Skocz do zawartości

FALCON "rozciągnięcie kadłuba i klap"


janegab

Rekomendowane odpowiedzi

Tak krótko, dla zobrazowania problemu.

 

Model o wadze 2,3 kg przy powierzchni skrzydeł 40 dm2 potrzebuje dla prędkości 15 m/s współczynnika siły nośnej 0,4 ( kąt natarcia ok 1,5 st.).

I tak prawdopodobnie został Falcon zaprojektowany (mniej więcej).

Ale dla prędkości 30 m/s współczynnik Cz musi być już tylko 0,1 (kąt kilka dziesiątych stopnia), a dla prędkości 60m/s całe 0,03 ( kąt natarcia ujemny dla profilu o dodatnim ugięciu szkieletowej kilku procent)...

To pokazuje co musi się dziać z kątami natarcia przy różnych prędkościach.

 

I tak modelarze preferujący prędkości rzędu 15-20 m/s będą zadowoleni z ustawień fabrycznych, natomiast lubiący prędkość, z tych kątów zadowoleni nie będą.

I będą wkładać podkładki pod spływ, by kąt natarcia zmniejszyć...I jedni i drudzy mają rację...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Panowie urodzila mi się córka więc posta sprowadzę do dość zwięzłej informacji . Na polskich forach są sami mistrzowie bo każdy wie wszystko najlepiej , jednak jak się zacznie pytać ile razy wystąpił w zawodach , bo już nie powiem żeby je wygrał to zaczyna być już krucho . Rozumiem ze jest wielu teoretyków z wiedzą , tyle że ta wiedza się do niczego w praktyce nie przydaje . Mogę usprawiedliwić kolegów mających ponad 40 lat bo za czasów kiedy mogli nauczyć się latać rc radio było rarytasem za górę kasy . Wiadomo że im człowiek starszy tym mniejsza szansa na doskonalenie umiejętności manualnych które można zdobyć . Moje pytanie jest w zasadzie proste po co zabierać głos jeśli zna się tylko teorię a z praktyki wynika ze teoria często mija się z prawda . Poza tym zastanawiam się jak kolega Jerzy zmieżył ten kąt i czy brał pod uwagę że dla tego profilu kąt zerowej siły nośnej wynosi pewnie z minus 2 stopnie ? Dosumowując naukowcy sprawdzili że bąk ma zbyt małe skrzydełka żeby latać , ale lata i ma w d co o nim myślą naukowcy . A ja jadę do żony i córeczki ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra napewno masz chęc ,ale nie chcesz dostać opier... jak ja :D

Marku a wziąłeś pod uwagę, że do osiągania takich predkości nie jest potrzebny silnik tylko odpowiedni model i warunki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcon 150-160km/h w pikach lata. Ale zwroty raczej delikatne. Okolice 200km/h są pewnie kresem. Tylko po co tym modelem tyle latać? Przecież on nie jest do tego. To tak jak maluszkiem - wydaje się że pojedzie z dużej górki 200kmh, bo kółka ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie urodzila mi się córka więc posta sprowadzę do dość zwięzłej informacji .

 

 

 

Gratuluję ;)

 

Szybko to Ty się nie wyśpisz ;)

 

 

 

Co do reszty wypowiedzi.

Przecież fora internetowe (na całym świecie) mają to do siebie, że teoretyków jest najwięcej.

Choćbyś nie wiem co robił i tak tego nie zmienisz !

 

Wypada się przyzwyczaić, albo nie czytać ;)

 

 

 

Pozdrawiam i życzę radości z rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Kamil - i znów zaczynamy: - z ramienia, po linii, na bazie.... Jak mierzyłem ? Tak jak się mierzy ! Nie udzieliliście odpowiedzi bo nie wiecie jak się to robi? Znów praktyka rozmija się z teorią ? Chłopie litości !

Wapniak, ciekawy jestem tych założeń projektowych, jak doszedłeś do tych 2,3 kg w projekcie ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje córki :) No widzisz wydaje się ,ze maluszek tyle nie pójdzie,a nie raz udowodnił,ze poszedł, Czyno nie mam zamiaru tym ciągle tak latać na maxa,bo bym go zamienił na coś szybszego.Powiedziałem ,ze go wypróbuje pod tym kątem z ciekawości ,a ten wątek już rozwijałem. Natomiast po wypróbowaniu możliwosci wróce do tego co kazdy ma czyli 1000kv i będe się cieszył mazurską termiką. NIe takimi smrodami leciałem 200km/h,więc błogosławieni Ci co nie widzieli a uwierzyli :D Mówisz ,ze dwie stówki to kres możliwosći.Myśle ,że wytrzyma więcej.Ale nie wykluczam ,ze macie racje i wyjdzie z tego kupa tarcia jak mówi Jerzy z Rybnika. No zobaczymy..Na koniec film z pytaniem jak myślicie jak była prędkosć maksymalna na ostatnich minutach?.

no niestety kosztowało mnie to pare złotych no ale co się nie robi dla bicia rekordów;) I proszę nie słuchać sąsiada :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem ,ze latają. Ale ty twierdzisz ,ze falcona nie rozbujam do 200,a balse pogoniłem do ponad 250. Więc mogę się nawet z tobą założyć ;) ,ze 250 pocisne falconem i bezpiecznie wyląduje;) A ty dalej bedziesz zafascynowany swoim modelem nie wyciskając z niego połowy możliwości..Pokaż chodz jeden film jak nim wymiatasz :) I nikt nie każe Ci się przy tym podniecać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodnik F3F z tak wyregulowanym Ś.C wejdzie na zbocze ? Proszę Cię, nie kpij !!

Tak, wejdzie, ale z normalnymi kątami. I proszę mi nie pisać, że bzdurą jest zmiana kąta w Falconie. Bzdurą byłoby wsadzenie wiadra ołowiu do noska i wyważanie 2cm od natarcia przy takim kącie. Mój model waży 1550g i nie potrzebuje mega kąta do dźwigania. Jak to Pan mówi Dive test robiłem, nie tylko Falconem. Teraz idzie w dół jak po sznurku (jak to Pan określił pozostaje na linii przypikowania), jak każdy inny mój model, modele kolegów czy chłopaków z nad morza. Jeden z nich też latał Falconem z podkładką, z resztą nie byle kto.

Termika na zboczu? To bardzo porządane zjawisko. Wiem doskonale co ma być na zboczu i w jakim celu przydaje się termika w locie między bazami, jak ją i inne zjawiska wykorzystać. Swoją wiedzę mam. Trzeba latać i próbować, a nie tylko czytać książki.

 

Żal mi kogoś, kto...zmieni kąt zaklinowania skrzydeł.... ŁŁŁaaa, żal d... ściska !!!!!

 

Hmmm, np. Gaubazta lub Herrigów?

 

Resztę Pana posta przemilczę, bo jest dla mnie śmieszny i tak samo nie będę nic o kątach odszczekiwać.

 

Heksodus, ja już Falconem 200 przekroczyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wydaje mi sie to koncowa barierą :) Powiedz mi tylko ile podnosiles spływ i jakie miales sc? A tak przy okazji nie można tego poprostu zrobić mixem na SW i ominąć podkładke? jaka może być róznica na prędkośći z podkładką? Tylko niech nikt nie krzyczy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Można sobie szybko policzyć 30s 1045m (50m na 9 zakrętów po 5m ) i tyle się lata szybowcem na zboczu . Poza tym nie mam zamiaru udowadniać nikomu swojej i Rafała racji . Za czasów kiedy większość wapniaków mogła latać zawodniczo latało sie na nieproporcjonalnych apkach jednokanałowych na czas . A jeszcze 20 lat temu 2m fornirem na MP F3F w Tęgoborzu zrobiłem 49,3s . Ale co o tym mogą wiedzieć teoretycy dla których modele 20 lat temy były szybkie . Jak kolega teoretyk wie lepiej to zapraszam na zawody f3f w następnym sezonie , model jest wiedza też to teraz trzeba tylko wygrać z wszyskimi , ale to przecież nie problem bo wiemy wszystko najlepiej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sobie szybko policzyć 30s 1045m (50m na 9 zakrętów po 5m ) i tyle się lata szybowcem na zboczu . Poza tym nie mam zamiaru udowadniać nikomu swojej i Rafała racji . Za czasów kiedy większość wapniaków mogła latać zawodniczo latało sie na nieproporcjonalnych apkach jednokanałowych na czas . A jeszcze 20 lat temu 2m fornirem na MP F3F w Tęgoborzu zrobiłem 49,3s . Ale co o tym mogą wiedzieć teoretycy dla których modele 20 lat temy były szybkie . Jak kolega teoretyk wie lepiej to zapraszam na zawody f3f w następnym sezonie , model jest wiedza też to teraz trzeba tylko wygrać z wszyskimi , ale to przecież nie problem bo wiemy wszystko najlepiej ...

 

 

Nie każdy lubi i chce startować w zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.