jarek996 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca Dzieki! Teraz zobaczymy (z bliska) w jakim jest stanie. Pisal, ze kreci, ale brudny ITP. Ja juz zaplacilem, a on wczoraj wyslal. Jutro powiniwn dojsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca Chwal się chwal, bo ten wodny jest super, taka miniaturka normlanego silnika zaburtowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca 1 godzinę temu, qpa napisał: taka miniaturka normlanego silnika zaburtowego. Dlatego mnie tak urzekl. Nie urzekaja mnie ZWYKLE wodniaki, ale to jest male, wloskie dzielo sztuki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 16 Marca Udostępnij Opublikowano 16 Marca Bardzo wczesna i rzadka Jena 2,5. karter jeszcze magnezowy, wał na panewce. Przechwyciłem z kolekcji Dunkina 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Janeczek Opublikowano 17 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 17 Marca Brawo Marcin ! ... chcialem jeszcze tutaj pokazac pierwszy i ostatni typ silnikow Firmy Jena : 35 minut temu, Janeczek napisał: ..... ....drugim z kolei po U-Boot ( pierwszy silnik produkowany w warsztatach szkolnych Firmy Zeiss ) byl chyba silnik ktory pokazal Marcin ... 35 minut temu, Janeczek napisał: ..... ....drugim z kolei po U-Boot ( pierwszy silnik produkowany w warsztatach szkolnych Firmy Zeiss ) byl chyba silnik ktory pokazal Marcin ... ....a tutaj skromny , (bo brakuje JENA 1 w kilku wersjach) przeglad motorkow Jena : 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 17 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca ...najbardziej znany Typ silnika Jena to ten trzeci od lewej ...tego bylo tez kilka jak nie kilkanascie podtypow ! - krotki wal korbowy , dlugi wal , dlugi wal z plastikowym czarnym Dystansem , mala Glowica , duza Glowica chlodzaca, rozrzad ssania Membranowy , ssanie sterowane Dyskiem , Maly wlot powietrza , duzy Wlot powietrza , chlodzenie Wodne + Kolo Zamachowe. ...Silnik o pojemnosci 2 ccm -niebieska Glowica , Silnik 2,5 ccm - czarna Glowica a niektore mozna bylo wyposazyc w Dwuczesciowy Kolpak ...Silniki roznily sie tez Piastami Smigla ( 2 rodzaje ) Robilo to wszystko niezly galimatias w kolekcjonowaniu JENY 2,5 !!! .... JENY 1 ccm byly prostsze - bylo ich ok. 4 rodzaje ! (roznice w Glowicach + Glowica Wodna + kolo zamachowe + 2 rozne Piasty smigla) OSTATNIE Jeny tez chyba byly ze 3 rozne rodzaje (czarna ewentualnie czerwona Glowica + ew.stary zestaw cylinder-tlok-glowica ... ) brrrr ....to chyba wszystko - jezeli ktos wie cos o innych werjach , niech pisze ... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca U-Boot wymiata, dla mnie wciąż w sferze marzeń. Ale trafię na swojego kiedyś 4 godziny temu, Janeczek napisał: ...najbardziej znany Typ silnika Jena to ten trzeci od lewej ...tego bylo tez kilka jak nie kilkanascie podtypow ! - krotki wal korbowy , dlugi wal , dlugi wal z plastikowym czarnym Dystansem , mala Glowica , duza Glowica chlodzaca, rozrzad ssania Membranowy , ssanie sterowane Dyskiem , Maly wlot powietrza , duzy Wlot powietrza , chlodzenie Wodne + Kolo Zamachowe. ...Silnik o pojemnosci 2 ccm -niebieska Glowica , Silnik 2,5 ccm - czarna Glowica a niektore mozna bylo wyposazyc w Dwuczesciowy Kolpak ...Silniki roznily sie tez Piastami Smigla ( 2 rodzaje ) Robilo to wszystko niezly galimatias w kolekcjonowaniu JENY 2,5 !!! .... JENY 1 ccm byly prostsze - bylo ich ok. 4 rodzaje ! (roznice w Glowicach + Glowica Wodna + kolo zamachowe + 2 rozne Piasty smigla) OSTATNIE Jeny tez chyba byly ze 3 rozne rodzaje (czarna ewentualnie czerwona Glowica + ew.stary zestaw cylinder-tlok-glowica ... ) brrrr ....to chyba wszystko - jezeli ktos wie cos o innych werjach , niech pisze ... I jeszcze wersja RC: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Wyprzedziłeś mnie ? Ale były jeszcze te z napisem VEB Carl Zeiss Jena na karterach i to zarówno z głowicą przykręcaną trzema śrubami, jak i późniejsze wersje z obtoczonymi konsolkami i głowicą nakręcaną na tuleję...Te były jeszcze numerowane, Jeny DDR już nie. Oryginalne śmigła oczywiście lewe, a do U-Boot'a chyba nawet aluminiowe były. No i wspomniany silniczek z gaźnikiem wielozakresowym. A jeszcze jako ciekawostkę można napisać, że oryginalne świece Jeny miały szklany izolator i były dostępne z gwintem M6 oraz 1/4 cala. https://www.ebay.com/itm/295782388649 Marcin tu do nabycia w dobrej cenie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 18 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca ...tak Pawel , zapomnialem o Zarowych i JENACH RC ! obtoczonych Konsolkach mocowania Glowicy itd . jakby to wszystko wymieszac to mozna byloby uzyskac ze sto Hybryd ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Jena 2,5 wodna, Jena 1, Jena 1 Zeiss.Dodatkowo Jena 2,5 z dorobioną przesłoną wydechu sprzężoną z przepustnicą. Plany tej modyfikacji były opublikowane w "Modelarzu". 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Fajne te jeny miałem samopała z niebieską głowicą , a teraz mam taką 37cm3 ??? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Marca Udostępnij Opublikowano 19 Marca 18 godzin temu, Paweł Prauss napisał: Wyprzedziłeś mnie ? Ale były jeszcze te z napisem VEB Carl Zeiss Jena na karterach i to zarówno z głowicą przykręcaną trzema śrubami, jak i późniejsze wersje z obtoczonymi konsolkami i głowicą nakręcaną na tuleję...Te były jeszcze numerowane, Jeny DDR już nie. Oryginalne śmigła oczywiście lewe, a do U-Boot'a chyba nawet aluminiowe były. No i wspomniany silniczek z gaźnikiem wielozakresowym. A jeszcze jako ciekawostkę można napisać, że oryginalne świece Jeny miały szklany izolator i były dostępne z gwintem M6 oraz 1/4 cala. https://www.ebay.com/itm/295782388649 Marcin tu do nabycia w dobrej cenie. Cena faktycznie niezła za te świece. Moje żarowe Jeny mają świece, nie potrzebuję mnożyć bytów. Ale jak ktoś potrzebuje, to mogę kupić. Nikt nie pokazał, to wrzucę jeszcze wersję tych VEB z membraną. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 19 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca Tak Marcinie , " tego kwiata jest pol Swiata ! " .... a te dwa na Foto to najmocniejsze z tej calej tej "bandy" ! ...mialy inne Membrany niz standartowe Jeny - Centralne - tak jak Nasze Jaskolki ... ( pasujace do Jaskolek ). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Marca Udostępnij Opublikowano 19 Marca 14 godzin temu, Janeczek napisał: Tak Marcinie , " tego kwiata jest pol Swiata ! " .... a te dwa na Foto to najmocniejsze z tej calej tej "bandy" ! ...mialy inne Membrany niz standartowe Jeny - Centralne - tak jak Nasze Jaskolki ... ( pasujace do Jaskolek ). A tego, że te membranowce były najmocniejsze, to nie wiedziałem:) O tych pasujących membranach do naszych Jaskółek mówił też, zdaje się, JacekD. Bardzo ciekawa informacja W dniu 18.03.2024 o 13:35, paweln7 napisał: Fajne te jeny miałem samopała z niebieską głowicą , a teraz mam taką 37cm3 ??? Śliczna gwiazdka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 20 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca Tak, te dwie Twoje Jeny 2,5 ccm z centralna okragla Membrana osiagaly najwieksza moc ! ...ostatnio dokupilem do kolekcji pare Swiec i Membran - Swiece oczywiscie ze szklana ceramika do ogladania jakosci spalania w cylindrze a Membrane wsadzilem do Jaskolki - z tad wiem ze pasuja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 20 Marca Udostępnij Opublikowano 20 Marca 8 godzin temu, Janeczek napisał: (...) Swiece oczywiscie ze szklana ceramika do ogladania jakosci spalania w cylindrze (...) O, to ciekawostka, nie wiedziałem. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Marca Udostępnij Opublikowano 20 Marca Świeca diagnostyczna w dużych silnikach kiedyś była bardzo powszechnym urządzeniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca Produkowano jeszcze silniki Jena w przekrojach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 26 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca Tak ,zgadza sie ! to jest orginal produkowany Cut-Away (prawdopodobnie z odpadow) przez Firme Jena . ...jest jeszcze wiele rzeczy o ktorych my pewnie o tej Firmie nie wiemy ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Janeczek Opublikowano 29 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 29 Marca Moje 3 Motorki ( "3 Muszkieterowie") ...Weterany ktore przetrwaly trudy lotow... jak i II Wojne Swiatowa ... pierwszy z lewej Baby Cyclone , drugi Brown Junior i trzeci Kratmo ...nie beda czyszczone ani regenerowane -jedynie Baby Cyklone dzieki naszemu koledze Marcinowi ( Mask ) bedzie mial przykrecony oryginalny Dekielek na cylindrze ! 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi