Skocz do zawartości

DC-3 Dakota


solainer

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ee no to na tych dwóch oesach 0,25 będzie chodzić, moje Ki ważyło 1700 na sucho, 1,35 rozpiętości i latało na 2xmvvs 0,15.

Sugeruję oblot z ręki z szykowaniem się na kontrę w prawo i w dół.

  • Odpowiedzi 192
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Obawiam się, że synchronizacja silników musi być...............

Witam

Nie musi być, ale może. Tylko, czy naprawdę potrzebne są komplikacje konstrukcji-

http://pl.youtube.com/watch?v=DJzsKcsjEog

Ten model ma rozpiętość 1300mm, napęd 2x OS Max 4cm?. Silniki ustawione na 0°, żadnej synchronizacji obrotów, latał jak "złoto". Niestety, już nie istnieje i bynajmniej nie z powodu braku synchronizacji silników :twisted: . Dodam tylko, że nie jest to jedyna konstrukcja dwusilnikowa RC Henia ( on ci to jest wykonawcą modelu) :D .

Opublikowano

Chciałbym zaznaczyć ze mam oesy 15 czyli 2,5 ccm. ciąg jest na oko jakieś 30 dkg mniejszy od masy, mam nadzieje że silniki się jeszcze ułożą i będzie ciut lepiej. Wypalone maja dopiero po 4 zbiornikach na ziemi i prawy wydaje się być ciaśniejszy i zarazem mniej dotarty.. Jutro mam zamiar wypalić jeszcze ze 2 zbiorniki na ziemi tylko jest to uciążliwa sprawa bo sąsiedzi nie są szczęśliwi z tego powodu.

Oblot napewno bez synchronizacji może się uda, boje się startu z ręki nie ma za co złapać. Dużo mam obaw ale co tam, jak to się mówi raz kozie śmierć, wole sprawdzić czy lata niż ma kolejne lata przeleżeć pod łóżkiem.

Ładna jest i trochę szkoda rozbić ale jak coś nie pójdzie tak jak trzeba to zawsze zostają wspomnienia, zdobyte doświadczenie i trochę wyposażenia które ocaleje po kraksie. W sobotę i ile pogoda pozwoli proszę trzymać kciuki :) .

Opublikowano

Aha, masz 0,15? Nie wiem czemu uroiło mi się że masz tam 2x0,25.

 

Myślę że powinieneś odpuścić te trójpłatowe śmigła, zwykłe powinny być sprawniejsze, do 0,15 używam 8x4 apc, jedyny ich feler to łamliwość. Nie wiem jakie obroty osiągają te Twoje, w przypadku mojego modelu miały po ok 15,5k rpm.

 

Co do oblotu z ręki to za skrzydło przy samym kadłubie, standardowy kombatowy równoległy do ziemi lekki wyrzut (mam dodatkowe ułatwienie - leworęczność co z mode2 w radiu daje ciągłą kontrolę nad modelem i rzutem :) Trochę kiepsko eksperymentować z wyrzutami takim ładnym modelem i to jeszcze dwusilnikowym - musiałeś go tak porządnie robić?! :)

 

Sprawdź koniecznie czy w pionie któryś z silników nie przygasa, bo zdechnięcie któregoś bezpośrednio po starcie jest nieciekawe.

 

Aha i jeszcze jedno, ja miałem u siebie domiksowany kierunek do lotek, gdy pierwszy raz oblatywałem ten model uratowało go od tego lewego przechyłu który się pojawił.

 

A tak mi latało:

Opublikowano

Mój przyjaciel Marek oblatał przedwczoraj 3 m b25 z saito 120 x 2. Nierównomierność obrotów poustawiali z kolegą Maciejem przy pomocy dokładnej regulacji i krzywymi gazu. Różnice były ok 100 obr w kilku położeniach przepustnicy. W locie nie miało to, jak się okazało, żadnego znaczenia. Jak zdobędę filmik z oblotu to wrzucę do tubki. Piotr

Opublikowano

Od teraz można składać gratulacje, dakota lata !!

dziękuję :)

 

Kilka spostrzeżeń z pierwszego lotu:

- przydało by się amortyzowane podwozie bo modle strasznie podskakuje na nierównościach co bardzo utrudni start i czyni go mało efektownym

- model trudno utrzymać w linii przy kołowaniu mocno ucieka w lewo

- wymagał tylko wytrymowania wysokością troszkę do góry jednak można się było tego spodziewać bo wyważyłem model na dziób.

- lata doskonale przy w pełnym zakresie prędkości

- rozjechane obroty silników nie maja żadnego wpływu na parametry lotu, nic złego się nie odczuwa

- bardzo gwałtownie reaguje na lotki trzeba zmniejszyć wychylenia i i ustawić z 50% logarytmicznych wychyleń

- dość trudno się ląduje, przeciągnąłem przy podejściu i lot zakończył się efektownym cyrklem i lekko pokrzywiłem podwozie. Innych strat nie ma poza urwaniem polamidowej śruby mocującej skrzydło.

 

 

Jestem bardzo zadowolony z właściwości lotnych, spodziewałem się że będzie bardzo trudny w pilotażu a lata jak trenerek no może poza dwoma fazami - startem i lądowaniem

 

Film i jakieś zdjęcie będą wieczorem jak kolega wrzuci na youtube.

Opublikowano

Oto niecała cześć mulitmedialna dotycząca oblotu

 

Pamiątkowe zdjecia przed startem (widać jeszcze pewnei braki w naklejkach i bark owiewek silników)

 

dsc00822q.jpg

 

dsc00824u.jpg

 

dsc00826sw.jpg

 

dsc00829q.jpg

 

Jednyny dowód na to że lata w dodatku niewiel widac ze względu na późną pore i sąłbe oświetlenie

 

dsc00834ul.jpg

 

A w takiej pozycji wylądowałem :) naszczęście nic poważnego sie nie stało i dzisaj model wygląda już jak nowy

 

dsc00835h.jpg

Opublikowano

Gratulacje. Gdybyś przedostatnią fotkę dał w innym kontekście myslę, iż nikt nie powiedziałby, że to model :idea:

Jak to wyglądało w realu z obrotami silników? Dało to sie odczuć w ktorejkolwiek faz lotu?

Opublikowano

Byłem na oblocie wczoraj i widziałem jak lata,najbardziej podobały mi sie niskie przeloty gratulacje dla pilota.Dacota bardzo się podoba i ten dżwięk 2 silników lodzio miodzio poprostu.

Opublikowano

Super sprawa prawdą jest to co czytałem gdzieś w sieci ze dakota nie jest czuła na różnicę w obrotach silników. Nic się nie czuje w żadnym z położeń drążka gazu, tak jak posłem wcześniej w połowie gazu różnica wynosi prawie 800 obrotów i na nic to nie wpływa. Zakres prędkości lotu tez jest spory choć czuje się że przy małej prędkości samolot robi się nerwowy. Zakładam że to wina zwężającego się płata podobnie zachowywał się Jak-3.

Opublikowano

Te osatnie zdjęcie jest świetne, wygląda ja na starej pocztówce tylko w kolorze.

 

Mam nadzieję że się nie obrazisz, ale tak mi się podoba że troche je postarzyłem (czy może jednak postarzałem a moze jeszcze inaczej? sam nie wiem jak to napisać ;) ).

starezdjecie.jpg

Opublikowano

Rewelacja!

 

Liczyłeś może obciążenie powierzchni nośnej? 2kg przy rozpiętości 1,6m wydaje się być bardzo dobrym wynikiem.

Opublikowano

Powiem że jest nieźle. W lepsza pogodę na pewno się uda zrobić jakieś fajniejsze zdjęcia. Takie ujęcia jak to to pikuś bo lecieć nisko i powoli tym samolotem to żaden problem.

 

Nie liczyłem obciążenia daj mi 15 min i to zrobię. Wyszła lekko bo zamiast prawie makietowej wyszedł model taki powiedzmy sylwetkowy.

Opublikowano

Tam jeszcze nie ma kopułki to jest jakiś świetlik albo coś w tym stylu.

 

Obciążenie 67 gram na decymetr kwadratowy ale policzyłem cała powierzchnie skrzydła razem z tym co jest pod kadłubem wiec w rzeczywistości wyjdzie trochę więcej. Nie jest źle :)

Opublikowano

Witam .Miałem Me 110, Bronko i teraz CRI CRI i żaden nie poległ z powodu różnicy obrotów.Obroty muszą być w miarę równe przy starcie i przy lądowaniu.W locie na jednym silniku model robi płaski zakręt no trzeba gasić drugi.Nie da się wylądować na jednym silniku

Opublikowano

Moje najszczersze gratulacje!

Śledziłem losy tej Dakoty i jestem niezmiernie rad, że poleciała, i że swój dziewiczy lot zakończyła szczęśliwie...

Ostatnia fotka - genialna! :D

Czekam na filmik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.