leszek-bart Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Zamocuj prowizorycznie silnik i poprostu sprawdź wyważenie poprzeczne , innej metody nie ma . Choć nie spotkałem się z przypadkiem doważania z tego powodu modelu , gdyż np serwo gazu mozna zamontować z drugiej strony , odbiornik . Wyważać na samym końcu jak inaczej się nie da..
radek872 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 No mysle ze w bok wybiera mniejsze zło przy zamocowaniu cylindrem w dół model przy zawisie by ostrro uciekał w przód takze lepiej niech jest troszke niewywazony poprzecznie niz podłuznie takie moje zdanie miałem nauczke w fun flaju Diablotin i potem musiałem wiercic nowe o twory i osłabiac wrege zeby dac silnik leżac
Boogie Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Toeretycznie najlepiej ze wzgledu na wywazenie jest ustawienie silnika (cylindra) na godzinie 8mej. Tlumik wychodzi na mniej wiecej godzinie 4-tej i wszystko jest ok.
radek872 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 I tak chyba bedzie najlepiej tłumik z 4 suwa jest mały wiec nie bedzie problemu zmiescic go w masce
marcel_Kaszëbë Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2007 Melduję wykonanie zadania. Katana stoi gotowa do lotu. Finalnie znalzło się w niej: 2 x HS 81 MG lotki 2 x HS 82 MG SW, SK ASP .61 AR FS pakiet 4,8V hiteca Wprowadzone zmiany... tylko i wyłącznie z własnej głupoty i pośpiechu: skrócona kabina, wstawiona poszycie z balsy (źle ucięta kabina) podwozie dural (źle sklejone oryginalne... wyszły 2 prawe golenie) Waga do lotu zatankowana (zbiornik 220ml) 1724g Kilka fotek: W tym miejscu chciałbym wszystkim pomocnikom podziękować za pomoc. Hurtowo zaklikam pomagającym W najbliższym czasie oblot (jeśli tylko aura pozwoli). Zamieszczę filmik.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Witam. 1724g to jest waga z paliwem? /Już dopisałes.Dzięki.Czekam na wrażenia z oblotu.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2007 Witam. 1724g to jest waga z paliwem? Tak jest. Zatankowane ok 3/4 zbiornika.
Boogie Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jakiego typu pakiet masz na zasilanie?? Jesli chcesz to mam pakiet 5 ogniwowy zgrzewany- nowy energizer(IMHO lepsze od sanyo) o wadze okolo 60g.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2007 a mógłbyś zamieścić zdjęcie katany od spodu? ciekawi mnie jak jest oklejona Na początku tygodnia wrzucę fotki. Jakiego typu pakiet masz na zasilanie?? 4,8V 1300mAh NiMh - standardowy z zestawu aparatury hiteca Jesli chcesz to mam pakiet 5 ogniwowy zgrzewany- nowy energizer(IMHO lepsze od sanyo) o wadze okolo 60g. poszło pytanko na PW
marcel_Kaszëbë Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 Stało się Katana oblatana. NIe wytrzymałem. Po starcie praktycznie zero trymowania, no może 2 kliki na wysokości, bo chyba za mocno na ryjek doważona była. Do oblotu śmigło pelikana 12*4. W locie bajeczka, pomimo dość sporego wiatru (słychać na filmie) leci jak po sznurku. Przy mocnym dodawaniu gazu nie ma praktycznie momentu odśmigłowego. Link do filmiku: http://pl.youtube.com/watch?v=YyJb_8cijHM Jeszcze kilka fotek z lotniska. Spód samolotu na razie mocno niebieski, ale na dniach ulegnie to zmianie, będzie bardziej kontrastowy.
Tomek Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Katana prezentuje się wyśmienicie ! Film nie ma co komentować ,bo poza startem niewiele widać. Ale i tak pogratulować , bo myślałem ,że oblot to dopiero w zimie. Co do momentu od śmigła ,to pogadamy jak będziesz leciał na harriera ,lub w zawisie i raptownie dodasz gazu. W locie na w prost nie da się tego wyczuć. Jeszcze raz pogratulować pięknego modelu!!!
marcel_Kaszëbë Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 Katana prezentuje się wyśmienicie ! dziękuję bardzo, starałem się. Film nie ma co komentować ,bo poza startem niewiele widać. niesty... operator nie nadążał, poza tym sprzęt już trochę wiekowy i ma problemy z szybką zmianą ostrości. Ale i tak pogratulować , bo myślałem ,że oblot to dopiero w zimie. nie wytrzymałem Co do momentu od śmigła ,to pogadamy jak będziesz leciał na harriera ,lub w zawisie i raptownie dodasz gazu. całkiem możliwe, w locie poziomym jednak stabilizują go spore płaty
Artek Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Panowie dojrzałem do silnika spalinowego i zakupu katany w tej chwili jest dobry moment na zakup bo Św. Mikołaj zaczyna chodzić po domach . Mam pytanie czy silniczek Magnum XL-30AR FS silnik 5,0 ccm 4 takt będzie się nadawał do Artexowej Katanki. Co prawda mam obiekcje czy poradzie sobie z docieraniem i regulacją ale myślę iż koledzy z forum pomogą.
Gość slawekmod Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Artek, wstrzymaj się moment z tym silnikiem 30.Ja do swojej założyłem ASP 30 FS.Jak tylko znajdę czas to oblatam swoją Katankę i będzie wiadomo czy 5ccm da sobie radę z tym modelem.
Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Sławek, jak tylko będziesz cokolwiek oblatywał to koniecznie napisz! A nóż będę w domu to sie z Tobą wybiorę! (o ile mnie weźmiesz )
marcel_Kaszëbë Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2007 Ja do swojej założyłem ASP 30 FS hmm, ja mam u siebie .61 fakt że mocy jest sporo za dużo, jednak do latania 3d .30 może okazać się lekko mała. wydaje się że jakaś .40 lub .52 byłaby optymalna.
Artek Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Marcel a można liczyć na fotki jak to wszystko rozplanowałes w środku, gdzie serwo gazu gdzie zbiornik i pakiet, takie tam ... może na maila menek@aster.pl
ADAM_GDA Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Wrzucisz Marcelu film albo fotki ? Pozdrawiam
Paweł Rzedzicki Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Adam, nie dolewaj oliwy do ognia
ADAM_GDA Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Spoko Pawle...chciałem tylko zobaczyć....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.