Gość Kamyczek_RC Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 O co chodzi z tym" współpraca nadajnika w trybie szybkim-10ms" ? Chodzi o opóźnienie sygnału pomiędzy ruchem drążka a wyjściem odbiornika?Jezeli tak to konkurencja ma lepsze wyniki -7ms i jej to obojętne czy serwa są analogowe czy cyfrowe, chociaż jak jest potrzeba to można podłączyć takie 270Hz. Konkurecja kolego jest szybsza z 2 serwami ale ja nie jeżdzę samochodzikiem i podaje najkrótszy osiągnięty czas reakcjii w takiej konfiguracji.W czasie 10ms hott wysyła paczkę zawierającą ustawienia 4 serwomechanizmów w trybie cyfrowym. Proponuje zrobić pomiary konkurencji dla tych samych warunków bo wiele z mitów można włożyć między bajlki a jak już ktoś podaje ze w przypadku serw analogowych osiąga takie same parametry i serwa działają poprawnie to albo kłamie z opóźnieniami albo pomija fakt że analog w takich warunkach się pali po 30 sekundach . Właczając w HOTT tryb szybki efekt jest natychmiastowy analogi dostają "zajoba" więc jeśli nie dzieje się tak u konkurencji to oznacza ze te "7ms' możemy włożyć między bajki i gorące życzenia ... Powtarzając zatem bajki producentów proponuję zweryfikować w jakich warunkach dokonano pomiaru i czego dotyczył nie zapominając że w tym samym czasie HOTT wysyła jeszcze informację z telemetrii ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Wiesz, ja też nie jeżdżę samochodzikami ale przecież Ty jesteś zawodowiec! LATASZ ZAWODNICZO !!! Zamiast podniecać się graupnerem jaki on jest super i w ogóle to poczytaj http://rc.runryder.c...ghlight=latency Zobacz sobie przy okazji JR12. Nie tylko a może nie pierwszy wpadł graupner na pomysł szybkich transmisji do serw, Poczytaj o trybie HS w FASST Futaby. Poza tym wiem że chcesz mieć ostatnie słowo jako najmądrzejszy więc proszę odbij piłeczkę w moją stronę ale ja już schodzę z ringu więc na pewno wygrasz. PS: Jak byś uważnie czytał to pewnie doczytał byś że kolega udzielił mi wyczerpującej odpowiedzi a zauważ że nie tylko ty znasz sie na elektronice, nie tylko Ty analizowałeś sygnał PPM pod względem przedziałów czasowych. Gdy nie było mnie stać na radio sam robiłem Kodery i dekodery PPM. Ale po co ja Ci to mam pisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Wyścig trwa ale najwolniejsza jest i tak głowa , oko i ręka operatora i tu nawet 0us w sprzęcie nic nie zmieni . Graupner zaproponował wiele inowacji w rozsądnej i realnej cenie na kieszeń przeciętnego użytkownika dając ogromne możliwości . Proszę zaproponuj radio 12 kanałowe za 1800 pln z możliwościami zbliżonymi do graupnera ze stajni futaby i możemy je porównać w każdym calu . A to że latam zawodniczo i zajmuję się programowaniem w asemblerze wpływa jedynie na to że zwracam baczną uwagę na drobne niuanse których amator może nie zauważyć dla wielu początkujących wystarcza najprostrze radio z podstawowymi możliwosciami MX-10 kosztuje niecałe 400 pln . Poza tym co ma samo radio a posiada np telemetrię której brak w innym sprzęcie tej ceny ,to pozwala na calkiem przyzwoitą rozbidowę .Do tego dostępne sa 3 miksery , epa , atv, rewersy i inne drobiazgi a że z poziomu odbiornika to już inna bajka . Wystarczy dołożyć smart-boxa za ok 150 pln i mamy te funkcje dostępne z poziomu radio plus wyświetlacz do telemetrii. Proszę dobuduj do Futaby czy innego radia za 400 pln telemetrię i wyświetlacz funkcji za 150 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Witam wszystkich. Jako ze to mój pierwszy post to warto by sie przedstawić. Mam na imię Hubert, pochodzę z okolic Lodzi. Forum sledze dość uważnie jednak do tej pory nie byłem zmuszony pisać postów. Wiec do rzeczy, od kilku dni stałem sie posiadaczem (jeszcze nie wiem czy szczęśliwym ) apki o której mowa. Jak dotąd mialem zawsze Futabe i to w dodatku z Polska instrukcja wiec z programowaniem nie było kłopotu. Niestety Graupnera mam pierwszy raz w dodatku dosyć mocno rozbudowanego a jak by tego było malo to z Niemiecka instrukcja. Moje pierwsze pytanie brzmi gdzie i czy w ogóle mogę znaleźć Angielska instrukcje bo wiem ze o Polskiej nie ma mowy. Chce ustawić 2,5m. motoszybowca i w sumie nie było by kłopotu żeby nie fakt ze chce lotki wykorzystać jako hamulec. W Futabie ten mixer nazywa sie chyba "BUTTERFLY" lotki w gore a s.w lekko w dół i to wszystko na drążku gazu w moim przypadku mode 1. Następnie silnik na na wyłączniku sw 2 ale tak żeby płynnie ruszał najlepiej w czasie jednej sekundy. Trzecia opcja to timery jeden żeby mierzył czas pracy silnika a drugi uruchamiany innym wyłącznikiem czas szybowania. Póki co fazy lotu sobie odpuszczam. Będę bardzo wdzięczny za wszelka pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Możliwości jest kilka piertwsza ,która ułatwi poruszanie po menu to instalacja angielskiej wersji menu. Program i wszystko co potrzebne dostępne na stronie producenta www.graupner.de Instrukcję angielską możesz zamówić przez sklep www.modelemax.pl nie powinno z tym być kłopotu , możesz też ściągnąć wersję elektroniczną z tego linka : http://www.graupner....x?tab=downloads Moja propozycja jest następująca w jednym z postów masz model szybowca f3f (2 klapy , 2 lotki i motylek ) bardzo szybko można go przerobić a w zasadzie dorobić do niego silnik . nie ma też problemu żeby zrobić sobie 3 fazy lotu w jednej na gazie mieć silnik a przy lądowaniu klapy czy hamulce. Timery też nie stanowią problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 W moim poście z 18 lipca jest plik dla motoszybowca z klapami i fazami lotu (normal, speed, termika i lądowanie). Plus regulacja wychylenia klap w termice na ctrl7. Buterfly masz w menu Wings Mixers w pozycji Brake Settings. Ale chyba tylko jest to aktywne przy fazie która ma przypisany brak silnika. Sprawdzę po powrocie do domu. Tak jak pisała Kamil - jeśli nie jesteś niemieckojezyczny to lepiej wgrać firmware w wersji angielskiej. Wszystkie instrukcje i plik masz na stronie Graupnera Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Menu w języku Angielskim mam wiec tu już nie jest źle, chociaż orłem w tym języku też nie jestem.Ok nie ważne będę siedział tak długo aż coś poustawiam. Teraz najbardziej nurtujące mnie pytanie, czy było warto zakupić ten sprzęt? Byłem już zdecydowany na Futabe 8 fg ale nie ukrywam że możliwości jakie ma Graupner zadecydowały. Tylko czy jest tak samo nie zawodny? Myślę że z odbiornikami na Polskim rynku nie będzie problemów chyba że hott okaże się niewypałem. Co o tym myślą bardziej wtajemniczeni niż ja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Hott na rynku niemieckim zbiera bardzo dobre opinie i sprzedaje się od ręki ,na niektóre modele trzeba się zapisywać i czekać bo sprzet znika z magazynu błyskawicznie . Jestem przekonany , że bedzie kolega zadowolony i usatysfakcjonowany w pełni możliwościami sprzetu . 20-tka w pełni zaspokaja potrzeby większości średnio zaawansowanych amatorów i zawodników a 12 kanałów i telemetria daje ogromne możliwości zabawy , treningu i latania zawodniczego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udało mi się z grubsza wszystko poustawiać zostało kilka nie wiadomych. Najważniejsza to że nie mogę ustawić hamulca na drągu gazu jakoś mi się ustawiło na sw5. Drugi problem to taki że automatycznie włączone jest różnicowe wychylenie lotek a ja chciałem sobie po swojemu to ustawić w odpowiednich dla mnie procentach. Z mniej istotnych, to chciałbym żeby timer np. co minute mi dał sygnał bip ale nie wiem czy jest to możliwe. Jak się komuś chce to proszę o pomoc najlepiej krok po kroku. Będę wdzięczny. Co do Twojej opinii na temat Hott to trochę mnie uspokoiłeś. Pozdrawiam i z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Kanał odpowiedzialny za hamulce ustawia się w menu modeltype opisano na str 146 angielskiej instrukcji . W menu wing Mixer na tej samej stronie dotyczy ustawień dyferencjału lotek i ustawień hamulca . Radio pozwala też na ograniczenie ruchu klap i lotek w trybie otwartego hamulca oraz zmianę dyferencjału osobno dla każdej fazy lotu . Jeśli jakimś sposobem mimo zerowego dyferencjału masz nierówne wychylenie lotek w górę i w dół sytuacja może wynikać z ułożenia dzwigni serwa i lotki lub zadanego róznego ruchu serwa w górę i w dół . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ciekawostka z niemieckieo forum "The big RANGE TEST! Futaba, Graupner, Jeti, Hott, Weatronic;" tytuł trochę szumny, ale coś tam potestowali w polowych warunkach : http://www.rc-networ...-Hott-Weatronic Wnioski: przy odległości 3400m wszystkie testowane zestawy działały i zapewniały 100% sterowanie modelem. W przypadku MX16 Hott, tak jak było to wcześniej przedstawiane, zwrotny sygnał telemetrii z modelu nie docierał do odbiornika, jednak sterowanie "modelem" odbywało się bez żadnych problemów. Nieprawidłowo działająca telemetria była również w innych zestawach. Co nie zmienia faktu że systemy 2,4GHz w tych warunkach testowych miały całkiem przyzwoity zasięg, nie do wykorzystania przy typowych lotach modelami System Beckera 35MH zaciął sie na 1500m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Nowy firmware do wszystkich nadajników jest dostępny. Dla odbiorników i modułów zmian brak. Jeśli ktoś chce aktualizować to zmiany dla MX20 sa następujące: - Bluetooth - rozszerzanie funkcjonalności - nie pytać - dodany ekran telemetrii do obsługi regulatorów z telemetrią - Rozszerzenie funkcjonalności oprogramowania modułu SP Selection: 1 = D. .2 2 = D. X. - funkcja Range test- ciekawe bo to juz bylo od dawna. Może jakieś rozszerzenie - tryb francuski (nie wiem czy chodzi o język czy o moduł nadawczy) - możliwe jest programowanie odbiorników ze starym protokołem telemetrii V3 pozdrawiam Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez cZyNo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Witam ponownie, po godzince siedzenia nad radyjkiem zaczynam trochę rozumieć filozofie programowania. Wszystko prawie poustawiałem zostały mi dwie nie wyjaśnione sprawy. Pierwsza z nich to sprawa hamulca. Z jakiegoś powodu lotki pracują tylko do 3/4 ruchu drążka, 1/3 pozostaje martwa. W menu servo display kiedy drąg jest w górze kanał 3 i 4 pokazują po 20% a kiedy opuszczę go do poziomu w którym serva przestają reagować czyli 3/4 kanały te mają już po 150%. Gdzie to mogę zmienić? Teraz drugi problem to bardzo ważne dla mnie jest żeby timer sygnalizował sygnałem dźwiękowym czas co minute. Czy jest to w ogóle możliwe w tym radiu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Pytanie pierwsze - Menu Type i pozycja Brake Off - ustawiasz od którego momentu wychylenia drążka ma ruszyć buterfly. Drogie pytanie musi poczekać....nadajnik w aucie więc musze doczytać instrukcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 jest taki timer opisany w instrukcji...ale nie wiem jak go sprawdzić bo nie mam przy sobie apki: "Frame(time)" The timeframe timer is intended primarily for use by competition pilots, who are frequently given a timeframe within which they must complete certain tasks. The timer is started in precisely the same way as the fl ight time timer. To stop the timer, fi rst ensure the timer switch is at its OFF position. Then, press and hold the arrow keys (strzałki góra dół prawo) and then press the center ESC key. Pewnie wybierasz go w pozycji Top lub Center. Wybierasz czas i przypisujesz C1 do aktywacji timera i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Niestety jak na razie bez zmian co do hamulca to jest ciągle to samo w pozycji brake off zmieniam tylko +100% i -100% zmienia się tylko tyle ze albo w górnym punkcie drąga przestaje reagować albo w dolnym. Oczywiście jak ustawie np 0% to od połowy nie reaguje. Dodam jeszcze że dotyczy to tylko lotek ster wysokości reaguje do końca. Nad timerem jeszcze siedzę ale też nic nie wywalczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 No to jeszcze raz - motoszybowiec i maksymalne hamowanie chcesz mieć gry drążek jest maksymalnie od Ciebie? Fazy jakie masz zrobione? A może lotki dochodzą do max wychylenia (to 150%) i sie blokują mechanicznie? To znaczy ze masz ustawioną za dużą wartość ustawioną dla lotek w menu hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Temat już opisywałem kilka postów wcześniej ale napioszę to jeszcze raz włacz menu servoanzeige ( to menu pokazujące słupki z dzialaniem kanalów i pozycją procentową ) i sprawdź czy podczas całego ruchu drążka gazu następuje ruch paska i zmiana procentowa .Zerknij czy w ustawieniach serwomechanizmów nie wpisałeś pierścienia ograniczającego wpisując 0% Jeśli tak się niedzieje musisz ponownie skalibrować drążek gazu i wszystko będzie dzialać poprawnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert 78 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Dokładnie tak jak napisałeś chce miec ustawione. Brake settings mam tak; crow 100%. d.red 0%. elevat curve; curce off, input 100%, output -20 point h -20 przy ustawieniu draga w druga stronę plusy z minusami się zmieniają. Nie rozumiem czemu w menu servo dispay kanały te startują od 20% ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Najlepiej wyslij mi plik. Cos mocno masz namieszane. Sprawdze i odeśle poprawiony. Masz klapy? A lotki w neutrum na jakich wartościach są? -20 czy 0? 100% Crow to mocna przesada. Leci Ci to na 150% i sie blokują mechanicznie zanim drążek dojedzie do końca. A do celów edukacyjnych wgraj i zobacz na mój plik z 18 lipca. Tam wszystko działa jak nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi