na nich planuje pierwsze loty. Silnik spalinowy leży i czeka na swoją szansę.
hubert_tata Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 Waga wyszła też przyzwoita To niezły wynik, zwłaszcza, że konstrukcja wygląda na bardzo sztywną. Przykładowo dobrze Ci znany IZI (skrzydła od Spoko Modelmaking, powiększone do 146cm, kadłub i usterzenie max uproszczone) waży z popychaczami i podwoziem, ale bez osprzętu 760g. Ale wygląd Katanki nieporównywalny - podoba mi się ten model i jak mnie znowu najdzie na takiego elektryczka, napewno nie będę naprawiał IZIego 8)
Marcin Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 600g pusty. No to jak 900 do lotu uzyskasz, to przy takiej rozpietosci niesamowity model wyjdzie.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 900 bez sznas- sam akus ze 300 tak na oko wyjdzie Ale 1100 bardzo realne i nadal niesamowicie lekko.
choina Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 Na razie oklejanie idzie mi jak krew z nosa , ale przynajmniej zaczyna moje oklejanie wyglądać jak folia na modelu ,a nie jak pomarszczony papier toaletowy. Chyba jest łatwiejszy do oklejania niż wilga?
Tomek Opublikowano 23 Września 2007 Autor Opublikowano 23 Września 2007 Odpowiadając od końca. Jest dożo łatwiejsza do oklejenia ,a na dodatek nie zostają prawie żadne odpady. Gdzieś mam zdjęcie jak sie wszystko razem na folii układa niemal bez odpadów.( a dokładnie lotki,stery wysokości i kierunku i bok kadłuba) Waga gotowej do lotu Katany to 1180g z pakietem 4100mA 3 cele. Wyposażenie to 3 serwa HS-81 MG oraz na ogon serwo GWS(6kg) 27g. Regiel trochę ponad miarę 60A + osobny BEC. Silnik Dulski 3530- niestety to za słaby motorek do Katany. Odbiornik 8 kanałowy Hitech Teraz co się zmieni. Silnik zostanie zamieniony na Robe 3545-12 (lub 3845-12 jak nie myl numeracji),bo Dulski na śmigle 12x6 z 4 celami został usmażony żywcem.(niemal 120g więcej) Regiel 60+bec też można zmienić na 40A - do zaoszczędzenie ok.25g Serwo Gws-a zamienię na HS-81MG , kolejne 10g do przodu. Odbiornik Hitech chyba zostanie ,te 10 gram już sobie odpuszczę. Przy pakiecie 2200mA i silniku do 150g można Katanę zamknąć w wadze 1100g ,ale wtedy trzeba się nastawić na pakiet o sporym C. Ponieważ ma 3 wolne pakiety 4100mA to moja katana docelowo zamknie sie w 1270-1280. Co uważam ,że i tak jest świetnym wynikiem. Co do lotu to ..... Niby się odbył ,ale pierwszy na 3 celach wyglądał jak lot dużego trenerka, powoli i dostojnie - brak mocy na silniku. Zaś drugi lot z pakietem 4 cele zapowiadał się świetnie,Katana wyrwała jak głupia do góry i na 10-12m z silnika poszedł dym i awaryjnie lądowałem ,ale bez przykrych konsekwencji, nie licząc kołowania na ostatnich metrach w wysokiej trawie. Całe szczęście ,że nic Katanie się nie stało. Za to widziałem lot Katany Zbyszka. Cóż można powiedzieć, model może latać bardzo powoli (niska waga i duża powierzchnia skrzydeł) ,jednak w rękach Zbyszka to Katana pokazuje pazurki. Świetnie lata w żylecie, robi korki jak ta lala, a winda z 15m to wydawało by się bajka Ina kwestia to lądowanie, trzeba sobie do pierwszych lotów poszukać długiego pasa bo można się nieźle zdziwić. Katana 40cm nad ziemią sunie bardzo długo , a i posadzenie jej bez kangura nie jest proste .Widać ,że ona chce latać a nie marnować się na ziemi 2 zdjęcia Katan z dzisiejszego latania. Ta biała nie do końca oklejona to moje "maleństwo" Film z jednym z pierwszych lotów Zbyszkowej Katany jest do obejrzenia na stronie Artexu. http://www.artexint.com.pl/filmy/katana1.wmv Już sie nie mogę doczekać kiedy przyjdzie nowy silnik :jupi:
leszek-bart Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 Witam . A pisałem , ze śmigło 13/6,5 lub 13/8 do wagi 1100-1200 gram , a do 1300 gram minimum 13/8 a lepiej 14/7 . Pakiety 4000 są słusznym wyborem , bo loty 6 minut na pakiecie 2200 dają pewien niedosyt . Wiadomo już kiedy Katana wejdzie do produkcji ? Pozdrawiam Leszek b.
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 Katana wejdzie prawdopodobnie do sprzedaży w przyszłym tygodniu. Jednak głowy za to nie dam. Co do śmigieł to Zbyszek śmiga na 12x8 APC i nie ma problemu z natychmiastowym wyrwaniem modelu do góry, nawet z zawisu. Ponieważ moja jest o 100g lżejsza bo mam pakiet 3 celowy to planuje przetestować 3 śmigła 12x6 ,12x8 i być może 13x6 ale to ostatnie muszę sprawdzić czy mi zbyt duży prąd pakietu nie "urwie". Po silnik jadę dziś do Lublina(Scorpion RC) więc jak dobrze pójdzie to jutro wreszcie sobie polatam tak jak lubię
leszek-bart Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 A na jakim silniku śmiga Pan Zbyszek ? I ile waży jego Katana .Z tego co zrozumiałem to śmiga na pakiecie 4 celowym , a ja podaje śmigła dla pakietów 3 celowych . : Leszek B.
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 W sumie Leszku masz rację ,przy odpowiednio dobranym silniku śmigło 13x... nie zawadzi. On teraz ma faktycznie 4 cele ,a śmigło 12x8 ,silnik ten co teraz u mnie czyli Robbe 3545-12. W każdym razie na śmigle 12x8 z pakietem 3 celowym Katana cięższa od mojej miała ochotę wyrwać się w górę. Co prawda bez większego entuzjazmu ,ale do latania akrobatycyjnego powinno wystarczyć. A jeśli nie to zamiast 3 pakietów 3 celowych zrobię 2 pakiety 4 celowe i wtedy nie ma mocnych Katana będzie w górę szła jak rakieta. W każdym razie silnik już mam i zaraz idę go założyć do modelu -wtedy wszystko się okaże jak i z jakim śmigłem to chodzi :faja:
leszek-bart Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 Czekam z niecierpliwością na wyniki testów . Silniki Roxy nie są drogie , a wykonane naprawdę porządnie . Tylko te osiągi podawane przy nich są mało konkretne , stąd trudno dobrać właściwy ślnik do potrzeb . Wszelkie informacje z testów są na wagę złota . Pozdrawiam Leszek b.
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 Niestety wyniki ze śmigłami APC E (elektryczne ) wypadły niepomyślnie ,bo pakiety które miały dawać 15 nie dawały więcej niż 8C czyli ok 20 A. Związku z tym max. osiągów wyszło na śmigle APC 12x4W spalinowe. Ciągu było dokładnie tyle aby model anie nie szedł górę ,ani nie spadał. Śmigło 13x4 nie dotarło więc pomiaru nie zrobię. Teraz połączę równolegle 2 pakiety i sprawdzę na ile to wydajność pakietów ,a na ile silnika sprawia ,że jest tak krucho z mocą. Kolejny krok to zamiana pakietu na 4 cele.
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 Połączanie pakietów równolegle dało zwiększenie ciągu do ponad 1640 g bo tyle waż Katana z 2 pakietami. (o.k. 1700-1750g ciągu) na śmigle 12x4W. Na większych śmigłach jest ewidentny spadek ciągu. Można by nawet polatać ,bo łącznie dało to 8200mA więc na trochę latania by wystarczyło. :roll: Niestety moje obawy ,że pakiety nie wyrabiają prądowo okazały się słuszne. Teraz nie zostaje mi nic innego jak podłączenie ich w 4 cele ,być może to załatwi problem :?
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Autor Opublikowano 24 Września 2007 I to jest strzał w 10! :devil: Ale czad ,normalnie nie ten sam silnik!!! Pakiet 4 cele (na próbę 2 pakiety z odpiętą podpięte 3+1 i 2 osobno) Śmigło 12,25x3,75 i model na pół gazu wyrywa się do góry i to przy wadze prawie 1620g!! Jak dałem cały gaz to mało nie przywaliłem w sufit bo nie byłem przygotowany na taki ciąg ! :crazy: Myślę ,że ciągu musi być ponad 2,1-2,2kg. Teraz szybko przerobić pakiety na 4 celowe i jestem w domu. Co prawda waga wyszła 1400g ale i tak jak na moje umiejętności to jest mistrzostwo świata. Pakietów wysoko prądowych, aby ukrawać te 150g, kupować nie będę. Widziałem już jak lata Katana przy masie właśnie 1400g i cóż mogę powiedzieć, jak trzeba to lata wolnej od Wilgi. :shock: A przy dodaniu gazu robi się istne szaleństwo więc tak zostawię. Poza tym leży ciągle silnik spalinowy i też kusi :lol2: Boże, czego jeszcze nie ma jutra ! :twisted:
Zbyszek_ Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Tomaszek spokojniej :crazy: bo Ci się półprzewodniki przepalą i nie będzie miał kto polatać. :mrgreen:
Tomek Opublikowano 25 Września 2007 Autor Opublikowano 25 Września 2007 Tomaszek spokojniej :crazy: bo Ci się półprzewodniki przepalą i nie będzie miał kto polatać. :mrgreen: :devil: Teraz tylko czekanie do 16.00 :twisted:
leszek-bart Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Kupowanie wysokoprądowego pakietu 3 celowego nic by nie dało , Posiadany przez Pana silnik o 850 obrotach na V powinien byc zasilany z pakietu 4 celowego , rzeby Katana latała na pakiecie 3 celowym potrzebny jest silnik o 1000 - 1100 obrotach na Volt .Leszek b.
Tomek Opublikowano 25 Września 2007 Autor Opublikowano 25 Września 2007 Boże jak to lata !!! :shock: :mrgreen: :devil: :crazy: :* Nawet nie wiem jak to napisać . Może zacznę od startu z wysokiej trawy. Dałem pełny gaz ,a Katana przemieliła 3m trawy trafiła w 1 m z niższej i poszła jak rakieta w górę. W powietrzu 2 oczka wysokości trym ,0 kierunku i lotek . :shock: (Katane mam przeważoną na silnik bo trochę wiało , raczej słabo ,ale asekuracyjnie wolałem dać przednie sc) Tera po kolei . Beczki można robić niemal w miejscu , dziwnie to wygląda bo trzeba mocno podtrzymywać wysokością, a słabo lotkami i beczka jest tak powolna ,że można niemal złapać za skrzydło . Oczywiście normalne ,czy wręcz szybkie nie stanowią żadnego problemu. Żyletki robi sam ,bez najmniejszych wysiłków , tylko katana deska do tej poty tak łatwo robiła mi żyletę. Teraz najdziwniejsza sprawa ,zawisy. Ponieważ ja się dopiero uczę, to powiem tak, że pomimo złego SC do zawisów nie ma z nimi większych problemów, problemem był natomiast wiatr ,który przesuwał ją dość szybko z moich oczu. Generalnie chce wisieć i do kolejnych lotów przy mniejszym wietrze na pewno przesunę sc bardziej do tyłu. Loty na Harriera to sama przyjemność ,Katanę trudno przeciągnąć. Korkociągi robi pięknie ,a wyjście polega na wyprostowaniu sterów(puszczenie drążków na "0") Start i lądowanie. Start z wysokiej trawy jest problematyczny ,ale dzięki temu ,że ciąg wyrywa model z ręki można spokojnie startować z trawy o wysokości do 10cm ,potem śmigło mieli trawę i Katan się nie rozpędza. Przy trawie 2 cm wystarczy 1-2m do startu. Lądowanie. Przy normalnym lądowaniu Katan długo sunie aż do bólu tuż nad ziemią. Ale nie ma problemu aby tuż nad ziemią zaciągnąć katanie wysokość i lądować na lekkim przeciągnięciu, Katana nie buja się na boki tylko z zadartym nosem szybko wytraca prędkość i ląduje na kilku metrach przed samym przyziemieniem delikatnie odpuszczam drąga i Katana siada na 3 punkty ,bez kangurków. I taki sposób lądowania polecam. Czas lotu na jednym pakiecie 15minut ,30 s. (pakiet pokazał napięcie 14,84 V po podłączeniu do ładowarki) Na drugim 12minut45s (pakiet pokazał napięcie 15,29 V po podłączeniu do ładowarki) Przy konfiguracji ze śmigłem 12,25x3,75 mocy jest aż nadto ,z każdej sytuacji drąg na max i Katana wystrzeliwuje do przodu. Na razie mam na twarzy pełnego rogala i sporo mycia modelu bo latanie w 10-15cm trawie raczej mu nie służy :devil:
choina Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 A filmu niet :?: Nie ładnie, nie ładnie :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.