Johny88 Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Mam pytanie, ktore troche wybiega na przód ,mianowicie czy myslales o tym jak zsynchronizujesz silniki ?? Pytam bo sam mam z tym problem w b-25 ,silniki dzialaja na jednym kanale na kablu Y i jest "tak sobie"
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Jeszcze nie . Wszystko będzie zależeć od tego jak będą chodzić silniki na sucho ,znaczy się w próbach naziemnych. W razie czego znajomi z USA przyślą mi synchro jakie wkładają do b-25 Zirolliego . Tylko, że to parę dolarów mniej w kieszeni Mam nadzieje , że obędę się, silniki benzynowe boksery powinny w miarę równo chodzić.
pietka Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Tom, w Marka Ł. B25 Maciek robił synchronizację na 2 kanałach przy pomocy krzywych gazu. Wyszło super. A więc moze i twoje bokserki tak zrobić? Pytanie czy starczy ci kanalików w aparaturce? Jak planujesz otwieranie gondoli podwozia? Jakby co to mam sekwenser na zbyciu, mógłbyś zrobić sekwencję zamykania i otwierania np. 4 serw w każdej z gondol na jednym kanale, a? Malutki i waży tyle co nic. Działa. Sprawdziłem w SWOIM ( ) Łosiu.
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Sekwencer mam , Strasznie sprytne to małe gówienko . A dziś w końcu skończyłem lotkę steru wysokości . No mocno przesadziłem , skończyłem dłubanie w balsie , wiadomo pokrycie , nity itd , masa jeszcze do zrobienia z nią. Ale na razie na półkę, jutro biorę się za część stałą steru.
Gość Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Nie zapada Ci się balsa pomiędzy żeberkami? Mnie w katanie 1800 się porobiły końskie żebra więc zrobiłem drugi statecznik. Teraz będę robił tak że słoje pokrycia będą równoległe do natarcia a nie do spływu bo to tutaj jest problem.
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Sławku Wszystko jest na razie nad podziw dobrze , może to "wina " za gęstych żeberek , balsa 2mm ładnie się poukładała , może też ma wpływ że nie wybierałem balsy ultra lekkiej , bo zależało mi na sztywności . Ostatecznie jeszcze oprócz samego siebie , ster wysokości dźwiga 2 stery kierunku. Na spływie wkleiłem pasek sklejki, 6mm szeroki, na całej długości .(sklejka 0,4mm-0,8mm nie pamiętam, jakaś papierowo cienka) Świetny patent ,usztywnił spływ i uodpornił na otarcia, a wagi dodało kilka gram i co najważniejsze spływ mam idealnie linią prostą . P.S. Jeśli możesz Sławku, to podeślij mi swój tel. bo wcięło mi a miałem kilka pytań do Ciebie .
Gość Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Jakąś tam wiadomość z nr. tel. Ci wysłałem ale nie wiem czy doszła. Jak coś to daj znać.
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Nie wiem o co chodzi ale pisze mi że nie możesz otrzymać wiadomości.
Gość Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Wyślij mi swój adres mail na modele(małpa)aerodesignworks.eu
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Sekwencer mam , Strasznie sprytne to małe gówienko . A dziś w końcu skończyłem lotkę steru wysokości . No mocno przesadziłem , skończyłem dłubanie w balsie , wiadomo pokrycie , nity itd , masa jeszcze do zrobienia z nią. Ale na razie na półkę, jutro biorę się za część stałą steru. Wiem coś o tym pasujesz kleisz szlifujesz szpachlujesz szlifujesz masa godzin poświęcona a do efektu finalnego jeszcze daleka droga.Jak masz zamia wykonać podziały i nity?
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Podziały myślałem żeby za pomocą taśmy klejącej zrobić (i szpachli) a nity . A matko gdyby ja to wiedział , chyba kropelkowanie żywicy (albo jakiegoś tego typu kleju) ,ale szperam po necie i szukam co bym mógł zrobić to 5 razy szybciej .....
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Idzie taką wąską taśmę kupić czy trzeba to na ploter wrzucać?Nie wiem czy to można zakwalifikować do nitów ale widziałem patent z lutownicą kolbową tylko zamiast grotu pełnego była rurka odpowiedniej wielkości i wypalanie według szablonu
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Ale tak nie wyjdą chyba wypukłe ? Widziałem tak śrubki robione chyba w Tempescie Adama . ale one są płaskie. Szczerze , dla mnie to jeszcze tak odległa przyszłość , że ooooooo..... A taśma wąska ? Nie, normalna , i szpachlowanie do czoła taśmy , zrywanie i tak w kółko ,aż powstaną blachy.
rapier Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 ale wtedy podzialy bedziesz mial wypukle a nie wklesle, chyba ze czegos nie rozumiem.Podzialy fajnie wychodza tasma ale cieniutka, cieta na ploterze1mm i po malowaniu odklejane
Tomek Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Nie jest wklęsłe , tylko na zakładkę, wzdłuż linii lotu. Tydzień temu przejrzałem mnóstwo filmików ze sposobami wykonania nitów i podziałów i nie wiem dlaczego, ale nie mam zakładki z linkami ( po aktualizacji Mozilli poszły w niebyt) ... Nic, poszukam jeszcze raz, mam na to jeszcze spoooooorrrrroooo czasu.. hahah
pacek Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 może się przyda ? http://www.rcscalebuilder.com/Tutorials/panels_and_rivets/default.htm
Tomek Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Dzięki pacek,tak to było właśnie to i wróciło z powrotem do zakładek "Łoś"
Boogie Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Nie wiem, czy wiesz, ale: "Właśnie ukazała się książka wydana wspólnie przez Wydawnictwo ZP i Wydawnictwo Stratus z serii Technika Broń i Umundurowanie (TBiU) o samolocie PZL.37 Łoś. 40 stron plus okładka w formacie 23x18,5cm. W książce, zdjęcia plany w skali 1/72 oraz przykłady malowań." Może się przyda
Tomek Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Dzięki Krzysiek , lecę zamówić . Dziś bardzo krótki pobyt w modelarni , końcówki zabalsowane, teraz kryje dól steru, jutro , jak czas dopisze zakończę krycie . Po szlifowaniu to będę biały miś .
jetfan Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Jeszcze nie . Wszystko będzie zależeć od tego jak będą chodzić silniki na sucho ,znaczy się w próbach naziemnych. W razie czego znajomi z USA przyślą mi synchro jakie wkładają do b-25 Zirolliego . Tylko, że to parę dolarów mniej w kieszeni Mam nadzieje , że obędę się, silniki benzynowe boksery powinny w miarę równo chodzić. Jeśli chodzi o synchro to polecam: http://www.troybuiltmodels.com/items/WRCTWINSYNC.html co prawda teraz jest out of stock ale pewnie będzie dostawa niedługo, przecież Gwiazdka się zbliża
Rekomendowane odpowiedzi