Skocz do zawartości

GRAUPNER MC-20 HOTT


Gość Kamyczek_RC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od przełącznika który będzie odpowiadał za otwarcie klapek i rozłożenie wieżyczki. Kiedy on będzie aktywny, wtedy będzie działał logiczny. Tak aby nie było możliwości odpalenia silnika przy złożonym pantografie.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dokładnie to wygląda to tak:

przełącznik X na ON uruchamia sekwencję:

- otwarcie klapek

- rozłożenie pantografu

- start silnika

przełącznik X na OFF uruchamia sekwencję ale od końca.

Chodzi o zrobienie dodatkowego przełącznika Y który będzie służył do zatrzymania samego silnika przy rozłożonym pantografie bez potrzeby jego składania ale też żeby nie dało się włączyć silnika gdy pantograf jest złożony.

Opublikowano

Ooo, dokładnie o to chodzi. Czy byłby ktoś w stanie napisać krok po kroku jak to zrobić?

Dziękuję i pozdrawiam

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Niestety nigdy nie miałem w rękach tej aparatury, więc za dużo nie pomogę. 

Może spróbuj użyć do tego przełącznik trój pozycyjny. Pozycja 0 - silnik nieaktywny, złożony pantograf, pozycja 2-silnik nadal nieaktywny, rozłożenie pantografu, pozycja 3- silnik aktywny, rozłożony pantograf. 

​Ten przełącznik a raczej jego pozycje musisz przypisać do kanału jaki będzie obsługiwać pantograf oraz funkcje silnika.

Opublikowano

Jest to o tyle nie bezpieczne, że zawsze może się zdarzyć, że przełącznik przesuniemy o jedną pozycję dalej, a wtedy silnik niszczy wszystko w kadłubie bo pantograf nie zdąży się rozłożyć.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To chyba bardziej mechanizacja procesu w modelu i dołożenie odpowiednich krańcówek oraz sterowania. W sumie wystarczyła by jeden stycznik uruchamiający regulator w modelu. Takie programowanie z poziomu aparatury słabo widzę, pomijając możliwości poszczególnych aparatur, a biorąc pod uwagę samą logikę procesu.

Opublikowano

To może wykorzystując fazy lotu, zrobić to na samym drążku przepustnicy gazu. Podzielić jego zakres na 3 fazy. a ostatnią fazę dodatkowo opóźnić o 1-2sek. Co prawda łatwo mi się pisze ale jestem pewien że jest to wykonalne.

faza 1 

Drążek gazu od 0 do 1/3 skali - Silnik nieaktywny, wieżyczka schowana,

 

faza 2 drążek w przedziale 1/3 do 2/3 skali - silnik nieaktywny, wieżyczka wysuwa się

 

faza 3 drążek od 2/3 silnik startuje, wieżyczka rozłożona.

 

Zaraz sprawdzę czy da się tak serwem sterować od wieżyczki.

 

 

 

P.S. można zmierzyć dokładnie czas jaki wieżyczka potrzebuje do pełnego rozłożenia się i o tyle opóźnić start 3 fazy lotu (aktywacji silnika)

Opublikowano

Pewnie się da, teraz też jakoś mu to działa natomiast chciał użyć do tego funkcji przełącznika logicznego, która jest dodatkowym zabezpieczeniem i zapewne przeznaczona do tego typu zadań.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To może po prostu przypisać przełącznik do silnika który będzie go aktywował lub blokował. Nic innego jak funkcja Hold.

 

Cały proces będzie działał tak jak dotychczas a sam silnik ma dodatkowe On/Off

Opublikowano

Wiem, że to mało prawdopodobne, ale wszystko się rozchodzi o to żeby nawet osobnym przełącznikiem nie dało się włączyć silnika jak pantograf jest złożony.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dokładnie trzeba cały proces programowania oprzeć o tzw. FAZY LOTU.

Trzeba sobie zrobić ich kilka i do nich dopiąć ulubione pstryczki. Dopiero po przełączeniu danego pstryczka można coś zrobić.

Nie wiem jak jest w Waszym systemie, ale w moim kolejność faz lotu odgrywa ogromną rolę. Fazy mogą być nadrzędne i podrzędne, czyli jak jest włączoną faza lotu A to nie idzie łączyć żadnej innej fazy.

czyli jak zrobić fazę silnik i zrobić ją nadrzędną nad wszystkimi to do puki jest włączona ta faza lotu nie można włączyć chowania pantografu i zamknięcia klapek. Dopiero wyłączenie silnika (na zupełnie innym pstryczku niż faza lotu silnik) i wyłączenia fazy lotu silnik pozwoli zamknąć pantograf i klapki.

 

I tak nawet jak przypadkowo włączymy fazę lotu silnik to się nic nie stanie bo żeby włączyć silnik potrzeba pstryknąć inny pstryczek.

Ale szybko się można zorientować że jest coś nie halo bo będziemy chcieli otworzyć klapki i wysunąć pantograf a to sie nie będzie działo. Wówczas można się domyśleć że pewnie jest włączona faza lotu silnik.

Opublikowano

Tak jak napisał kolega Konrad. Utworzyć dwie fazy lotu. Pierwsza faza całkowicie pozbawiona możliwości włączenia silnika. Druga z możliwością włączenia silnika za pomocą przypisanego przełącznika. 

Druga faza powinna być utworzona jako nowa (nie kopia pierwszej), dzięki temu będziesz miał dwie niezależne fazy lotu od których będzie można zrobić podrzędne fazy. 

Opublikowano

Jak już wcześniej wspomniano można ten problem przełożyć na fazy lotu i ograniczenie/włączenie silnika w każdej z nich.

Ustawienie na przełączniku np. trój-pozycyjnym, lub inna konfiguracja, ważne że świadomie podjęty wybór przełączników, żeby nie było zagrożenia pomyłki, choć przy ustawieniu właściwości każdej z faz i ich priorytetów nic nie powinno się dziać.

Przykładowy schemat:

Switch 7 – faza lotu szybowanie – w tej fazie pantograf jest schowany – silnik w tej fazie ustawienie ‘No’

Switch 8 – faza lotu – włączenie pantografu – silnik w tej fazie ‘No’

Switch 9 – faza lotu – lot na silniku – silnik w fazie ‘Yes’, na drążku, silnik działa – tj. jest możliwość użycia silnika - tylko po aktywacji tej fazy, i dodatkowo silnik jest uruchamiany na drążku C1; w tej fazie silnik może być uruchamiany wielokrotnie z poziomu drążka C1. Silnik jest dostępny do uruchomienia, ale nie jest automatycznie uruchamiany po łączeniu S9

Przed przełączeniem S9 na S8 wystarczy wyłączyć silnik drążkiem.

Przejście na S8 jest możliwe, nawet „by accident”, ponieważ w tej fazie silnik nie jest dostępny, w związku z tym z uwzględnieniem odpowiednich opóźnień przejść miedzy fazami, przełączenie na S8 a potem na S7 bezpiecznie rozpoczyna chowanie gondoli z silnikiem, ponieważ automatycznie po włączeniu S8 silnik musi się wyłączyć.

Można też ustawić wyższość S8 nad S9, co uniemożliwi rozpoczęcie fazy 8 bez zakończenia fazy 9

Układ faz jest bezpieczny. Przed uruchomieniem silnika ze śmigłem można to przetestować.

 

Alternatywnie jest ustawienie free mixers przejście między fazami aktywowanymi sitchami.

To jest trudniejszy wariant, więc i prościej tym lepiej. izzy.

Opublikowano

Jeśli dobrze rozumiem to przy Waszych rozwiązaniach potrzebne są 3 przełączniki lub dwa i drążek. Tu silnik działa ON-OFF czyli 3 switche, a to dużo komplikacji. A co z tymi przełącznikami logicznymi? Kolega cZyNo co prawda nie rozwinął tematu, ale z jego wypowiedzi wynikało, że da się to zrobić w ten sposób tylko co do czego przypisać?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dostałeś prawie gotowe rozwiązanie.

Jak za trudne to znaczy że masz za trudny model do opanowania, skoro 2-3 przełączników nie ogarniesz.

Myślisz, że można prościej to się mylisz.

Opublikowano

BTW, co w tym wariancie jest skomplikowane? masz odseparowane czynności do wykonania, które się nie zazębiają zagożeniami, o których pisałeś na wstępie. Oprogramowanie tej apki nie przewiduje prostej sekwencji IF i AND. Musisz rozważyć zmianę apki ;) na coś innego.

Może jeszcze raz na bazie powyższych porad, zdefiniuj zapotrzebowanie, pls :)

Powodzenia :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.