polpakpol Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Lądowanie z kapotażem chyba spowodowane tym że pas był tak jakby ,,skośny'' i cały czas uciekał od modelu Nie powinien Pan lądować od drugiej strony ??
polch Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 Co racja to racja, zawsze każę stać wszystkim z tyłu modelu przy starcie, a podczas latania i startu za mną, poza strefą w której latam, a tu... sami widzicie. Zaćmiło mnie cheba. Co do samochodów - nie ma innego wyjścia. One zawsze stoją pod hangarem, czasem również szybowce i samoloty. Jak dostał raz Wicherkiem nielotem i trochę szkód było... Niestety lepszego lotniska dla modeli nie znalazłem, owszem Bezmiechowa jest lepsza ale dla modeli szybowców, z tym że tam z lądowaniem bywają problemy, czego świadkiem byłem na łikendzie majowym. Staram się jak tylko mogę zminimalizować ryzyko strat jakie mogą spowodować modele, ale wszystkiego przewidzieć się nie da, zbyt wiele rzeczy może pójść nie tak podczas latania modelami. Trzeba rozejrzeć się za ubezpieczeniem, na wsjakij pożarnyj słuczaj i pamiętać o modelarskim BHP, czego jeszcze czasem mi brakuje... Ostatnio np zachciało mi się odpalić z palca (rozrusznik leżał dwa metry ode mnie!) SE5a i oczywiście silnik odbił... W efekcie palec wskazujący i środkowy tak rozciąlem, że przez tudzień nie mogłem aparatury w łapy wziąć. Lądowanie z kapotażem chyba spowodowane tym że pas był tak jakby ,,skośny'' i cały czas uciekał od modelu Nie powinien Pan lądować od drugiej strony ?? Na lotniskach tak ukształtowanych ląduje się "pod górę" - nawet jakby lądowanie miało być z wiatrem. Tak właśnie robię, więc kierunek lądowania jest dobry. Start owszem, można odwrócić, lądowanie w przypadku tego lotniska nie.
Lucjan Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Witaj Kolego ! No ! - teraz Me. lata poprawnie .Start ; utrzymanie kierunku na starcie jest trudne ( zwłaszcza jak ma skalowy - wąski rozstaw kół.) pomaga żyro na kierunek. Prawidlowa zasada , START NA SIEBIE !. kiedy model się odrywa od ziemi w linii pilota widzimy go z bliska i możemy precyzyjnie korygować wznoszenie. LADOWANIE ZAWSZE Z KLAPAMI ! , siadamy modelem w linii pilota !! Trzeba to wytrenować - Mnie ta metoda nigdy nie zawiodła , a latam różnymi modelami - od elektro szybowców po turbinowe jety. Pozdrawiam i życzę powodzenia ! ( Mój Me. 109 też jest narowisty przy starcie, ale walczę z nim .)
polch Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 Dzięki Lucjan! Start jak pisałem wcześniej mogę spokojnie odwrócić, czyli startować według prawideł sztuki - z góry i w 90% przypadków pod wiatr. Jednak jakoś tak mi prościej, wygodniej? Me z pewnością nie odważę się startować w drugą stronę, najpierw muszę to przećwiczyć na SE5a. Tym startuję bez problemów i ląduję z dowolnej wysokości, a model siada jak "szmata", tyle że i prędkości są inne w tym przypadku i nalotu więcej na dwupłatowcu mam. Poćwiczę (jak pogoda i sprawy zawodowe pozwolą) i wynikami jakie by one nie były z pewnością się podzielę. Mam jeszcze jedno pytanie, czy startując mam stać prostopadle do osi pasa, czy za modelem?
andrzej_t Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Nigdy za modelem. Zawsze na brzegu pasa w połowie jego długości twarzą prostopadle do osi pasa i obraca się za modelem tylko głowa. Model wyjeżdża na początek pasa i startuje dokładnie w osi pasa bez względu na kierunek wiatru. P.S. Pisząc kierunek mam na myśli wiatr ukośny do pasa a nie start pod czy z wiatrem. Podobnie z lądowaniem.
polch Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 Nigdy za modelem. Zawsze na brzegu pasa w połowie jego długości twarzą prostopadle do osi pasa i obraca się za modelem tylko głowa. Model wyjeżdża na początek pasa i startuje dokładnie w osi pasa bez względu na kierunek wiatru. P.S. Pisząc kierunek mam na myśli wiatr ukośny do pasa a nie start pod czy z wiatrem. Podobnie z lądowaniem. Wsjo jasna Dzięki! Będę miał co ćwiczyć.
endriuRC Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Panowie potrzebuje planów do modelu Messerschmitt Bf-109 o rozpiętości 1600mm (1,60m). Chodzi mi o same skrzydla ma moze ktoś ?
Lucjan Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Panowie potrzebuje planów do modelu Messerschmitt Bf-109 o rozpiętości 1600mm (1,60m). Chodzi mi o same skrzydla ma moze ktoś ? Mam plany ale do wersji F .
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Paweł, serdecznie Ci gratuluję. Rozpoczynam przygodę z drewniakami i napędem spalinowym. Przeczytałem wczoraj całą relację. Warsztat, w klimacie "wesołej desperacji" w porywaniu się z motyką na Słońce , jest jednym z lepszych, jakie ostatnio oglądałem - szczegółowy, dobrze obfotografowany, z dużą dawką wiedzy. Ja tu znalazłem dużo dla siebie. Chwała Ci, że doprowadziłeś temat do tak szczęśliwego końca, mimo początkowego schładzania Twoich zapędów przez innych Kolegów i późniejszych trudności. Po prostu, motyka w dobrych rękach. Oczywiście, pomoc Kolegów nie do przecenienia. Co do modelu, szczególnie podoba mi się jak wykończyłeś owiewkę kabiny - ramki oszklenia. Świetna robota. Gratulacje raz jeszcze. Mam nadzieję, że model wciąż lata. P.S. Masz może jakieś nowsze filmy z lotów?
Emhyrion Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Przy okazji rozmowy o Messerschmittach - dziś mi się nagrało coś takiego: Wiem, to F2 a nie E, ale też 109
polch Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 Cieszę się że się moje wypociny komuś przydały Model w ciągłej eksploatacji, choć ostatnio czasu brak na latanie, że o wystruganiu czegoś o podobnej rozpiętości nie wspomnę...
Rekomendowane odpowiedzi