Skocz do zawartości

Spitfire GWS spaliniak


elektron

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Pewnie nikogo ten temat juz nie obchodzi ale wypada mi powiedziec ze....

SKONCZYLEM SPITA :jupi: :jupi: :jupi:

 

Mialem mase klopotow z silnikiem... i cala instalacja paliwowa ale wydaje sie ze jest juz ok.

Kolejnym problemem byla zbyt mala ilosc kanalow w odbioniku i nie mialem gdzie podlaczyc juz zasialania. Ale podlaczylem serwo kierunku razem z zaislaniem na Y kablu i jest teraz ok.

 

Zrobilem klapolotki - chyba sie przydadza.

 

Wywazenie raczej na oko - za cholere nie chce sie wywazyc- tzn nie jestem w stanie ustawic modelu idealnie w poziomie aby to stwierdzic... bo jak jest kilka st na ogon to pojdzie na ogon a jak kilka stopni na morde to sie wali na morde wiec wywazylem na "oko". O ile w oblocie nie bedzie nie mielej niespodzianki to zwerfikuje wywazenie.

 

Model gotowy do lotu bez paliwa wazy 665g czyli z paliwkiem 715g :) Troche klockowato ale chyba poleci...

 

Jeszcze jedna sprawa do Was.... Srube na ktorej mocowane jest smiglo dac plastikowa-nylonowa czy metalowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa - to ze sie scinaja to ja wiem :P Chocidz o to czy mi sie od przeciazenia w powietrzy nie zetnie... Wkoncu to jest M3:/

 

nie mam doswiadczenia z tymi srubami ale wydaje mi sie ze te sruby zwykle przeciażenia wytrzymają, gorzej kiedy kadlub zatrzyma się nagle ( np na drzewie) a skrzydla dostaną wtedy 30G :D i wtedy srubsztaki polecą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa - to ze sie scinaja to ja wiem :P Chocidz o to czy mi sie od przeciazenia w powietrzy nie zetnie... Wkoncu to jest M3:/

 

Żeby śruba ścięła się w powietrzu to musiałbyś trafić skrzydłem w coś twardego z jednej strony... np w ptaka, słupek albo inny model. Wtedy się zetnie. W każdym innym przypadku na śrubę działają siły rozciągające (szczególnie od momentu pochylającego, albo przechylającego). W moim prawie 4 kg 1.5m akrobacie mam 2 śruby M6 i 2 kołki z FRP (szklany pręcik), które wytrzymały nie jedne twarde lądowanie a nawet jeden "pocałunek" z drzwiami samochodu :P

 

Jak dasz metal to na 100% nie puści i przy kraksie wyrwie Ci albo mocowanie w kałubie, albo rozbebeszy Ci skrzydło. Wolisz kupić nowe śruby czy uzupełniać ubytki? W przypadku kraksy śruby puszczą szybko i skrzydło po prostu pokoziołkuje dalej...

 

W kombacie stosuje się jedną albo góra dwie śruby M4 lub M5 - oczywiście nylonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywazenie raczej na oko - za cholere nie chce sie wywazyc- tzn nie jestem w stanie ustawic modelu idealnie w poziomie aby to stwierdzic... bo jak jest kilka st na ogon to pojdzie na ogon a jak kilka stopni na morde to sie wali na morde wiec wywazylem na "oko". O ile w oblocie nie bedzie nie mielej niespodzianki to zwerfikuje wywazenie.

 

Obróć go do góry "nogami".

Nie będzie wtedy uciekał i da się wyważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że pomogło.

I tak jak masz ustawione, powinno być ok.

Aha... nie przejmuj się tak bardzo wytrzymałością śruby czy kołeczków.

To jest lekki, styropianowy model. Tam nie ma dużych obciążeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... nie przejmuj się tak bardzo wytrzymałością śruby czy kołeczków.

To jest lekki, styropianowy model. Tam nie ma dużych obciążeń.

 

Potwierdzam.

W moim Spitfire'rze skrzydło (rozp. 82 cm) też jest mocowane na śrubę i nakrętkę nylonową. Trzyma idealnie - nawet po kretobiciu jakie zaliczyłem skrzydło nie "drgnęło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.