Zbyszek_ Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 Zaś Polacy- najlepiej samochód to Japończyk , a model to Chińczyk (wszystko sprowadzone , "bo jeszcze by rodak zarobił i był bogatszy niż ja") ...nic dodać nic ująć - tylko cholerka faktycznie troszkę to smutne :cry: POZDRAWIAM
tikicaca Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 I ja i Paweł_W i wielu innych odkryło ,że może być inne latanie ,że model idzie jak po sznurku ,bo producent dał dokładnie 0,5 stopnia wzniosu na skrzydłach ,a nie ile się wycięło , bo model po zbudowaniu jest symetryczny (wyważony) we wszystkich osiach, bo waży 530g przy 1m rozpiętości a nie 900g , bo ma profil właśnie do takiego kształtu skrzydeł i takiego typu modelu ,a nie inny itd. Rzeczy nad którymi są się niewiele zastanawiałem ,a które mają ogromny wpływ na "lotność" modelu nagle stały się oczywiste. Tomek ale jaka frajdą jest dojść do tego samemu , wszystko zaprojektowac tak jak nalezy, i potem w locie odkrywać ze to wszystko sie sprawdza i jest tak jak zakladalismy Z Krzysztofem sie w pelni zgadzam, nad ostatnim modelem dzialalem z wyzynarka , ale funflayowe skrzydla które bede teraz projektowal do SuperStara zrobie na komputerze, pojda na laser i to zaoszczędzi sporo czasu
Jacek Gabrysiewicz Opublikowano 16 Września 2007 Opublikowano 16 Września 2007 Witam! Tak czytam caly czas ten watek o modeliku i cos mi tu niepasuje ,a mianowicie to ze chcecie dac do tego modelu silnik spalinowy nie mniejszy jak 4 cm3 Tak maly model no i przeciez niebedzie ciezki ze spalinowym silnikiem i zakladacie takie duze silniki ((( co wam to da ))) Silnik dobry 2,5 cm3 da spokojnie ponad 1 kg ciagu i co tu jeszcze potrzeba ? Rozumiem ze chodzi o zawis ale niech ktos powie ze umie robic zawis w 100% a mysle ze niewielu to potrafi Nieposiadam co prawda silnika 4 takt ale z tego co widzialem na roznych imprezach to ten rodzaj silnika ma okropne drgania a zwlaszcza na wolnych obrotach ,a ta konstrukcja choc zrobiona jest na wpusty ale zawsze to z balsy i jak wytrzymaja wpusty to co z wytrzymaloscia samej balsy Tak sobie napisalem aby podyskutowac na te tematy , a chyba warto , i moze sie myle
armand Opublikowano 16 Września 2007 Opublikowano 16 Września 2007 Dzięki za zdjęcie, teraz wszystko widać, nawet rodzaj materiału. 4 takt może naprawdę wytrzepać model, nie tylko sam domek, ale to kwestja gustu i portfela :wink:
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Września 2007 Opublikowano 16 Września 2007 46 la i smiglo 12,25x3,75 tiaaa, na LA to trenerkiem można sobie polatać jak słabo wieje, albo lepiej założyć 4 takta co by wytrzepał model :wink: Zobaczymy końcową wagę ale zapewne 25 AX z 10x3 bedzie optymalny. Pełana wręga a co z reszta, co by nie odmaszerowało - drgania :wink: Wszystko z balsy czy częściowo ze "skrzynki na cytrusy"?? Nie wiem czy smiglo 10 przy tej rozpietosci do modelu 3d to dobry pomysl. I nie wiem co w 46 la Ci sie nie podoba Fakt, ze tani i slaby jak na swoja pojemnosc. Ale tylko 20 gr ciezszy od 25 AX a na pewno mocniejszy i spokojnie pokreci apc 12,25x3,75. Mialem kilka la'ow, co prawda w trenerkach, ale nie zauwazylem zeby byly bardziej kaprysne albo zawodne od fx czy ax.
armand Opublikowano 16 Września 2007 Opublikowano 16 Września 2007 LA sie "nie zbiera" a jak ma model robić akrobacje bez prędkości to silnik musi "się zbierać" bo inaczej nie wiele z tego będzie. Dlatego śmigło nie dużej średnicy to nie 4 takt i inna krzywa przyrostu momentu. Śmigło o takiej średnicy aby zapewnić wystarczający nadmiar ciągu, musi pozwolić wkręcać się silnikowi - a gazem "wachlujesz" cały czas przy figurach bez prędkości, mały skok aby łatwo wchodził na obroty i nie latał za szybko to nie F3A gdzie prędkość w "górę i w dół" ma być taka sama. LA to naprawdę sinik dla początkujących albo do motoszybowców czy spokojnego latania. Zawis na trenerku można zrobić - to nie problem, jeśli jest wystarczająco dużo ciągu statycznego i to wszystko co się daje robić.
leszek-bart Opublikowano 17 Września 2007 Autor Opublikowano 17 Września 2007 Silniki Roxy też się ni jak się mają do rzeczywistości . Tylko jakość jest super , ale parametry nie wiem skąd biorą . Leszek b.
radek872 Opublikowano 17 Września 2007 Opublikowano 17 Września 2007 To model 3D musi miec mega zapas mocy co mi po takim modelu jak mam nim spokojnie latac bez sensu kupowanie Katany .To tak jakby kupic wyczynowy rower za 14 tys i jezdzic nim do koscioła
rabbitlkr Opublikowano 17 Września 2007 Opublikowano 17 Września 2007 Gwarantuje Ci ze i "mega zapas" mocy też nie zawsze pomaga;) a kwestia jest raczej jak to wyjdzie wagowo, im lżej tym lepiej a jak jest lżej to już nie potrzebny Ci wielki silnik. Cały trick polega na dobraniu jak najlepszego stosunku mocy do masy.Możesz wsadzić i 15ccm tutaj i zapas mocy będzie tylko co z tego...
radek872 Opublikowano 17 Września 2007 Opublikowano 17 Września 2007 Dlatego mam model 1.76m z silnikiem 15ccm 3.3kg do lotu rozumie cie wiem ze najbardziej liczy sie masa ale policz koszty takiego napedu elektrycznego do Katany za ta kase mozna miec dobry model 3D 1.5m a wagowo nie wyjdze duzo mniej z lipolami 3 czy 4 cele i trzeba sie zastanowic czy warto wydac tyle kasy zeby zbic 50g. OS 40LA czy FX to lekkie silniki mozna zastosowac mały zbiornik na 7min lotu wkoncu na lipolach tez za długo sie nie lata. WAGA WAGA WAGA 100% racji ale przy odchudzaniu modelu portfel tez niezle traci na wadze. Zastanaiwłame sie juz kiedys nad kupnem takiej katany z elektrownią ale za tą cene kupiłem model 1.76m z silnikiem i serwami.
leszek-bart Opublikowano 17 Września 2007 Autor Opublikowano 17 Września 2007 Ja też popieram zakup Roxy 3542/05 do Katany . 1100 obrotów na V to odpowiednia ilość dla pakietu Lipoli 3S . Leszek B.
qba Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 Tomku będziesz sie wybierał w sobote lub niedziele do Lubartowa?
Tomek Opublikowano 24 Września 2007 Opublikowano 24 Września 2007 W niedziele planuje wyjazd do Radawca .... :mrgreen:
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Opłaca masz na mysli koszty czy własnosci lotne?
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 No na pewno ta katanka na lekkim silniku np OS 40LA a nawet 46 LA bo wagowo 3g róznicy pokaze pazurki. W wersji elektryka trzeba juz portfel wytrzepac niezle silnik 150 regulator 150 aku ze 3 sztuki zeby zbyt długo nie czekac a jeden taki pakiet 20C skromnie 2500mah hehe to juz jest koszt fiu fiu
MacFlyer Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Opłaca masz na mysli koszty czy własnosci lotne? to i to elektryk to tak jak mówisz kasa na aku, a spalina na paliwo. co myslicie o tym silniku? http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=24_44&products_id=326
marcel_Kaszëbë Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 a spalina na paliwo kupujesz 5l za 80 PLN a starczy ci to na miesiąc pewnie. (zależy ile się lata ale pogoda coraz bardziej kapryśna)
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Własnie tez tak mysle ze jakbym zakupił katane to chyba najlzejszy i najpewniejszy silnik do niej czyli 46LA i fun flajowe smigło APC 12.25x3.75 miodzio jeszcze z 15% nitra i mozesz robic nisko nad ziemia co tylko chcesz. Na pewno wagowo wyjdziee wiecej niz elektryk i bedzie mniejsze smigło ale przy tej rozp da rade
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.