Skocz do zawartości

Zbiór dziwnych wypowiedzi o Katanie i nie tylko...


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

 

I ja i Paweł_W i wielu innych odkryło ,że może być inne latanie ,że model idzie jak po sznurku ,bo producent dał dokładnie 0,5 stopnia wzniosu na skrzydłach ,a nie ile się wycięło , bo model po zbudowaniu jest symetryczny (wyważony) we wszystkich osiach, bo waży 530g przy 1m rozpiętości a nie 900g , bo ma profil właśnie do takiego kształtu skrzydeł i takiego typu modelu ,a nie inny itd.

Rzeczy nad którymi są się niewiele zastanawiałem ,a które mają ogromny wpływ na "lotność" modelu nagle stały się oczywiste.

 

Tomek ale jaka frajdą jest dojść do tego samemu :) , wszystko zaprojektowac tak jak nalezy, i potem w locie odkrywać ze to wszystko sie sprawdza i jest tak jak zakladalismy :D

 

Z Krzysztofem sie w pelni zgadzam, nad ostatnim modelem dzialalem z wyzynarka :), ale funflayowe skrzydla które bede teraz projektowal do SuperStara zrobie na komputerze, pojda na laser i to zaoszczędzi sporo czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak czytam caly czas ten watek o modeliku i cos mi tu niepasuje ,a mianowicie to ze chcecie dac do tego modelu silnik spalinowy nie mniejszy jak 4 cm3

Tak maly model no i przeciez niebedzie ciezki ze spalinowym silnikiem i zakladacie takie duze silniki ((( co wam to da )))

Silnik dobry 2,5 cm3 da spokojnie ponad 1 kg ciagu i co tu jeszcze potrzeba ?

Rozumiem ze chodzi o zawis ale niech ktos powie ze umie robic zawis w 100% a mysle ze niewielu to potrafi

Nieposiadam co prawda silnika 4 takt ale z tego co widzialem na roznych imprezach to ten rodzaj silnika ma okropne drgania a zwlaszcza na wolnych obrotach ,a ta konstrukcja choc zrobiona jest na wpusty ale zawsze to z balsy i jak wytrzymaja wpusty to co z wytrzymaloscia samej balsy

Tak sobie napisalem aby podyskutowac na te tematy , a chyba warto , i moze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 la i smiglo 12,25x3,75

 

tiaaa, na LA to trenerkiem można sobie polatać jak słabo wieje,

albo lepiej założyć 4 takta co by wytrzepał model :wink:

 

Zobaczymy końcową wagę ale zapewne 25 AX z 10x3 bedzie optymalny.

Pełana wręga a co z reszta, co by nie odmaszerowało - drgania :wink:

Wszystko z balsy czy częściowo ze "skrzynki na cytrusy"??

 

Nie wiem czy smiglo 10 przy tej rozpietosci do modelu 3d to dobry pomysl. I nie wiem co w 46 la Ci sie nie podoba :) Fakt, ze tani i slaby jak na swoja pojemnosc. Ale tylko 20 gr ciezszy od 25 AX a na pewno mocniejszy i spokojnie pokreci apc 12,25x3,75. Mialem kilka la'ow, co prawda w trenerkach, ale nie zauwazylem zeby byly bardziej kaprysne albo zawodne od fx czy ax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LA sie "nie zbiera" a jak ma model robić akrobacje bez prędkości to silnik musi "się zbierać" bo inaczej nie wiele z tego będzie. Dlatego śmigło nie dużej średnicy to nie 4 takt i inna krzywa przyrostu momentu. Śmigło o takiej średnicy aby zapewnić wystarczający nadmiar ciągu, musi pozwolić wkręcać się silnikowi - a gazem "wachlujesz" cały czas przy figurach bez prędkości, mały skok aby łatwo wchodził na obroty i nie latał za szybko to nie F3A gdzie prędkość w "górę i w dół" ma być taka sama.

 

LA to naprawdę sinik dla początkujących albo do motoszybowców czy spokojnego latania.

 

Zawis na trenerku można zrobić - to nie problem, jeśli jest wystarczająco dużo ciągu statycznego i to wszystko co się daje robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje Ci ze i "mega zapas" mocy też nie zawsze pomaga;) a kwestia jest raczej jak to wyjdzie wagowo, im lżej tym lepiej a jak jest lżej to już nie potrzebny Ci wielki silnik. Cały trick polega na dobraniu jak najlepszego stosunku mocy do masy.Możesz wsadzić i 15ccm tutaj i zapas mocy będzie tylko co z tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mam model 1.76m z silnikiem 15ccm 3.3kg do lotu rozumie cie wiem ze najbardziej liczy sie masa ale policz koszty takiego napedu elektrycznego do Katany za ta kase mozna miec dobry model 3D 1.5m a wagowo nie wyjdze duzo mniej z lipolami 3 czy 4 cele i trzeba sie zastanowic czy warto wydac tyle kasy zeby zbic 50g. OS 40LA czy FX to lekkie silniki mozna zastosowac mały zbiornik na 7min lotu wkoncu na lipolach tez za długo sie nie lata.

 

WAGA WAGA WAGA 100% racji ale przy odchudzaniu modelu portfel tez niezle traci na wadze. Zastanaiwłame sie juz kiedys nad kupnem takiej katany z elektrownią ale za tą cene kupiłem model 1.76m z silnikiem i serwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno ta katanka na lekkim silniku np OS 40LA a nawet 46 LA bo wagowo 3g róznicy pokaze pazurki. W wersji elektryka trzeba juz portfel wytrzepac niezle silnik 150 regulator 150 aku ze 3 sztuki zeby zbyt długo nie czekac a jeden taki pakiet 20C skromnie 2500mah hehe to juz jest koszt fiu fiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tez tak mysle ze jakbym zakupił katane to chyba najlzejszy i najpewniejszy silnik do niej czyli 46LA i fun flajowe smigło APC 12.25x3.75 miodzio :D:D:D jeszcze z 15% nitra i mozesz robic nisko nad ziemia co tylko chcesz.

 

Na pewno wagowo wyjdziee wiecej niz elektryk i bedzie mniejsze smigło ale przy tej rozp da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.