specyfick Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Tym filmem zostałem wywołany do tablicy. Musze zabrać kilka słów w tym temacie. 1. Model jest fajnym modelem, spisuje się dobrze. Nie jest to model wyczynowy to po pierwsze. Jest modelem raczej rekreacyjnym. 2. Model należy traktować, można traktować, tak jak ja go potraktowałem, do nauki latania modelem 3 metrowym, cięższym, nauki mechaniki płata 2K2L. 3. Jest bardzo dobrym wstępem do latania laminatem, uczy bezwładności modelu i parametrów podobnych wielkościowo modeli. 4. Latanie nim jest przyjemne, do silnika nadaje się idealnie, spokojne szybowanie też się udaje. 5. Ważne dla przyszłego pilota w tym temacie. Model nie ostrzega przed korkiem. Podczas lotu na klapach (camberze) należy pilnować prędkości. Model nie zawacha się, nie zacznie mieć "galaretowatych nóg". Od razu i bez ostrzeżenia się zsypie w korek. 6. To co widać na filmie, to jak pisał trafnie Jurek, model został zaciągnięty maksymalnie SW z maksymalnym wspomaganiem camberem. 2 zakręty wyszły, 3 ciego nie wytrzymał. Ten model nie wykona zakrętu jak 2 metrowy model, a tak próbowałem wykonać. 7. Barakuda zapala na zboczu, przy cirka 5 m/s i przy obecnym stylu wykonywania zakrętów, obszernie czyli, da spokojnie radę. 8. Bagnet jest słaby, ale bez balastu model będzie długo latał. Po prostu nie da się napakować 1000 g ołowiu i cisnąć przy 10 m/s bo się bagnet złoży. 9. Model nie ma takiej inercji i nie pcha się tak jak laminat, co trzeba uwzględnić, czyli robić mniej zawadiackie zakręty i tyle. Do wyczynu nie. Do rekreacji jak najbardziej tak. Do wstępu do wyczynu tak. Do przyjemności tak. Dla frajdy tak. Jakoś bardzo dobra, choć nie idealna jak laminat. Idealna jak na fornirowy model. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=QFOaaruT7xk Dla zrównoważenia tego korkowego filmu, przyjemny filmik. Od razu widać źle wykonywane zakrętasy. Takie numery to tylko pod 15 m/s. Tu trzeba było bardzie obszernie, ale kilka takich bylo i widać jak model nie trzeci prędkości i spokojnie szybuje.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Cieszę się, że się wtrąciłeś Czarku bo nie dowiedziałbym się, że palnąłem głupstwo ! Oczywiście masz rację ! Długo by tłumaczyć, czemu się tak stało, więc odpuszczę. Dzięki Tobie sięgnąłem do podręczników modelarskiej szkółki średniej i przy okazji odświeżyłem kilka rzeczy. Normalnie nie zajrzałbym tam. Przepraszam Wszystkich ! Oskarze - patriotyzm lokalny godny podziwu ale porównywać model 3m do 2m ?? Pozdrawiam - Jurek
Kross Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 ... Do rekreacji jak najbardziej tak. Do wstępu do wyczynu tak. Do przyjemności tak. Dla frajdy tak. Z tego co wiem, to autorowi tematu Damenix'owi właśnie o to chodziło, więc powinien być zadowolony z modelu Nie wiem, dla czego wiele osób od razu sugeruje latanie zawodnicze, czy wyczynowe tym modelem, Damian nic nie wspominał . Po za tym, wiele fajnych uwag, na pewno się przydadzą
Oskarbolko Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Wiedziałem, że i ta kwestia zostanie poruszona, aczkolwiek miałem na myśli bardziej stosunek cena-->model, który za daną kwotę otrzymujemy i tutaj wspomniany model wypada bardzo dobrze, tylko to miałem na myśli.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Oceniając konstrukcję i wykonanie samego modelu nie można nic zlego powiedzieć o firmie ani ich modeach , wykonanie jest staranne przy atrakcyjnym stosunku ceny do jakości . Oceniając model i jego walory użytkowe podkreślalem że model do wyczynu raczej się nie nadaje , lecz do rekreacji i zabawy jest jak najbardziej użyteczny . Film który umieściłem nie jest filmem z zawodów a z rekreacyjnego latania na zboczu przy przeciętnych warunkach w których jak widać też można wykonać korka. Trzeba też wziąc pod uwagę jeszcze dwa aspekty latania rekreacyjnego i zawodniczego mianowicie amator będzie bardziej szanował model bo nie zależy mu na wyniku więc może modelem latać grzecznie . Trzeba się liczyć także z tym że "amator" nie posiada takich umiejetności jak zawodnik i w wielu przypadkach nie uratuje modelu z korka czy nieoczekiwanej sytuacji więc model dla nego powinien być bardziej przewidywalny i bardziej tolerancyjny . Nie chce jednak namawiać czy przestrzegać przed zakupem modelu i taką decyzję pozostawiam w gesti potencjalnych nabywców tego modelu .
Kross Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Oceniając konstrukcję i wykonanie samego modelu nie można nic zlego powiedzieć o firmie ani ich modeach , wykonanie jest staranne przy atrakcyjnym stosunku ceny do jakości . Oceniając model i jego walory użytkowe podkreślalem że model do wyczynu raczej się nie nadaje , lecz do rekreacji i zabawy jest jak najbardziej użyteczny . Film który umieściłem nie jest filmem z zawodów a z rekreacyjnego latania na zboczu przy przeciętnych warunkach w których jak widać też można wykonać korka. Trzeba też wziąc pod uwagę jeszcze dwa aspekty latania rekreacyjnego i zawodniczego mianowicie amator będzie bardziej szanował model bo nie zależy mu na wyniku więc może modelem latać grzecznie . Trzeba się liczyć także z tym że "amator" nie posiada takich umiejetności jak zawodnik i w wielu przypadkach nie uratuje modelu z korka czy nieoczekiwanej sytuacji więc model dla nego powinien być bardziej przewidywalny i bardziej tolerancyjny . Nie chce jednak namawiać czy przestrzegać przed zakupem modelu i taką decyzję pozostawiam w gesti potencjalnych nabywców tego modelu . Otóż to. Wiem, że Damenix posiada umiejętności, choć nie lata na zawodach, nie należy też do "niedzielnych pilotów", czy też modelarzy sezonowych, (latamy często razem) także wiedział co brał (myślę że sobie poradzi).Nie możemy się doczekać oblotu .
damenix Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 I o to chodzi. lubię wyzwania i nieraz powtarzam "żadna sztuka latać modelem ze sprawnymi serami"
janegab Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Wszyscy pisza o walorach barakudy...tz profilach skrzydeł,wytrzymalości,wykonaniu- a ja dodam ,że jest WODOODPORNA-nie kłania się Neptunowi a była w jego objeciach w tym roku w Mechalinkach...ladowała przymusowo na fali- podczas" widzenia" w 3-CITY / szkoda brak- foto /....rozkreciłem- wysuszyłem serwa i GOOOO...! Model z "dobrych rąk"....polecam.
Gość a7498787 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Wszyscy pisza o walorach barakudy...tz profilach skrzydeł,wytrzymalości,wykonaniu- a ja dodam ,że jest WODOODPORNA-nie kłania się Neptunowi a była w jego objeciach w tym roku w Mechalinkach...ladowała przymusowo na fali- podczas" widzenia" w 3-CITY / szkoda brak- foto /....rozkreciłem- wysuszyłem serwa i GOOOO...! Model z "dobrych rąk"....polecam. ... i tutaj pokazała swoją przewagę nad laminatami które utopiły się dwa na MP F3F
specyfick Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 ... i tutaj pokazała swoją przewagę nad laminatami które utopiły się dwa na MP F3F Cenna złośliwość
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Każda rybka lubi pływać jak widać barrakuda też
Kross Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Tak wyglądają skrzydełka Barakudy po udzieleniu "pierwszej pomocy" w nakładaniu kolorów 2
specyfick Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Ładnie i czysto .... dobra robota
janegab Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Specyfika ciągnie / jak wilka- do lasu/ ...do barakudy.....sentyment zawsze pozostaje a spisuje się doskonale na nowym wynalezionym gigancie zboczu...żwirownia Halinów- Kościelec za Koninem- kierunek Warszawa.Zwirownia już nieczynna "róbta co chceta"...cisza spokój- towarzystwo od czasu do czasu z sarnami- obok las / nie mylić z czarnymi łebkami-Bułgarkami/
specyfick Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Bo co by nie mówić Barakuda to ładny model. Ma ładne skrzydła, fajnie wygląda w locie. Lekko wybrzuszony kadłub, skrzydełka zadarte. No .... fajnie fajnie...
damenix Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2012 Kadłub został przerobiony pod silnik więc będzie to jednak motoszybowiec. Zdjęcia przedstawiają jak można kontrolować szlifowanie dziobu tak by oś silnika i śmigła była w osi z kadłubem. Wręga silnika została zrobiona z formatki laminatu i wklejona na żywicę zbrojona rowingiem. Kołpak typu turbo będzie pozwalał na stałe chłodzenie silnika, regulatora i pakietu wewnątrz kadłuba.
pyton Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 dobrze wyciąłeś ! a nie boisz sie o kable silnika ? sa strasznie blisko wirującej obudowy
damenix Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2012 dobrze wyciąłeś ! a nie boisz sie o kable silnika ? sa strasznie blisko wirującej obudowy Nic nie ociera więc się nie boję o kable. Nim model pierwszy raz poleci, kable będą dodatkowo zabezpieczone przed przemieszczaniem się. Odrębną sprawą jest to iż w szybowcu silnik to rzecz najmniej potrzebna, większą uwagę poświęcam wszystkim mechanizmom sterów.
janegab Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Latam również barakudą..kable od silnika przyklej pod wirnikiem silikonem bezbarwnym..a dobrze jest je troche przedłużyć byś miał dogodny montaż z kablami od reglera chyba ,że jestes ginekologiem ha..ha.. Moja barakuda spisuje się znakomicie również w termice- bedziesz bardzo zadowolony.
Rekomendowane odpowiedzi