Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to mnie zastrzeliłeś (choć jak słusznie zauważył Marlboro, współczesna technika daje pewne możliwości...i jak nie pomacam to nie uwierzę), byłby to pierwszy Kratmo bez wybitej nazwy z wszystkich jakie widziałem, a uwierz mi parę ich widziałem.

Jako przykłd niech posłużą te dwa egzemplarze z mojej kolekcji:

post-10468-0-00581700-1357602239_thumb.jpg

oryginał (powyżej)

i kopia (poniżej)

post-10468-0-11732100-1357602248_thumb.jpg

a tu masz cewki, oryginalną (ta większa) i wykonaną współcześnie przez mojego kolegę, a na dokładkę oryginalna świeca z opakowaniem z epoki...

post-10468-0-11358700-1357602234_thumb.jpg

Jedna rzecz nie ulega wątpliwości, masz bardzo fajny motorek, no i witaj w klubie.

Opublikowano

No to po klubie "Piorunowym" mamy klub "Kratmowy"

 

Chcialem sie tez zapisac do klubu ...moje 10-ki maja numery:

4445 i 5448

 

caly czas szukam dokumentacji opisujacej ktore numery byly wyprodukowane przed,w czasie i po II wojnie...

Szkoda ze nie wszystkie nasze Jaskolki byly numerowane (tylko PK i Jaskolka 0)bo mozna -by zalozyc klub Jaskolkarzy...

Opublikowano

witam .janeczek z tego co mi wiadomo silniki kratmo produkowano do 1944r a i to bodajże dla ihnich organizacji młodzieżowych .to tak gwoli informacji . po wojnie z tego wynika w niemczech mieli inne problemy .także posiadam kratmo ale po krecie

Opublikowano

Silniki KRATMO produkowano jeszcze po wojnie, jedynie w okresie od 1945 do poczatku lat 50 rzady okupacyjne zakazaly produkcji silnikow modelarskich(i nie tylko) na terenie niemiec ...

Kratmo 10 byly produkowane od 1938 do 1954 (do dzis buduje sie Kratmo10 -Repliki)...no i to mnie najbardziej ciekawi ; ktory numer silnika jest tym "juz powojennym"...widzialem numery silnikow "osmiotysiecznikow"-te sa napewno powojenne...

Opublikowano

Macie dokładniejsze zdjęcia specjaliści od painta :P Mój KRATMO to już 9xxx numerek :) symon5 pokaż co zostało po twoim silniku po krecie.

post-11765-0-74266100-1357750299.jpg

post-11765-0-98668400-1357750360.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przy okazji naszego wczorajszego spotkania modelarskiego w naszym sklepie modelarskim przygotowana została mała wystawa silników, które używane były kiedyś w naszych łódkach. Ponieważ ta deska ma tylko 1metr, to zmieściły się tylko niektóre ;). No i nie zabrakło "rodzynka", który nie napędzał nigdy( choć,kto wie...),żadnego "stateczka" :) DYNO 1 znalazł się w towarzystwie moich silniczków CMB... Różnica, jak widać niewielka :D . A przy okazji. Spotkanie, pomimo złej pogody, udało się nad wyraz i paru kolegów mogło się poznać w realu :)

A przy okazji.. ile takie Dyno jest warte? Nadmieniam ,że stan idealny , do tego jest dokumentacja i niski numer tego egzemplarza... Rok produkcji sądząc po numerze to ok 1940.

Ksiązka pod tytułem "MODLl DIESELS" z 1946-7 w języku angielskim. Oraz plany tego silnika

A.C.

post-197-0-77506900-1361699794_thumb.jpg

post-197-0-76601300-1361699827_thumb.jpg

post-197-0-41099400-1361699849_thumb.jpg

post-197-0-38998100-1361699871_thumb.jpg

post-197-0-78421000-1361699924_thumb.jpg

Opublikowano

A mógłby któryś z kolegów wrzucić zdjęcie silnika Fuji 29? Szukałem w internecie ale nie wiele znalazłem.

 

Adam, ja też tej wersji nie widziałem, ani w swoich papierach nie znalazłem. Pewnie rzadsza i starsza wersja, ma numer? Ja mam trochę nowszy:

 

DSC_0664.JPG

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.