Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyliłem się. OTM Koliber 0,8 (czy dobrze pamiętam tę nazwę ?) miał nakręcaną głowicę. Wyglądał jak pomniejszona wersja radzieckiego Sokoła 2,5.

A to jest oryginalny MVVS 1,5D. Mam go już chyba 30 lat :o . Nie mogę powiedzieć że nówka B) , ale nie był nigdy odpalany. Miałem dwa, jeden latał w modelu na uwięzi. Niestety nie pamiętam co się z nim stało.

 

a0d62e9d859d71e5.jpg

 

Ten na zdjęciu Andrzeja nie ma tej śruby blokującej dyszę gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie IKARA, to średnica otworu mierzona suwmiarką, to 8,8mm głębokość 4,5mm. jako,że nie mam większego doświadczenia w silnikach iskrowych,więc na razie w temacie swiecy też, nie wiele mogę powiedzieć. W kazdym razie jakby gdzieś tam znalazła się taka świeca to chętnie ją wkręce do mojego "zabytku" :)

A.C.

Miałem nadzieję, że może to być 3/8-24, miałbyś świecę Champion V. Niestety europejskie silniki często miały świece produkowane specjalnie do konkretnego modelu silnika, przykładem może być polski IZ-5.

A tak na marginesie polecam bardzo dobry mały polski programik do celów warsztatowych bardzo pomocny przy identyfikacji różnych gwintów:

http://www.open-engi...programy/gwinty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, masz takiego RECORDA? Bo to własnie jest ten silnik :) , a jak masz, to jaki ma numer? Podobno zrobili ich tylko 680 szt

A.C.

Niestety nie mam tego pięknego silniczka w swoich zbiorach, cóż nie można mieć wszystkiego. Gratuluję ciekawego motorka. Napisz jak do Ciebie trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw go podgrzej, powinien puścić. Jeśli to samozapłon, to przemyj go naftą ewentualnie benzyną ekstrakcyjną, jak żarowy, to denaturatem.

Dzięki serdeczne, nie wiedziałem że wystarczy podgrzać i katowałbym silniki różnymi rozpuszczalnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno cokolwiek definitywnie w tej chwili wyrokować, na początek proponuję coś średniego, a w przyszłości możesz zrobić próby z innymi rodzajami świec, z tym że ja raczej później szedłbym w kierunku tych chłodniejszych...

Dziękuję.

Kupię więc taką i taką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje gratulacje Marcinie!!!
Ja od niedawna cieszę się z obecności w mojej kolekcji jednego z następców Twojego motorka:
post-10468-0-79371000-1391552017_thumb.jpg
post-10468-0-92837100-1391552030_thumb.jpg
post-10468-0-16020700-1391552041_thumb.jpg
a takie też były, niestety ten nie należy do mnie, ale może kiedyś...
post-10468-0-42940200-1391552186.jpg
trochę o motorkach do F3D można poczytać w poniższym linku.
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/pylon_engines.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo, Nelson to Nelson, nie ma porównania z jakimś OSem. Ale trzeba oddać Japończykom sprawiedliwość, że... chociaż próbowali :) Ten drugi Nelson, to prawdziwy rarytas, wersja eksperymentalna, wyprodukowany w niewielkiej ilości.

Z moim OSem jest taki problem, że wszystkie jakie w sieci znalazłem OS 40 VR-P są z rozrządem dyskowym, a mój ma bębnowy. I bądź tu mądry :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przeróbka byłaby wykonana nieco prościej i mniej dokładnie. Ale ważniejszym argumentem za oryginalną konfiguracją jest to, że identyczne rozwiązanie (konstrukcyjnie i technologicznie) było stosowane później w silnikach do napędów tunelowych.

 

DSC_7745.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.