Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Serwa wolę mieć na górze z uwagi na lądowanie w trawie.

Czekam na odbiornik, wtedy wszystko wyreguluje mechanicznie i w aparaturze.

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przy ustawieniach możesz sobie nie żałować lotek (ale polecam ok -30% expo) natomiast co do wysokości to na start warto użyć DR i ustawić większe i mniejsze wychylenia (u mnie zwykle EPA ustawione ok 80% i na start DR 100% i 70%). W następnych lotach eksperymentalnie ustawisz maksymalny zakres wychyleń wysokości.

Opublikowano

Serwa wolę mieć na górze z uwagi na lądowanie w trawie.

 

Nokerowi chodziło o montaz serw na płasko (orczyk u góry), serwa ''leżą'' na dłuższym boku tak że wystaje tylko dzwignia :)

Opublikowano

Markowy zestaw będzie miał tłoczoną kabinkę. Ja przetestowałem prototypowe kopyto by Sławek robiąc butelkową kabinkę.

Docelowo kopyto będzie miało wypukłe linie podziału szyb, aby ładnie wyszło na vacu.

Do mojej szybki użyłem małej butelki Coli oryginal z biedronki.

Dopasowanie do butelki

DSCF8223.JPG

Po ogrzaniu

DSCF8224.JPG

I w samolocie.

IMGP0501.JPG

Opublikowano

Widzę że poszedłeś z ramkami ręcznie - ja zazwyczaj taką surową kabinkę obklejam całą papierową taśmą samoprzylepną ,rysuje na tym ramki , czasem za pomocą linijki,czasem kartonika by móc rysować na krzywiznach a następnie za pomocą nożyka wycinam ramki i odklejam je tak by zostały nadal osłonięte taśmą szyby. Takim sposobem można malować kabinkę zarówno pędzlem jak i aerografem,sprayem...przyklejoną do modelu jak i nie......a same ramki mają niemal idealnie równe brzegi.

Opublikowano

Kopyto jest wystrugane z klocka drzewa, pokryte farbą nitro i tak zagruntowane wyszlifowane , z tąd taki łaciaty wygląd :)

Dodatkowa rada -nie starajcie się używać butelek "pod wymiar" -najlepsze efelty uzyskamy przy znacznie większych "petach" od kopyta -lepiej sie kurczą .

Opublikowano

Model skończony

IMGP0509.JPG

IMGP0511.JPG

IMGP0516.JPG

 

 

Luk na baterię

IMGP0517.JPG

 

Model bez akumulatora waży 284gramy

Z akumulatorem 850mAh waży 359gram

Z akumulatorem 1300mAh waży398gram

Opublikowano

Z typowym dla ESA akumulatorem 1300mAh waga na styk... ale w razie czego jest rezerwa wagowa - trójłopatowe śmigło i kołpak :) , ale tak jak jest teraz wygląda świetnie.

Opublikowano

Zestaw makietowy - piasta, śmigło 8x4x3, kołpak - waży 29gram.

Zestaw esowy - propsaver i śmigło GWS 8x4 - waży zaledwie 7gram

Opublikowano

No nie wytrzymałem i poszedłem oblatać maszynę. Wiał zimny wiatr ale palce dały radę.

Hurricane lata bardzo dobrze od pierwszego rzutu, trochę nim miotało w porywistym wietrze, ale dawał dzielnie radę.

Gdy w końcu przyjdzie wiosna skręcę parę niskich przelotów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Model bardzo ładny. Super pomysł z tą przeszkloną kabinką.

Zastanawiam się tylko czy model dźwignął by pakiet 2,2mah ? I czy było by w środku miejsce na taki pakiet ?

Oczywiście miałby latać tylko rekreacyjnie, póki co nie myślę o żadnych walkach.

 

Opublikowano

Krzysiek -z pakietem 2200mAh to nie będzie lot rekreacyjny tylko jeden wielki stres :) model by miał po prostu zbyt duże obciążenie powierzchni skrzydeł .

 

Do rekreacji polecał bym raczej zmniejszenie napięcia do 7,4v dzięki czemu mamy spokojny lot i możliwość wstawienia pakietu tak do 1800mAh bez przeciążenia modelu .

 

Przykład wykonanego kombata jako modelu rekreacyjnego http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31595-hawker-typhoon-czyli-parkflyer-z-combata-z-npn/

Opublikowano

Dźwignął by pakiet 2200 bez problemu. I nie był by to wielki stres. Lekko zrobiona esa bez pakietu waży ok 250g. Pakiet 2200 to waga ok 190g czyli całość wyjdzie 440g.

 

Mam esy, które mają zbliżoną wagę i latają. Widziałem też esy, które były cięższe i wymagały tylko mocniejszego wyrzucenia bo same z ręki już się nie wyrywały ;)

 

Ale rób samolot bardziej regulaminowy i wpadaj do nas na brus na treningi.

Zobaczysz, że to wciąga.

Opublikowano

Tak myślałem że z tym pakietem 2.2 to raczej niewypał.

Z tym rekreacyjnym lataniem to chodziło mi o to że mógłbym wyskoczyć na byle jaką łąkę, wziąć nieduży samolot ładnie wyglądający i poszaleć po niebie dłużej niż 15min. Bez lądowania.

Pozatym mam kilka pakietów 2.2 od Heli, a 1mah mam tylko jedną sztukę i to wklejoną w mustanga stylu esa żeby nie wypadał. :-P

 

Dzięki za propozycję ale nie czuję się wystarczająco mocny na choćby treningi. Póki co bujam się po niebie nie do końca najlepiej wykonanymi modelami i testuję różne rozwiązania i ulepszenia. Może w przyszłym roku...

 

Tak na marginesie mój mustang ma 70cm rozpiętości i waży 313g to nie jest zbyt dużo, ale kadłub był nieprawidłowo wycięty i mimo prób wyprostowania jest dalej zwichrowany. Dlatego też myślałem o nowym samolocie z większym pakietem na łąkę.

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.