marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Marcelemu chodzilo nie o wytrzymalosc kabinki tylko listewki do ktorej beda sie przyciagac magnesy zamontowane na kabince, a wlasciwie na jej stelazu. I ze wyrwie ja podczas sciagania kabinki. Chyba dobrze zrozumialem, Marcelu W rzeczy samej. Konstarukcja stelaża jest mocna, jednak miejsce osadzenia magnesów wydało mi się za słabe. Ok. przykleiłem, nie bedę odrywał. Co do silnika, decyzja została praktycznie podjęta. Bedzie OS .46 FXI, a na ogon pójdą serwa standard, co powinno zrównoważyć masę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olafd Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 witam, czy mógłbym prosić o fotki z umieszczonymi serwami od steru kierunku i wysokości. Bo, niestety muszę sie przyznać, czegoś nie rozumiem. Wycięte już otwory na te serwa są na tej samej wysokości, a kadłub w tym miejscu jest już na tyle wąski, że po włożeniu jednego serwa typu mini nie mam już miejsca na włożenie drugiego po stronie przeciwnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Niestety będziesz musiał jeden otwór zaślepić i wyciąć u góry drugi. Chyba kilka pierwszych Katan miało te wadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Chyba kilka pierwszych Katan miało te wadę. Zgadza się, ponieważ u mnie jest już ok. Otwory są na dwóch poziomach. Fakt jest taki że standardy niestety nie wejdą na głębokość i chcąc je założyć potrzeba będzie jakaś podkładka ze sklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 A nie lepiej wykonać otwór z drugiej strony , żeby serwo przechodziło na wylot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 A nie lepiej wykonać otwór z drugiej strony , żeby serwo przechodziło na wylot . Nie wiem czy nie osłabi to za mocno konstrukcji ogona, gdyż z każdej ze stron będą po 2 spore otwory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 można wzmocnić od środka , chodzi o to żeby nic nie wystawało niepotrzebnie na zewnątrz zaburzając przepływ powietrza , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 chodzi o to żeby nic nie wystawało niepotrzebnie na zewnątrz zaburzając przepływ powietrza powierzchnia "wystawania" wydaje się że będzie jednakowa w momencie kiedy zrobimy podkładkę z jednej strony wysuwając serwo na zewnątrz, jak i robiąc otwór i "nadmiar" serwa wysuwając z drugiej strony. Pytanie co będzie mniej inwazyjne i pracochłonne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Płaską powierzchnię łatwiej pokryć folią , choć można brzegi sklejki zrobić opływowe i też łatwo nakleić folię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ok. Wrzutka kolejnych fotek. Katana stoi faktycznie gotowa do szlifowania i oklejania. Warto użyć szpilek przy płatach. O wiele ułatwia to pracę. Przez własną głupotę i nieuwagę, źle wyciąłem kabinkę, przez co zmuszony byłem lekko przerobić konstrukcję szkieletu kabiny. W części ogonowej umieściłem "półkę" na pakiet zasilania. Dołożyłem od razu mocowanie alternatywnego podwozia (dural, węgiel) oczywiście otwory oryginalnego są na swoim miejscu No i katanka w całej okazałości. To co na zdjęciu z rurą węglową waży 524g (nie ma podwozia jeszcze) Myślę że to wynik w granicach normy. Teraz trochę o wyposażeniu. Serwa wszystkie będą HS 81 MG, silnik... jednak 4 SUW. Udało mi się sprzedać 2T silniki i wybór padł na ASP .52 FS, lub ASP .61 FS .61 jest jeszcze o 10 gram lżejszy, z uwagi na bardziej "wybraną" głowicę w środku. A mocy nigdy za dużo, zawsze można lżej drągiem wachlować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Katana gotowa do foliowania. Silnik zamówiony. Wybór padł na ASP .61 FS 4suw. Waga identyczna jak .52 a mocy nigdy za wiele. A tutaj pilot już się przymierza do kabiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 ASP 61 4t?! no to mamy rekord,kto da więcej? Taki silnik "poniewiera" katanę 46 z Nastika przy wadze 2400g do lotu a przy tym tak nią telepie,że ogon chce odpaść.Radzę docierać i regulować silnik na hamowni bo model może tego nie przeżyć. Z nadmiarem mocy wcale się lepiej nie lata. Pozdrawiam i oczekuję dalszych relacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 jak telepie??? Uzywales LSN czy tylko dokreciles HSN i latasz??? Z mojego doswiadczenia z 6 czterosuwami wiem ze im wiekszy tym mniej trzesie modelem. "Edukacje" skonczylem na saito 125 a zaczalem od asp 61 i wraz ze wzrostem pojemnosci spadaly wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Chyba już nikt nie da więcej . Mam zamiar popróbować na śmigle APC 12,25x3,75 Diablotin, powinno być ok. Jak będzie faktycznie zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Z nadmiarem mocy sie lepiej nie lata pewnie ze bo lata sie dużo dużo dużo duzo lepiej tylko tzreba pamietac o masie silnika zeby cegły nie zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Z nadmiarem mocy sie lepiej nie lata pewnie ze bo lata sie dużo dużo dużo duzo lepiej tylko tzreba pamietac o masie silnika zeby cegły nie zrobic wagę podawałem wyżej. Silnik .61 waży o 13gram mniej niż .52. Więc oszczędzając wagę mam więcej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 No i to był najlepszy wybór w tej kwocie 46LA tez super ale to 2 suw inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 29 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Silnik ASP .61 FS został wczoraj wstępnie dotarty na hamowni i wyregulowany. Chodzi jak marzenie. Po regulacji pali o jednego palca, a wolne obroty pyrkają pięknie. Na początku jak był mocno przelany to troche telepał się, jednak po regulacji telepanie zniknęło w sumie całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Jak będziesz raptownie dodawał gazu to niestety model będzie miał ochotę do obrotu wokół własnej osi. Szczególnie przy pierwszym locie może być to dość nie przyjemne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 A co bedzie powodowalo ten obrot? Bo jesli chodzi Ci o mase smigla to mozna dac drewniaka ktory ma mase prawie polowe mniejsza od APC a co za tym idzie duzo mniejsza bezwladnosc. Dzieki temu zniwelujemy to o czym wspomniales (jesli w ogole sie pojawi) a po drugie zyskamy jeszcze szybsza reakcje na ruch drazkiem gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.