bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Mam też ten zestaw cięty laserowo ale wszystko wycięte jest ze sklejki. W oryginalnych planach ten profil występuje: Uploaded with ImageShack.us M52 ja jestem w posiadaniu oryginalnych planów z książki Miniaturowe Lotnictwo wydanie 3 z 1973 r RWD5bis
olo Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Romek w moje skrzydła wchodzi rura,zastrzaly też mam ale to tylko imitacja. Statecznik poziomy zrób płaski bo z tym statcznikiem w wersji,,nośnej" będziesz miał chyba większe problemy w czasie oblotu. Teraz komora silnikowa Z boku kadluba wtyczka do żarzenia silnika bo łatwiej i trochę bezpieczniej niż wkładać,zdejmować fajkę na silniku w takim położeniu. Do boków kadłuba są przyklejone już pod kątem dwa klocki bukowe i do nich za pomocą tych blaszek przykręcam silnik. Blaszki nie są prostokątne tylko trapezowe i od razu to załatwia wychylenie w bok silnika.Jeżeli będzie za male można dorobć drugi komplet z wiekszym kątem.Pochylenie do dołu można dodatkowo regulować podkładkami. W tym miejscu leżą aku odbiornika Prześwietlenie statecznika i konstrukcja kratownicowa balsa i trochę węgla na wzmocnienie. W stateczniku jest 5 zawiasów,jeden tam gdzie dżwignia. Zbiornik zrobiłem z takiej butelki i przy okazji musiałem powiększyć wycięcie w drugiej wrędze. Gdzie będziesz startował i lądował? Na twardym lotnisku trzeba mieć dobrze dzialające podwozie. Do oblotu start z ziemi? A tutaj jest trochę filmu z latania http://www.youtube.com/watch?v=3PQkYbRzFQk
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Tak powinien wyglądać profil statecznika poziomego. To co masz nad dźwigarem w natarciu i spływie powinno być jako odbicie lustrzane pod dźwigarami. Tak powinien wyglądać profil statecznika poziomego. To co masz nad dźwigarem w natarciu i spływie powinno być jako odbicie lustrzane pod dźwigarami.
bojler Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 OK, w takim razie zrobię z balsy nowe żebra do statecznika. Teraz pytanie techniczne, jeżeli nie robię lotek to mam robić wznios skrzydeł taki jak w oryginale czy coś zmieniać?
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 Jezeli bez lotek to wznios ok 6* bedzie ok. Koniecznie musi byc bo model nie bedzie samostateczny. Cos mi sie wydaje ze silnik w modelu Ola to .61 4t
olo Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 To tylko mój najmniejszy silnik Magnum XL-52 W modelu jest sporo śrubek i nakrętek żeby się to nie rozkręcało i łatwo to było przykręcać proponuję nakrętki kłowe. Do silnika i podwozia po 4 sztuki Można to kupić w zwykłym sklepie lub na Allegro. Żeby kółka nie spadały to można zastąpić to czymś takim tylko trzeba to jeszcze przeciąć na pól. Zapomniałem się pochwalić ze tym samym Wicherkiem zaliczyłem glebę. http://www.youtube.com/watch?v=CmbY2EUvEUw Straty były jednak małe,pęknięte śmigło i trochę pęknięć. Model był wcześniej oklejony resztkami folii,więc przy okazji remontu wszystko na żółto Miałem go jeszcze zarejestrować na SP-OLO ale czarnej folii mi zabrakło. Robert może zrobisz skrzydła jedne i drugie?W radiu chyba kanalów Ci nie brakuje? Każda lotka ze swoim serwem,może bdą potrzebne mini bo chyba std na leżąco będą ciut wystawały ze skrzydła. W takim układzie to mogą być lotki ale jeżeli nie chcesz to będziesz miał klapy Jak będziesz kleił skrzydło to pierwsze żeberko pod odpowiednim kątem bo to wynika ze wzniosu. Możesz też zrobić grubsze to żeberko i odpowiednio zeszlifować deską z papierem.
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Rozumiem że jeżeli chciałbym zrobić lotki w moim Wicherku to skrzydła nie wymagają wzniosu? Domyślam się że z lotkami model będzie miał lepsze możliwości sterowania.
Marcin K. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Jak najbardziej masz racje. O wiele lepiej bedzie sie latac z lotkami. Przy lotkach nie jest konieczny wznios. Standardowe serwa sa 5 mm niższe od profilu skrzydla. Ja z serw mikro rezygnuje bo mam lotke duza... 50x4 cm
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 No to w takim razie jaką wielkość optymalną wybrać lotek. U ciebie Marcin widzę na fotkach masz 6 żeber wyciętych z miejscem na lotki.. Rozumiem że wielkość lotek też ma znaczenie.
Marcin K. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Jak najbardziej. Im większa lotka tym wieksze sily na nia działają. Co za tym idzie trzeba zastosować mocniejsze serwo a przy wielkości mikro cena bardzo rośnie, odwrotnie proporcjonalnie do wielkości serwa:D tak jak zauważyłes tam gdzie wycięte żebra bedzie lotka, 50cm długości. Zastosuje serwa hs 322 bo takie mam na luzie. A jakos nie widze w tym modelu tp sg90 strach by mi nie pozwolił stosować 9g mikrusy...
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Dzięki Marcin ale do swobodnego treningowego latania chyba takie duże lotki nie są potrzebne. Wyciąłem nowe żebra do statecznika poziomego i wkleiłem statecznik pionowy. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Marcin K. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 No i pieknie ci to idzie! No jakos tak mi wyszlo ze takie duże lotki wrocilem:D a lubie troche pokrecic sie z powietrzu tak ze mogą sie przydać
olo Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Żeberka do statecznika mogłeś zrobić w bloczku wtedy będą wszystkie jednakowe i mniejszy problem z wycinaniem miejsca na listewki. Lotka na pól skrzydła calkiem wystarczy. Płaski statecznik to prawie to samo co z profilem symetrycznym ale już jest prostsze mocowanie do kadluba. Planujesz go przykręcić czy zgodnie z planem na gumę?
ali1983 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 dziś pomimo wiatru i zimna odbył się oblot mojego Wicherka. na tym silniku gaz na 50% wystarczy, pomimo ponad 1kg wagi do lotu nie lata za szybko i co mnie najbardziej zdziwiło po wyłączeniu silnika zachowuje się jak motoszybowiec!!! inne samoloty jakie miałem zaraz zaczynały szybko wytracać wysokość, a wicherek spokojnie szybuje i radzi sobie całkiem dobrze w kierunku pod wiatr w oblocie towarzyszył "39" milo
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Olo żeberka są tylko rozłożone do zdjęcia, będą złożone w bloczek i dopiero obrobione do właściwego wyglądu łącznie z gniazdami na listewki. Statecznik będę robił przykręcany dwoma nylonowymi śrubami. Miejsce mocowania statecznika wyprofiluję wg profilu. Widziałem gdzieś na forum że zamiast bowdenów jako popychaczy można użyć listewki, co o tym sądzicie? Ali jaki silnik napędza Twojego Wicherka.
Grzesiek Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 mozna uzyc listewki ale lepiej rurki aluminiowej dostepnej w castoramie tak ok fi 5-6 bardziej wytrzymala,a ciezar podobny
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 mozna uzyc listewki ale lepiej rurki aluminiowej dostepnej w castoramie tak ok fi 5-6 bardziej wytrzymala,a ciezar podobny Grzesiu a uściślij do czego ta rurka , chyba miałeś na myśli mocowanie skrzydeł? bo jako popychacz to nie brałem takiego rozwiązania pod uwagę.
Grzesiek Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 "Widziałem gdzieś na forum że zamiast bowdenów jako popychaczy można użyć listewki, co o tym sądzicie?" wiec ci odpisałem ze lepsze sa rurki.
bojler Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 No wezmę pod uwagę twoją uwagę. Rurki aluminiowe mam ale fi 4 mm.
Rekomendowane odpowiedzi