wapniak Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Tak krótko, dla zobrazowania problemu. Model o wadze 2,3 kg przy powierzchni skrzydeł 40 dm2 potrzebuje dla prędkości 15 m/s współczynnika siły nośnej 0,4 ( kąt natarcia ok 1,5 st.). I tak prawdopodobnie został Falcon zaprojektowany (mniej więcej). Ale dla prędkości 30 m/s współczynnik Cz musi być już tylko 0,1 (kąt kilka dziesiątych stopnia), a dla prędkości 60m/s całe 0,03 ( kąt natarcia ujemny dla profilu o dodatnim ugięciu szkieletowej kilku procent)... To pokazuje co musi się dziać z kątami natarcia przy różnych prędkościach. I tak modelarze preferujący prędkości rzędu 15-20 m/s będą zadowoleni z ustawień fabrycznych, natomiast lubiący prędkość, z tych kątów zadowoleni nie będą. I będą wkładać podkładki pod spływ, by kąt natarcia zmniejszyć...I jedni i drudzy mają rację... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Panowie urodzila mi się córka więc posta sprowadzę do dość zwięzłej informacji . Na polskich forach są sami mistrzowie bo każdy wie wszystko najlepiej , jednak jak się zacznie pytać ile razy wystąpił w zawodach , bo już nie powiem żeby je wygrał to zaczyna być już krucho . Rozumiem ze jest wielu teoretyków z wiedzą , tyle że ta wiedza się do niczego w praktyce nie przydaje . Mogę usprawiedliwić kolegów mających ponad 40 lat bo za czasów kiedy mogli nauczyć się latać rc radio było rarytasem za górę kasy . Wiadomo że im człowiek starszy tym mniejsza szansa na doskonalenie umiejętności manualnych które można zdobyć . Moje pytanie jest w zasadzie proste po co zabierać głos jeśli zna się tylko teorię a z praktyki wynika ze teoria często mija się z prawda . Poza tym zastanawiam się jak kolega Jerzy zmieżył ten kąt i czy brał pod uwagę że dla tego profilu kąt zerowej siły nośnej wynosi pewnie z minus 2 stopnie ? Dosumowując naukowcy sprawdzili że bąk ma zbyt małe skrzydełka żeby latać , ale lata i ma w d co o nim myślą naukowcy . A ja jadę do żony i córeczki .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dobra dobra napewno masz chęc ,ale nie chcesz dostać opier... jak ja Marku a wziąłeś pod uwagę, że do osiągania takich predkości nie jest potrzebny silnik tylko odpowiedni model i warunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Falcon 150-160km/h w pikach lata. Ale zwroty raczej delikatne. Okolice 200km/h są pewnie kresem. Tylko po co tym modelem tyle latać? Przecież on nie jest do tego. To tak jak maluszkiem - wydaje się że pojedzie z dużej górki 200kmh, bo kółka ma.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a7498787 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Panowie urodzila mi się córka więc posta sprowadzę do dość zwięzłej informacji . Gratuluję Szybko to Ty się nie wyśpisz Co do reszty wypowiedzi. Przecież fora internetowe (na całym świecie) mają to do siebie, że teoretyków jest najwięcej. Choćbyś nie wiem co robił i tak tego nie zmienisz ! Wypada się przyzwyczaić, albo nie czytać Pozdrawiam i życzę radości z rodziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Kamil - i znów zaczynamy: - z ramienia, po linii, na bazie.... Jak mierzyłem ? Tak jak się mierzy ! Nie udzieliliście odpowiedzi bo nie wiecie jak się to robi? Znów praktyka rozmija się z teorią ? Chłopie litości ! Wapniak, ciekawy jestem tych założeń projektowych, jak doszedłeś do tych 2,3 kg w projekcie ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Gratuluje córki No widzisz wydaje się ,ze maluszek tyle nie pójdzie,a nie raz udowodnił,ze poszedł, Czyno nie mam zamiaru tym ciągle tak latać na maxa,bo bym go zamienił na coś szybszego.Powiedziałem ,ze go wypróbuje pod tym kątem z ciekawości ,a ten wątek już rozwijałem. Natomiast po wypróbowaniu możliwosci wróce do tego co kazdy ma czyli 1000kv i będe się cieszył mazurską termiką. NIe takimi smrodami leciałem 200km/h,więc błogosławieni Ci co nie widzieli a uwierzyli Mówisz ,ze dwie stówki to kres możliwosći.Myśle ,że wytrzyma więcej.Ale nie wykluczam ,ze macie racje i wyjdzie z tego kupa tarcia jak mówi Jerzy z Rybnika. No zobaczymy..Na koniec film z pytaniem jak myślicie jak była prędkosć maksymalna na ostatnich minutach?. no niestety kosztowało mnie to pare złotych no ale co się nie robi dla bicia rekordów;) I proszę nie słuchać sąsiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Szybowce latają grubo ponad 600km/h. Takie bez napędu. Po prostu siłami natury. takie małe DS. Więc co sie takim samolocikiem podniecać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Doskonale wiem ,ze latają. Ale ty twierdzisz ,ze falcona nie rozbujam do 200,a balse pogoniłem do ponad 250. Więc mogę się nawet z tobą założyć ,ze 250 pocisne falconem i bezpiecznie wyląduje;) A ty dalej bedziesz zafascynowany swoim modelem nie wyciskając z niego połowy możliwości..Pokaż chodz jeden film jak nim wymiatasz I nikt nie każe Ci się przy tym podniecać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 no comment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zawodnik F3F z tak wyregulowanym Ś.C wejdzie na zbocze ? Proszę Cię, nie kpij !! Tak, wejdzie, ale z normalnymi kątami. I proszę mi nie pisać, że bzdurą jest zmiana kąta w Falconie. Bzdurą byłoby wsadzenie wiadra ołowiu do noska i wyważanie 2cm od natarcia przy takim kącie. Mój model waży 1550g i nie potrzebuje mega kąta do dźwigania. Jak to Pan mówi Dive test robiłem, nie tylko Falconem. Teraz idzie w dół jak po sznurku (jak to Pan określił pozostaje na linii przypikowania), jak każdy inny mój model, modele kolegów czy chłopaków z nad morza. Jeden z nich też latał Falconem z podkładką, z resztą nie byle kto. Termika na zboczu? To bardzo porządane zjawisko. Wiem doskonale co ma być na zboczu i w jakim celu przydaje się termika w locie między bazami, jak ją i inne zjawiska wykorzystać. Swoją wiedzę mam. Trzeba latać i próbować, a nie tylko czytać książki. Żal mi kogoś, kto...zmieni kąt zaklinowania skrzydeł.... ŁŁŁaaa, żal d... ściska !!!!! Hmmm, np. Gaubazta lub Herrigów? Resztę Pana posta przemilczę, bo jest dla mnie śmieszny i tak samo nie będę nic o kątach odszczekiwać. Heksodus, ja już Falconem 200 przekroczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 No i nie wydaje mi sie to koncowa barierą Powiedz mi tylko ile podnosiles spływ i jakie miales sc? A tak przy okazji nie można tego poprostu zrobić mixem na SW i ominąć podkładke? jaka może być róznica na prędkośći z podkładką? Tylko niech nikt nie krzyczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 cZyNo Te grubo ponad 600km/godz, to raczej Ty grubo przesadziłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 po co krzyczeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 cZyNo Te grubo ponad 600km/godz, to raczej Ty grubo przesadziłeś. 498mph jest ok? Sorki...pisałem o wynikach europejskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jurku,a ile ze swojego toxica wycisniesz w lekkim piku? tak z ciekawosci pytam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Nie wiem. Nie mam czym zmierzyć. Z małym balastem opada ponad 50ms. Od 20m rownam lot. To przy 5-10m leci w poziomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Można sobie szybko policzyć 30s 1045m (50m na 9 zakrętów po 5m ) i tyle się lata szybowcem na zboczu . Poza tym nie mam zamiaru udowadniać nikomu swojej i Rafała racji . Za czasów kiedy większość wapniaków mogła latać zawodniczo latało sie na nieproporcjonalnych apkach jednokanałowych na czas . A jeszcze 20 lat temu 2m fornirem na MP F3F w Tęgoborzu zrobiłem 49,3s . Ale co o tym mogą wiedzieć teoretycy dla których modele 20 lat temy były szybkie . Jak kolega teoretyk wie lepiej to zapraszam na zawody f3f w następnym sezonie , model jest wiedza też to teraz trzeba tylko wygrać z wszyskimi , ale to przecież nie problem bo wiemy wszystko najlepiej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a7498787 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Można sobie szybko policzyć 30s 1045m (50m na 9 zakrętów po 5m ) i tyle się lata szybowcem na zboczu . Poza tym nie mam zamiaru udowadniać nikomu swojej i Rafała racji . Za czasów kiedy większość wapniaków mogła latać zawodniczo latało sie na nieproporcjonalnych apkach jednokanałowych na czas . A jeszcze 20 lat temu 2m fornirem na MP F3F w Tęgoborzu zrobiłem 49,3s . Ale co o tym mogą wiedzieć teoretycy dla których modele 20 lat temy były szybkie . Jak kolega teoretyk wie lepiej to zapraszam na zawody f3f w następnym sezonie , model jest wiedza też to teraz trzeba tylko wygrać z wszyskimi , ale to przecież nie problem bo wiemy wszystko najlepiej ... Nie każdy lubi i chce startować w zawodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgmusic Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Nie każdy lubi i chce startować w zawodach. Bo nie każdy ma tyle odwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi