Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kręcę krótkie filmiki aparatem. Niestety nie ma on możliwości robienia zoomu podczas nagrywania lub korekty ostrości. Skutkuje to tym, że trudno czasem coś złapać.

Pochwalcie się czym kręcicie. Może coś bym poszukał używanego, ale nie wiem co.

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do kręcenia z ziemi kupiłem tanią kamerkę Aiptek AHD T8 PRO, oczywiście full hd. Spisuje się bardzo dobrze w tej roli ale jak to zwykle apetyt rosnie w miarę jedzenia ;D Zachciało mi się pakować ją do modelu więc tak robiłem kosztem rezygnacji jednego z dwóch pakietów 3s 2200. Tak mi się to spodobało, że rozważam już odsprzedanie jej i kupienie droższej bardziej zaawansowanej. Kręcenie aparatem 640x480 to już chyba miniona epoka :rotfl: .

Opublikowano

Ja polecam GoPro, fantastyczne ujecia i mozna pozniej z odpowiednim programem robic fajne filmy.

 

nie powiedział bym:

- brak stabilizacji

- brak ostrzenia (stałą ostrość)

- brak zoomu

- rybie oko

- nieporęczna

 

Gopro to można do modelu wsadzić ale do filmowania z ziemi sie nie nadaje. Za te pieniądze (nawet mniejsze) to juz lepiej kupić Toshibe Camileo H20 lub H30. Miałem te kamery i są całkiem ok.

Opublikowano

Ja polecam GoPro, fantastyczne ujecia i mozna pozniej z odpowiednim programem robic fajne filmy.

 

nie powiedział bym:

- brak stabilizacji

- brak ostrzenia (stałą ostrość)

- brak zoomu

- rybie oko

- nieporęczna

 

Gopro to można do modelu wsadzić ale do filmowania z ziemi sie nie nadaje. Za te pieniądze (nawet mniejsze) to juz lepiej kupić Toshibe Camileo H20 lub H30. Miałem te kamery i są całkiem ok.

Tu sie mylisz bo stabilizacja obrazu jest przy 720p 60fps. Klik na link: http://vimeo.com/22142737

 

Inne zalety:

ze wzgledu na brak mechanizmow, mechanicznych elementow, jej wstrzaso odporna.

- wodoodporna

- jak obsłużysz zoom w trakcie lotu?

 

- zgrabna i lekka, nieporęczna bez przeźroczystej obudowy

- rybie oko - szeroki kąt widzenia, soczewke można zmienić

 

 

Do wszechstronnego użytku lookaj na stronę producenta, a nawet do lotu w kosmos:

 

Ja ją polecam!

Opublikowano

Za te pieniądze (nawet mniejsze) to juz lepiej kupić Toshibe Camileo H20 lub H30

 

Również się z Tobą nie zgadzam... Camileo jest jak dla mnie co najmniej przeciętna (kolega ma, bawiłem się nią kilkanaście godzin i stwierdzam, że kupię bezapelacyjnie GOPRO)

 

Kolega wyżej podał główne plusy.

 

Co do kręcenia z ziemi, nie mam pojęcia dlaczego twierdzisz iż się do tego nie nadaje.

Opublikowano

Ja wydedukowałem iż koledze chodzi o filmowanie z "ziemi" o czym świadczy jego wypowiedź.

.... Niestety nie ma on możliwości robienia zoomu podczas nagrywania lub korekty ostrości. Skutkuje to tym, że trudno czasem coś złapać.

Pochwalcie się czym kręcicie. Może coś bym poszukał używanego, ale nie wiem co.

ze wzgledu na brak mechanizmow, mechanicznych elementow, jej wstrzaso odporna.

- wodoodporna

- jak obsłużysz zoom w trakcie lotu?

Wodoodporność chyba jest zbędna, więc jak mają się pozostałe wątpliwe zalety tej "kamery" do filmowania lotów?

Modelarz ze mnie jeszcze żaden, ale w świecie "obrazu" potrafię się odnaleźć, więc podpowiem o paru właściwościach kamer na które warto zwrócić uwagę.

Zacznijmy od full czy nie full HD, jeśli filmiki w głównej mierze mają być publikowane w necie nie ma sensu porywać się na F HD. Koniec końców by dało się to na youtubach upowszechnić poddajemy bardzo silnej kompresji połączonej z redukcją rozdzielczości. Jednak dla wygody oczywiście jakaś cyfrowizna. Bardzo istotną cechą za to będzie skuteczna stabilizacja obrazu, do tego wygodna obsługa zooma, najlepiej pierścieniem. Kamerka im cięższa tym też obraz mniej będzie "rozklekotany". Do tego jeszcze ostrość, niestety zauważyłem, że przy normalnej akrobacji, większość operatorów traci model z "oczu" a tu głównym powodem jest często marny wyświetlacz i awersja do używania wizjera. Przy ładnej słonecznej pogodzie wręcz niemożliwym staje się kadrowanie na wyświetlaczu, więc dobry jakościowo wizjer może być jedynym ratunkiem. Do tego przyciskając kamerę do twarzy zyskujemy dodatkową stabilizację.

Wniosek:

Kamerka może być spora, z dobrą stabilizacją, porządnym wizjerem, możliwością manualnego ostrzenia, najlepiej przy pomocy MECHANICZNEGO pierścienia(są też takie pseudo pierścienie które ni jak nie mają się do wygody używania). Dziś można byłoby się pokusić o małą nowoczesną lustrzankę z funkcją filmowania, lecz jak wiadomo ceny niestety nie należą do niskich. Paradoksalnie te bardziej przydatne cechy mają kamerki można by powiedzieć z ubiegłej epoki, czyli pierwsze cyfraki, które warto jeszcze nabyć z drugiej ręki po bardzo przystępnych cenach.

Sam użyłem do pierwszych lotów kamerki Sony HDR SR12, niestety przyznam iż kamerka całkiem niezła choć wiekowa już, to przy filmowaniu modeli stawia dość wysokie wymagania przed operatorem.

Opublikowano

no dobra, panowie ja nie twierdze ze gopro jest blee bo sam lada dzien ją zamierzam zakupić, ale Robert się pyta o kamerę do nagrywania z ziemi a nie z modelu. Zamierzacie rzucać tą kamera po kałużach czy jak ze ma być wodoodporna jak gopro?

 

Co do kręcenia z ziemi, nie mam pojęcia dlaczego twierdzisz iż się do tego nie nadaje.

wybacz, ale czasami na filmie przydało by się widzieć coś wiecej niż plamkę 10x10 pikseli fruwającą po niebie

Camileo jest jak dla mnie co najmniej przeciętna (kolega ma, bawiłem się nią kilkanaście godzin i stwierdzam, że kupię bezapelacyjnie GOPRO)

H20 jest przeciętna ale dlatego tez kosztuje 480 czy tam 500zł a nie 1100, H30 jest już lepsza. Uzywałem swego czasu tych kamer i nie mam jakichś złych odczuć, jedynie nie radziły sobie przy słabym oświetleniu ale gopgo też sobie nie daje rady. Zresztą to porównanie jest nie na miejsciu przy zastosowaniu jakie podał Robertus.
Opublikowano

Wodoodporność chyba jest zbędna, więc jak mają się pozostałe wątpliwe zalety tej "kamery" do filmowania lotów?

 

W niektórych sytuacjach niezbędna. Często latałem nad rzeka lub nawet stawem. W razie awarii, czy braku zasilania co jest najdroższe w modelu z kamerą na pokładzie?

 

Przyznam, że sam nie przeczytałem na początku pierwszego wątku. Więc do kręcenia z ziemi zazwyczaj używam Go Pro, tylko trzeba latać koło nogi by było coś widać. A jąką Tobie polecić mogę, nie mogę. Niech się inni wypowiedzą bo jest tych kamer mnogo na rynku i top zależy od Twoich finansów jaką sobie kupisz.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi.

Chodzi mi oczywiście o filmowanie z ziemi. Jest o tym mowa w podtytule wątku.

 

Raczej myślę o budżetowym rozwiązaniu. HD nie jest wymogiem. Będzie to przecież okazjonalne kręcenie. No może jeszcze jakieś scenki rodzajowe z życia rodziny. Do tej pory wystarczał aparat z możliwością robienia filmów 640x480.

Opublikowano

Ja "do wszystkiego" używam GoPro i jestem bardzo zadowolony.

 

Zalety (z mojego punktu widzenia):

- podczas filmowania z ziemi z reguły chodzi mi o dokumentacje lotu a nie modelu więc szeroki kąt jest zaletą,

- podczas filmowania z ziemi lotów grupowych, np.: walki, widać też inne modele,

- bardzo wygodnie instaluje się GoPro na głowie,

- może latać "na modelu" jak i "pod modelem" dzięki funkcji odwracania obrazu,

- nadaje się nie tylko do filmowania modeli, np.: zabieram ją na narty; tu wodoszcelność jest bardzo przydatna,

- nadaje się do filmowania air-to-air.

 

Zgodzę się jednak, że w przypadku filmowania z ziemi modelu a nie lotu modelu, to brak zoom-a staje sie dużą wadą.

Opublikowano

Marcin ( Aimeiz) kręci filmy kamerą z przyklejoną obok tulejką fi ok 15 i długości ok 150 mm jako celownik-wizjer.Paralaksa ustawiona na ok 70-100 m .Pozwala mu to śledzić modele i bez problemu obsługiwać zoom.Polecam to proste ale skuteczne rozwiązanie do filmowania szybko poruszających się obiektów.

Mówię to o prędkości kątowej

Opublikowano

Moja kamerka oprócz oczywiscie sporej ceny ma wizjer elektroniczny, który bardzo pomaga w kadrowaniu ujęc. Nie jest niestety sprzętem profesjonalnym, a raczej nowinką techniczna ale w pełnym tego słowa znaczeniu. Film nagrany tym sprzętem można docenic podłączając np. kablem HDMI bezpośrednio do TV który odtwarza w tym standardzie. Wtedy można naprawde sie zachwycac. Zoom, owszem jest przydatny, ale ten optyczny wtedy ma stabilizacje mechaniczną a nie jakies przyciecie klatki. Podobnie stopklatka - można z niej robic doskonałe zdjecia. Nie będe zachwalał, bo każdy jest dumny z tego co ma, ale GO-PRO nie jest tu sprzętem który może konkurowac z HDC-TM700... Podobnie jak lustrzanka z funkcja filmowania - albo coś słuzy do robienia zdjęc i tu lustrzanka jest OK. albo - do filmowania.Ktoś wspomnial o obróbce i youtube - sa programy które naprawde dobrze konwertują materiał i nawet film w tym znanym portalu wygląda dobrze...

Opublikowano

Tak się składa, że ostatnie modele lustrzanek kręcą filmy na poziomie profesjonalnych kamer. Możliwość zapanowania nad głębią ostrości, do tego cała masa obiektywów w zależności od potrzeb, stawia te rozwiązania w czołówce amatorskiej i półprofesjonalnej techniki filmowej. To oczywiście na dzień dzisiejszy. Żadna kamera za to nie robi zdjęć choćby w połowie takiej jakości jak najprostsza lustrzanko-kamera. Jeśli ów sprzęt, miał by być używany jako wszechstronny aparat i do filmowania i do fotografowania (choćby u "cioci na imieninach") to może warto byłoby jednak pomyśleć nad takim rozwiązaniem. Do tego tortu doszło coś takiego jak NIKON1. Niezrównany sprzęt w wyszukiwaniu i ustawianiu ostrości. Nawet użytkownicy lustrzanek tej marki, którzy popróbowali zabawy z tym aparatem stwierdzili, że da się nim pracować.

Idealnym rozwiązaniem byłby Canon EOS 5D Mark II ale wystarczy zerknąć na cenę samego body i już wiadomo, że trzeba mieć głęboką kieszeń, jednak jakość filmu - pierwsza liga i to nie tylko amatorska.

Jeśli nie posiadasz żadnego przyzwoitego sprzętu do fotografowania i filmowania, ze swojej strony poleciłbym zwrócić uwagę na bezlusterkowca Nikon 1 V1 do tego jest dedykowany do celów filmowych obiektyw 10-100mm. Tak wiem, że CENA jest spora, ale ten sprzęt spokojnie zastąpi przyzwoitą lustrzankę i jeszcze lepszą kamerę. Ma bardzo dobry wizjer, do tego niepokonana szybkość w łapaniu ostrości, reakcja na spust jak w doborowych profi body. Warto przemyśleć.

Opublikowano

Aparatów bez wizjerów i z tzw Live View zupełnie nie trawię :wink: Do zdjęć mam Pentaxa K200D. Chyba już bym wolał Nikona D90 za tą cenę.

Opublikowano

Jeśli komuś wystarczy 640x480 to ,można zainteresować się Canonem S3 lub S5. Kręcę tym pierwszym aparatem i jestem zadowolony-Posiada zoom OPTYCZNY x12 który pracuje podczas filmowania,stabilizacje obrazu i ekran który można przekręcać w dowolne strony (jego wada to słaba jasność-w bardzo słoneczne dni niewiele na nim widać) i nagrywa dźwięk w stereo.

Wadą z kolei jest wielki plik avika na karcie ale kompresje (i wiele innych funkcji ) można uzyskać wgrywając modyfikowane firmware .

Gdy aparat ten pojawił się na rynku ochrzczono go najlepszą kamerą wśród aparatów ale to była parę lat temu....

Niżej filmik robiony tym aparatem (niestety kostkologia spora bo ustawiłem kompresje filmu na max a i youtube dodało swoje )

Opublikowano

Podobnie jak lustrzanka z funkcja filmowania - albo coś słuzy do robienia zdjęc i tu lustrzanka jest OK. albo - do filmowania.

no tutaj Jarku niestety się z Tobą nie mogę zgodzić. Wśród polaków panuje takie przekonanie że aparat to tylko zdjęcia i nic innego. A to jest bardzo błędny tok myślenia. Za oceanem bardzo dużo kamerzystów do produkcji filmowych używa lustrzanek przez mi. ich głębię koloru podczas nagrywania, nie porównywalną do kamer. W branży filmowania dslr'ami króluje 550d, 7d i 5d mark II. Filmowanie lustrzanką nie należy do łatwych bo trzeba się mocno skupić nad manualnym ustawianiem ostrzenia oraz zoomowania na obiektywie. Trzeba to robić tak żeby obraz nie wyszedł poruszony. Co prawda ułatwiają w tym shouldery czy inne zabawki ale takie zabawki posiadają zazwyczaj bardziej zaawansowani filmowcy. Jako ciekawostkę powiem że cały sezon "dr. Housa" którego można oglądać w naszej tv był filmowany lustrami 5d, tak samo jak "Californication" i "True Blood"

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Z tą "głębią" bym nie przesadzał, cena tak naprawdę porównaj cenę lustrzanki do wynajęcia "redłana" na 5 dni zdjęciowych. Za niewielkie pieniadze masz możliwość zrobienia ujeć z wielu kamer bo są relatywnie tanie jak potrzebujesz takich ujeć a w przypadku zdjeć z efektami pirotechnicznymi czy inna "rozwałką kaskaderska" - nieocenione. Róznice w "możliwościach" często są dostrzegalne tylko przez ludzi ze świata kamerzystów - widz i tak nie zobaczy różncy. A i tak wszystko zależy od montażu :wink:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.