Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, jędrek napisał:

Przednia część z mocowaniem gaźnika przykręcana. 

no bo to jest Webra Black Head  40 Rc- .a nie 40 Speed Rc

Black Heady miały przykręcany nosek 

Opublikowano
Godzinę temu, piotr28 napisał:

Czy chodzi o to ,że w tym silniku jest pierścień na tłoku w systemie "Dykes" w kształcie litery "L"   ?

Black Head 40 rc miały standardowy pierscień

 

pierścień Dykes-a miały WEBRY 40 Speed

Opublikowano
1 godzinę temu, d9Jacek napisał:

"reconditoned"?

Czyli "odnowiony" jak mniemam.

A wracając do głównego pytania Pawła-nie znam kompletnie zasady działania i nie wiem dokładnie czy tak to się fachowo nazywa,ale być może chodzi o "rozrząd dyskowy" czy też ssanie dyskowe?Wydaje mi się ,że kiedyś spotkałem się z takim określeniem w przypadku silników Webra,nie wiem tylko czy akurat z tą wersją?

Opublikowano
2 minuty temu, d9Jacek napisał:

jedyne co mi się jeszcze nasuwa  to to ,że kręci się w prawo

 

Tylko pytanie czy taki wyjechał z fabryki czy ktoś mu pomagał.

Opublikowano

Po tym jak Paweł napisał, że nic z powyższego też chciałem napisać, że może kręci się w drugą stronę przez to "R", tylko jednocześnie przez to mi to nie pasuje, w końcu standardowo silniki kręcą się w prawo :). Chyba, że ktoś uznawał, że patrzy się od przodu i tak sobie oznaczył np. w dwusilnikowym modelu.

Opublikowano
8 minut temu, d9Jacek napisał:

modeli z napedem pchającym

 

A nie prościej dać do normalnego silnika "lewe" śmigło?

 

Silniki z odwróconym kierunkiem obrotów bardziej są przydatne w wielosilnikowcach.

Opublikowano
12 minut temu, Granacik napisał:

A nie prościej dać do normalnego silnika "lewe" śmigło

Błażej,

prościej, ale  kto komu zabroni pokombinować 

Na początku lat 80-tych  jeden z kolegów zaczął robić  'odwrotne" wały do WEBRY 61....Po co i na co? ano żeby silniki wstawione do reduktorów kręciły się we własciwą stronę.. Bo modne były wtedy reduktory,  wynikło to  z przepisów FAI

Opublikowano

Znaczy co? Kierunek obrotów śmigła był ustalony przepisami i zastosowanie reduktora wymagało zmiany kierunku obotów wału? Czy był kłopot z dostępem do lewych śmigieł? Poważnie pytam. :)

Opublikowano
19 minut temu, Granacik napisał:

Znaczy co? Kierunek obrotów śmigła był ustalony przepisami i zastosowanie reduktora wymagało zmiany kierunku obotów wału? Czy był kłopot z dostępem do lewy

27 minut temu, Granacik napisał:

Czy był kłopot z dostępem do lewych śmigieł? Poważnie pytam. :)

ch śmigieł? Poważnie pytam. :)

nie,

zgodnie z przepisami FAI maksymalna pojemnośc skokowa silnika  to 10 cc

zastosowanie reduktora pozwalało obciązyc silnik większym smigłem , po zredukowaniu obrotów,  większe śmigło -większa  sprawnośc - w makietach to było stosowane.F4C

mam taki reduktor pod ST 61

nie wiem czy był , niewykluczone ,że tak   do tych  o dużej srednicy napewno . Wielu makieciarzy robiło smigła sami sobie

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.