Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Nawet nie wiem, że jest już instrukcja po polsku - póki co tylko z angielskiej wersji korzystałem . Wiem, że ustawienie helika jest opisane, ale spalinowego, a tam własnie te szczegóły które ciężko mi rozgryźć są troche inne i w tym cały problem u mnie leży. Po trochu będę Was wypytywać, może akurat uda mi się to w koncu kiedyś ustawić jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opisany jest z silnikiem spalinowym,ale przy kazdym ustawieniu sa wskazowki dla elektro.Instrukcja ang. tez okrojona,czy niedoczytales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Doczytałem, ale tak czy siak, za dużo tego na raz do ogarnięcia... Nie chciałbym skretować modelu z powodu złych ustawień - o to się martwię najbardziej . Poza tym, nie rozumiem części pojęć: Idle trim ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 to do spaliny bardziej pasuje ustawienie biegu jałowego a co do ustawień - jak jeszcze tego nie robiłeś, to zrób sobie stanowisko w domu i tam poustawiaj model a dopiero potem idź na trawkę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 wiem, wiem, będzie trzeba tak zrobić . Co do throttle hold, czy to napewno mam ustawiać przy gyro ? pod control adjust -> gyro chyba sie gain żyra ustawia . i pewnie trzeba tam wrzucić potencjometr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 no tak....z tym throtle hold sie troche pospieszyłem Jeśli potrzebujesz do elektryka i chcesz włączać i wyłączać (lub ustawiac 2 różne wartości), to musisz ustawić to poprzez wolny mikser (najpierw przyporządkowujesz przełącznik w menu Control adjust do wolnego kanału (np 9), potem ten kanał w mikserze przyporządkowujesz do kanału 6 - i ustawiasz mikser). Jeśli chcesz żeby zawsze Ci sie ustawiał poziom po aktywacji autorotacji, to masz opcje Thr setting AR w Heli Mixer Gyro możesz ustawić na potencjometrze ale tylko do testów. Potem lepiej pozostawić tylko na przełączniku. W pliku co Ci wysłałem miksery liniowe 1 i 2 są do dokładnego ustawienia gyro z potencjometrów.. Po regulacjach można z nich zrezygnować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Co zrobic jak w aktualizacja oprogramowania sie nie powiedzie. Nie wiem dlaczego ale przy 110 pliku stanela aktualizacja. Po twardym restarcie radia dostaje komunikat "mismatch product number" Czyzby odeslanie do serwisu bylo wyjsciem z sytuacji ? Macie jakies doswiadczenie z tym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Co zrobic jak w aktualizacja oprogramowania sie nie powiedzie. Nie wiem dlaczego ale przy 110 pliku stanela aktualizacja. Po twardym restarcie radia dostaje komunikat "mismatch product number" Czyzby odeslanie do serwisu bylo wyjsciem z sytuacji ? Macie jakies doswiadczenie z tym ? 1.www.graupner.de 2 Mc-20 hott 3 Downloads 4 Updateanleitung(39,64 Mb,).Przapadek:"Miss match product" opisany na stronie 23. 5 Serwis. Mam nadzeje ze sobie poradzisz i punkt 5 okaze sie zbedny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dziekuje Wiesiu, wczoraj Jurek podal mi ta opcje na PW. Probowalem 3 razy ale bez skutku Tzn nie nastapilo polaczenie z nadajnikiem, sprawdze oprogramowanie do USB etc zanim przystapie do dalszych pracy. Odlozylem to na piatek, jako ze dzis w domu bede pozno i w stanie w kotrym takich rzeczy nie nalezy robic. Wczoraj "oblewalem" nowy zakup i nie wiem co mnie podkorcilo do zmiany jezyka i to jeszcze przez USB. Mialem tego nie robic przynajmniej taki byl plan. Wgrany mialem chyba soft w wersji 12 a na karcie SD wersja 16. Swoja droga w wersji Goethego jest wiecej literatury, bede musial sie te lepiej przygotowac. najgorsza jest opcja 5 ze wzgledu na czas, nie nacieszylem sie i nie zdazylem sie pobawic, nawet drazka gazu nie ustawilem sobie Problem rozwiazany. Opcja emrgency i spokoj spowodowalo ze moge korzystac z nowej zabawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Problem rozwiazany. Opcja emrgency i spokoj spowodowalo ze moge korzystac z nowej zabawki A co to za opcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W programie do aktualizacji jest opcja awaryjnego odzyskania oprogramowania z poziomu serwisowego . Nawet jeśli aktualizacja się nie powiedzie i nadajnik zgaśnie złowieszczo da się odzyskać i uruchomić bez wysyłania do serwisu i zbędnych nerwów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W programie do aktualizacji jest opcja awaryjnego odzyskania oprogramowania z poziomu serwisowego . Nawet jeśli aktualizacja się nie powiedzie i nadajnik zgaśnie złowieszczo da się odzyskać i uruchomić bez wysyłania do serwisu i zbędnych nerwów. Dzieki,juz wiem o co chodzi,w mojej wersji jezykowej jest "Wiederherstellung" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 W trakcie poszukiwan natkanlem sie jescze na wersje z polaczeniem poprzez HyperTerminal. Ale jak widac przewidziano taka sytuacje i dziala to dobrze Jak na razie jestem pod wrazeniem - pewnie dlatego ze nie rozumiem jeszcze wszytkiego co, po co i do czego to sluzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Bedzie post pod postem ale no coz tak bywa. Chcialem zapytac czy dzialam prawidlowo (na razie na sucho w samym radiu). Jako ze mam przyzwyczajenie uzywania przepustnicy w lewym drazku to latajac elektroszybowcem tez mam tak skonfigurowane radio a hamulec w suwaku. Chialem w tym radiu zrobic sobie faze lotu np: Landing (chyba nie mozna nadawac wlasnych nazw? ) w ktorej to C1 stanie sie drazkiem do sterowania hamulcem (tak zebym mogl to robic dokladnie) a LV1 (lewy wihajster) bedzie sterowal silnikiem. W normalnej fazie lotu C1 steruje silnikiem. Zrobilem to tak: W podstawowej fazie lotu Motor jest wlaczony a do ladowania jest wylaczony. W control adjust w fazie do ladowania przypisalem pod In6 PH Cn1 a pod In12 PH LV1 (i opoznienie 1s przy dodawaniu mocy). W wolnych mikserach zrobilem 12>C1 i ten mikser uczynilem aktywnym tylko w fazie do ladowania. Na tescie wyglada wszytko ok i dziala jak nalezy. Moje pytanie jest nastepujace jak zrobic sterowanie przepustnica sprytniej anizeli uzywajac miksera i zabierajac sobie jeden kanal? Jak wy to robicie. Chailem to zrobic po to zeby sprawdzic jak sie laduje uzywajac w drazku hamulcow a przy okazji miec molziwosc szybkiego powrotu do "normalnosci" bo w nerwowych sytuacjach bywa roznie Czy macie jakies doswiadczenie z uzywania 3 pozycyjnego przelacznika na drazku? Mysle na dokupieniu takiej opcji i uzywania go do sterowania silnikiem. Jedna niedogodnosc lub ewentualne usprawnienie Wyswietlacz na gorze nie jest dostatecznie wykorzystywany. Serwo monitor moim zdaniem powinien byc wyswietlany na gorze lub powinna byc opcja a uzytkownik by sam wybieral gdzie mial by wyswietlane pewne dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie robię takich cudów. W razie nerwowej sytuacji prędzej wyłączę faze landing niż będe kombinował z kolejnym drążkiem/suwakiem. W pierwszej krytycznej sytuacji Ci sie pokiełbasi i pewnie model sie rozbije. Przy otworzonym Buterflayu włączenie silnika może doprowadzić do dziwnej sytuacji. Chyba że latasz czymś innym niz motoszybowiec, ale wtedy nie przekładałbym gazu z drążka na suwak. Ale jeśli chcesz - to dobrze robisz. Do dziwnych kombinacji często używa sie wolnych kanałów. A mikserów Ci nie braknie - zawsze jeszcze jest kolejnych 5 w odbiorniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Przy takiej kombinacji mam furtke awaryjna, tzn moge wyjsc do innej fazy i odzyskac gaz w dragu, moge tez dodac gazu innym "przelacznikiem" zostajac w tej fazie, swoja droga ten wihajster mimo dziadowskiej pracy jest wygodny. Nie wiem co jest lepsze i jak bede latal, na razie teoretyzuje i ucze sie obslugiwac to radio. w starym nadajniku mialem klapy jaki i buterflya w suwakach, ktore mialy mniejszy skok. Mimo ze byl to suwak to i tak wszytko odbywalo sie skokowo, bo reka musiala zejsc z draga i szybko przelaczyc. Caly czas mysle ze taki 3 poz. przelacznik na dragu by zalatwil sprawe gazu, ale to wymaga oddania radia do serwisu a na pocztaku seoznu nie chce tego robic czym sie bede bawil. nowe ustawienia wymagaja ode mnie nauczenia sie na nowo pozycji wszytkich przelacznikow zeby robic to bez patrzenia - mam nadzieje ze bezbolesnie sie to odbedzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 No ja bym gazu z drążka nie ruszał jeśli już go musisz mieć. Hamowanie na przełaczniku lub suwaku. Zakres ruchu/czułości suwaka tez można ustawić - czyli skok można zmniejszyć. Jest jeszcze jedna opcja - silnik zawsze masz na przełączniku - a to jest bardzo dobre rozwiązanie do motoszybowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Masz racje, gaz zostawie jak jest a poszukam czym kontrolowac hamowanie. Przetestuje tez gaz w przelaczniku bo to tez jest dobra opcja. Gaz robisz non-delayed chanel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie. W zależności od modelu i silnika nawet daje lekką zwłokę na gazie. Do 1,8sek nawet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 A jezeli przejscie pomiedzy fazami bedzie mialo wieksza wartosc to nadpisuje opoznienie? Wiec powinno sie chyba wylaczac w tej opcji i sterowac opoznieniem silnika w Control Adjust tylko? Przestudiuje instrukcje i sprawdze na co dziala wartosc przejscia pomiedzy fazami lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi