Skocz do zawartości

Spitfire Deagostini


Pacza

Rekomendowane odpowiedzi

TurboCad 15 Deluxe, ma filtry AutoCAD do wersji 2007 więc nie wiem w czym problem, wyskauje monit iż plik jest nieobsługiwany. Gdybyś zapisał jako DXF w formacie Autocad 14 (najstarsza wersja) to nie było by pewnie problemu, w sumie nieważne ponieważ chciałem tylko obejżeć pliki. Pan Andrzej steruje ploterem laserowym z poziomu Corela a ten bez problemu rozpoznaje pliki AutoCAD 14 jak też pliki TurboCAD-a zapisane jako DXF w wersji AutoCAD 14. Dopiszę tylko że bryły 3D zapisane w TurboCAD jako pliki AutoCAD-a od wersji 2000 do 2007 bez problemu można wprowadzić do maszyny frezującej przez moduł CAM, jeszcze mi sie nie zdażyło żeby człowiek który frezuje mi kopyta z MDF miał z tym problem.

Zauważyłem że programy Autodesk Inventor i AutoCAD mają problem z importem i exportem plików z/do TurboCAD-a, z żadnym programem innych firm nie ma tego problemu. Nie drążę tematu dlaczego tak się dzieje bo mi jest to nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W planach spita IX znalazłem błąd. Żeberko o numerze W3 w arkuszu 3 jest o jakieś 6 mm dłuższe od tego samego żeberka w arkuszu 1. Widzę, że Maciek dał do wycięcia te większe z arkusza 3. Ja właśnie przygotowuję plany pod laser i tu moje pytanie: który wymiar jest poprawny :wacko:? Resztę części posprawdzałem wyrywkowo i wymiary się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gotowy do lotu bez paliwka 2.9kg,ten ciężar fabryczny musiałem wywalić bo nawet nie chciał się wznieść,doszło do tego,że najlepiej mu idzie bez doważania z przodu z serwem wysokości zamontowanym na ogonie,tak lata najlepiej i z instrukcją takie wyważenie się totalnie nie pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie przypominam sobie żadnych błędów w tych planach ale nie dam sobie ręki uciąć. Mój Spit przeskalowany jest do prawie 2m rozpiętości. Na zdjęciu jeszcze z balsowym dziobem ale obecnie jest laminatowy. Przed rozpoczęciem skrzydeł polecam przemyślenie umiejscowienia bagnetu bo mechanizm podwozia trochę koncepcje psuje!

post-1959-0-02684900-1421947212_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest zrobiony z tych samych planów, które załączył Maciek w tym temacie, masz je ja drugiej stronie tematu. Nie posiadam gotowych planów już przeskalowanych gdyż znajomy tuż przed ich samym drukowaniem przeskalował je. Na budowę nigdy nie jest za wcześnie tylko potrzeba dużo chęci i czasu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Wbrew powszechnym opiniom model lata poprawnie, po kilku latach leżakowania w garażu wybrałem się go oblatać  :ph34r:

https://www.youtube.com/watch?v=bxYgFo9LB3E

Waga 3kg ale wykorzystałem wyłącznie słabej jakości materiały z gazetek. Cena to oczywiście nieporozumienie ale na portalach aukcyjnych bywają oferty w granicach kilkuset PLN.

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wart nie wiecej niż 400zl. Bo za niewiele więcej można kupić model który na prawdę lata przyjemnie. Ten lata... ale narwany, szybki i wali się w korek. Mój tak poległ przy którymś locie. Oczywiście wymieniłem JBA na ASP 7.5, i śmigło 10x4.7 MA 3 lopatowe. I dopiero on zaczął latać. Na JBA nie chciał się rozpędzić, zrobiłem na nim dwa loty, każdy na granicy przeciagniecia

Songo78 troszkę szybko go poderwales, operator uciekł, pewnie był problem z utrzymaniem go? Wyrzuć te imitacje osłony na goleniach kół, inaczej każde lądowanie tak będzie wyglądało. Nie rób ciasnych zakrętów bo będzie korek. A tak to ładnie poszło:)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 8.09.2019 o 12:09, Marcin K. napisał:

Jak dla mnie to wart nie wiecej niż 400zl. Bo za niewiele więcej można kupić model który na prawdę lata przyjemnie. Ten lata... ale narwany, szybki i wali się w korek. Mój tak poległ przy którymś locie. Oczywiście wymieniłem JBA na ASP 7.5, i śmigło 10x4.7 MA 3 lopatowe. I dopiero on zaczął latać. Na JBA nie chciał się rozpędzić, zrobiłem na nim dwa loty, każdy na granicy przeciagniecia

Songo78 troszkę szybko go poderwales, operator uciekł, pewnie był problem z utrzymaniem go? Wyrzuć te imitacje osłony na goleniach kół, inaczej każde lądowanie tak będzie wyglądało. Nie rób ciasnych zakrętów bo będzie korek. A tak to ładnie poszło:)

wlasnie zamierzam ulotnic mojego Spita... silnik ASP 7.5  juz mam... tylko jescze problem ze smiglem... jakie najlepiej dwulopatowe? 12x6 ? czy 11x6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.