Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Nawet nie wiem, że jest już instrukcja po polsku - póki co tylko z angielskiej wersji korzystałem . Wiem, że ustawienie helika jest opisane, ale spalinowego, a tam własnie te szczegóły które ciężko mi rozgryźć są troche inne i w tym cały problem u mnie leży. Po trochu będę Was wypytywać, może akurat uda mi się to w koncu kiedyś ustawić jak należy
Wiesiek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opisany jest z silnikiem spalinowym,ale przy kazdym ustawieniu sa wskazowki dla elektro.Instrukcja ang. tez okrojona,czy niedoczytales?
Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Doczytałem, ale tak czy siak, za dużo tego na raz do ogarnięcia... Nie chciałbym skretować modelu z powodu złych ustawień - o to się martwię najbardziej . Poza tym, nie rozumiem części pojęć: Idle trim ?
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 to do spaliny bardziej pasuje ustawienie biegu jałowego a co do ustawień - jak jeszcze tego nie robiłeś, to zrób sobie stanowisko w domu i tam poustawiaj model a dopiero potem idź na trawkę. pozdrawiam
Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 wiem, wiem, będzie trzeba tak zrobić . Co do throttle hold, czy to napewno mam ustawiać przy gyro ? pod control adjust -> gyro chyba sie gain żyra ustawia . i pewnie trzeba tam wrzucić potencjometr.
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 no tak....z tym throtle hold sie troche pospieszyłem Jeśli potrzebujesz do elektryka i chcesz włączać i wyłączać (lub ustawiac 2 różne wartości), to musisz ustawić to poprzez wolny mikser (najpierw przyporządkowujesz przełącznik w menu Control adjust do wolnego kanału (np 9), potem ten kanał w mikserze przyporządkowujesz do kanału 6 - i ustawiasz mikser). Jeśli chcesz żeby zawsze Ci sie ustawiał poziom po aktywacji autorotacji, to masz opcje Thr setting AR w Heli Mixer Gyro możesz ustawić na potencjometrze ale tylko do testów. Potem lepiej pozostawić tylko na przełączniku. W pliku co Ci wysłałem miksery liniowe 1 i 2 są do dokładnego ustawienia gyro z potencjometrów.. Po regulacjach można z nich zrezygnować
psiwak Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Co zrobic jak w aktualizacja oprogramowania sie nie powiedzie. Nie wiem dlaczego ale przy 110 pliku stanela aktualizacja. Po twardym restarcie radia dostaje komunikat "mismatch product number" Czyzby odeslanie do serwisu bylo wyjsciem z sytuacji ? Macie jakies doswiadczenie z tym ?
Wiesiek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Co zrobic jak w aktualizacja oprogramowania sie nie powiedzie. Nie wiem dlaczego ale przy 110 pliku stanela aktualizacja. Po twardym restarcie radia dostaje komunikat "mismatch product number" Czyzby odeslanie do serwisu bylo wyjsciem z sytuacji ? Macie jakies doswiadczenie z tym ? 1.www.graupner.de 2 Mc-20 hott 3 Downloads 4 Updateanleitung(39,64 Mb,).Przapadek:"Miss match product" opisany na stronie 23. 5 Serwis. Mam nadzeje ze sobie poradzisz i punkt 5 okaze sie zbedny .
psiwak Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dziekuje Wiesiu, wczoraj Jurek podal mi ta opcje na PW. Probowalem 3 razy ale bez skutku Tzn nie nastapilo polaczenie z nadajnikiem, sprawdze oprogramowanie do USB etc zanim przystapie do dalszych pracy. Odlozylem to na piatek, jako ze dzis w domu bede pozno i w stanie w kotrym takich rzeczy nie nalezy robic. Wczoraj "oblewalem" nowy zakup i nie wiem co mnie podkorcilo do zmiany jezyka i to jeszcze przez USB. Mialem tego nie robic przynajmniej taki byl plan. Wgrany mialem chyba soft w wersji 12 a na karcie SD wersja 16. Swoja droga w wersji Goethego jest wiecej literatury, bede musial sie te lepiej przygotowac. najgorsza jest opcja 5 ze wzgledu na czas, nie nacieszylem sie i nie zdazylem sie pobawic, nawet drazka gazu nie ustawilem sobie Problem rozwiazany. Opcja emrgency i spokoj spowodowalo ze moge korzystac z nowej zabawki
Wiesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Problem rozwiazany. Opcja emrgency i spokoj spowodowalo ze moge korzystac z nowej zabawki A co to za opcja?
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W programie do aktualizacji jest opcja awaryjnego odzyskania oprogramowania z poziomu serwisowego . Nawet jeśli aktualizacja się nie powiedzie i nadajnik zgaśnie złowieszczo da się odzyskać i uruchomić bez wysyłania do serwisu i zbędnych nerwów.
Wiesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W programie do aktualizacji jest opcja awaryjnego odzyskania oprogramowania z poziomu serwisowego . Nawet jeśli aktualizacja się nie powiedzie i nadajnik zgaśnie złowieszczo da się odzyskać i uruchomić bez wysyłania do serwisu i zbędnych nerwów. Dzieki,juz wiem o co chodzi,w mojej wersji jezykowej jest "Wiederherstellung"
psiwak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W trakcie poszukiwan natkanlem sie jescze na wersje z polaczeniem poprzez HyperTerminal. Ale jak widac przewidziano taka sytuacje i dziala to dobrze Jak na razie jestem pod wrazeniem - pewnie dlatego ze nie rozumiem jeszcze wszytkiego co, po co i do czego to sluzy
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Bedzie post pod postem ale no coz tak bywa. Chcialem zapytac czy dzialam prawidlowo (na razie na sucho w samym radiu). Jako ze mam przyzwyczajenie uzywania przepustnicy w lewym drazku to latajac elektroszybowcem tez mam tak skonfigurowane radio a hamulec w suwaku. Chialem w tym radiu zrobic sobie faze lotu np: Landing (chyba nie mozna nadawac wlasnych nazw? ) w ktorej to C1 stanie sie drazkiem do sterowania hamulcem (tak zebym mogl to robic dokladnie) a LV1 (lewy wihajster) bedzie sterowal silnikiem. W normalnej fazie lotu C1 steruje silnikiem. Zrobilem to tak: W podstawowej fazie lotu Motor jest wlaczony a do ladowania jest wylaczony. W control adjust w fazie do ladowania przypisalem pod In6 PH Cn1 a pod In12 PH LV1 (i opoznienie 1s przy dodawaniu mocy). W wolnych mikserach zrobilem 12>C1 i ten mikser uczynilem aktywnym tylko w fazie do ladowania. Na tescie wyglada wszytko ok i dziala jak nalezy. Moje pytanie jest nastepujace jak zrobic sterowanie przepustnica sprytniej anizeli uzywajac miksera i zabierajac sobie jeden kanal? Jak wy to robicie. Chailem to zrobic po to zeby sprawdzic jak sie laduje uzywajac w drazku hamulcow a przy okazji miec molziwosc szybkiego powrotu do "normalnosci" bo w nerwowych sytuacjach bywa roznie Czy macie jakies doswiadczenie z uzywania 3 pozycyjnego przelacznika na drazku? Mysle na dokupieniu takiej opcji i uzywania go do sterowania silnikiem. Jedna niedogodnosc lub ewentualne usprawnienie Wyswietlacz na gorze nie jest dostatecznie wykorzystywany. Serwo monitor moim zdaniem powinien byc wyswietlany na gorze lub powinna byc opcja a uzytkownik by sam wybieral gdzie mial by wyswietlane pewne dane.
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie robię takich cudów. W razie nerwowej sytuacji prędzej wyłączę faze landing niż będe kombinował z kolejnym drążkiem/suwakiem. W pierwszej krytycznej sytuacji Ci sie pokiełbasi i pewnie model sie rozbije. Przy otworzonym Buterflayu włączenie silnika może doprowadzić do dziwnej sytuacji. Chyba że latasz czymś innym niz motoszybowiec, ale wtedy nie przekładałbym gazu z drążka na suwak. Ale jeśli chcesz - to dobrze robisz. Do dziwnych kombinacji często używa sie wolnych kanałów. A mikserów Ci nie braknie - zawsze jeszcze jest kolejnych 5 w odbiorniku
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Przy takiej kombinacji mam furtke awaryjna, tzn moge wyjsc do innej fazy i odzyskac gaz w dragu, moge tez dodac gazu innym "przelacznikiem" zostajac w tej fazie, swoja droga ten wihajster mimo dziadowskiej pracy jest wygodny. Nie wiem co jest lepsze i jak bede latal, na razie teoretyzuje i ucze sie obslugiwac to radio. w starym nadajniku mialem klapy jaki i buterflya w suwakach, ktore mialy mniejszy skok. Mimo ze byl to suwak to i tak wszytko odbywalo sie skokowo, bo reka musiala zejsc z draga i szybko przelaczyc. Caly czas mysle ze taki 3 poz. przelacznik na dragu by zalatwil sprawe gazu, ale to wymaga oddania radia do serwisu a na pocztaku seoznu nie chce tego robic czym sie bede bawil. nowe ustawienia wymagaja ode mnie nauczenia sie na nowo pozycji wszytkich przelacznikow zeby robic to bez patrzenia - mam nadzieje ze bezbolesnie sie to odbedzie:)
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 No ja bym gazu z drążka nie ruszał jeśli już go musisz mieć. Hamowanie na przełaczniku lub suwaku. Zakres ruchu/czułości suwaka tez można ustawić - czyli skok można zmniejszyć. Jest jeszcze jedna opcja - silnik zawsze masz na przełączniku - a to jest bardzo dobre rozwiązanie do motoszybowca
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Masz racje, gaz zostawie jak jest a poszukam czym kontrolowac hamowanie. Przetestuje tez gaz w przelaczniku bo to tez jest dobra opcja. Gaz robisz non-delayed chanel?
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie. W zależności od modelu i silnika nawet daje lekką zwłokę na gazie. Do 1,8sek nawet
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 A jezeli przejscie pomiedzy fazami bedzie mialo wieksza wartosc to nadpisuje opoznienie? Wiec powinno sie chyba wylaczac w tej opcji i sterowac opoznieniem silnika w Control Adjust tylko? Przestudiuje instrukcje i sprawdze na co dziala wartosc przejscia pomiedzy fazami lotu.
Rekomendowane odpowiedzi