Granacik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 a) miał go ktoś wybitny, ważny dla środowiska modelarskiego b) srogo został dłubnięty c) a+b zgadłem?
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 41 minut temu, Paweł Praus napisał: co jest w nim takiego szczególnego Andrzej Rachwał ?
jędrek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Przednia część z mocowaniem gaźnika przykręcana.
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 4 minuty temu, jędrek napisał: Przednia część z mocowaniem gaźnika przykręcana. no bo to jest Webra Black Head 40 Rc- .a nie 40 Speed Rc Black Heady miały przykręcany nosek
piotr28 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Czy chodzi o to ,że w tym silniku jest pierścień na tłoku w systemie "Dykes" w kształcie litery "L" ?
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Godzinę temu, piotr28 napisał: Czy chodzi o to ,że w tym silniku jest pierścień na tłoku w systemie "Dykes" w kształcie litery "L" ? Black Head 40 rc miały standardowy pierscień pierścień Dykes-a miały WEBRY 40 Speed
Robert Tomzik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Literka "R" ? Ale to było by zbyt proste Może obraca się w stronę przeciwną niż standardowo?
piotr28 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 1 godzinę temu, d9Jacek napisał: "reconditoned"? Czyli "odnowiony" jak mniemam. A wracając do głównego pytania Pawła-nie znam kompletnie zasady działania i nie wiem dokładnie czy tak to się fachowo nazywa,ale być może chodzi o "rozrząd dyskowy" czy też ssanie dyskowe?Wydaje mi się ,że kiedyś spotkałem się z takim określeniem w przypadku silników Webra,nie wiem tylko czy akurat z tą wersją?
Granacik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 6 minut temu, piotr28 napisał: rozrząd dyskowy Rotary valve. Ale to raczej niebo jak byk ma rozrząd wałem.
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 jedyne co mi się jeszcze nasuwa to to ,że kręci się w prawo
Granacik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 2 minuty temu, d9Jacek napisał: jedyne co mi się jeszcze nasuwa to to ,że kręci się w prawo Tylko pytanie czy taki wyjechał z fabryki czy ktoś mu pomagał.
czarobest Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Po tym jak Paweł napisał, że nic z powyższego też chciałem napisać, że może kręci się w drugą stronę przez to "R", tylko jednocześnie przez to mi to nie pasuje, w końcu standardowo silniki kręcą się w prawo . Chyba, że ktoś uznawał, że patrzy się od przodu i tak sobie oznaczył np. w dwusilnikowym modelu.
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 wg. mojej wiedzy były robione takie wały , bardzo przydatne do modeli z napedem pchającym
Granacik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 8 minut temu, d9Jacek napisał: modeli z napedem pchającym A nie prościej dać do normalnego silnika "lewe" śmigło? Silniki z odwróconym kierunkiem obrotów bardziej są przydatne w wielosilnikowcach.
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 12 minut temu, Granacik napisał: A nie prościej dać do normalnego silnika "lewe" śmigło Błażej, prościej, ale kto komu zabroni pokombinować Na początku lat 80-tych jeden z kolegów zaczął robić 'odwrotne" wały do WEBRY 61....Po co i na co? ano żeby silniki wstawione do reduktorów kręciły się we własciwą stronę.. Bo modne były wtedy reduktory, wynikło to z przepisów FAI
Granacik Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Znaczy co? Kierunek obrotów śmigła był ustalony przepisami i zastosowanie reduktora wymagało zmiany kierunku obotów wału? Czy był kłopot z dostępem do lewych śmigieł? Poważnie pytam.
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 19 minut temu, Granacik napisał: Znaczy co? Kierunek obrotów śmigła był ustalony przepisami i zastosowanie reduktora wymagało zmiany kierunku obotów wału? Czy był kłopot z dostępem do lewy 27 minut temu, Granacik napisał: Czy był kłopot z dostępem do lewych śmigieł? Poważnie pytam. ch śmigieł? Poważnie pytam. nie, zgodnie z przepisami FAI maksymalna pojemnośc skokowa silnika to 10 cc zastosowanie reduktora pozwalało obciązyc silnik większym smigłem , po zredukowaniu obrotów, większe śmigło -większa sprawnośc - w makietach to było stosowane.F4C mam taki reduktor pod ST 61 nie wiem czy był , niewykluczone ,że tak do tych o dużej srednicy napewno . Wielu makieciarzy robiło smigła sami sobie
Bobo_old Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Poniżej reduktor jaki stosował Hanno Pretner w swoich modelach. Były tam 2 Webry 61.
Rekomendowane odpowiedzi