Skocz do zawartości

polikarpow i- 153 czajka z cyber fly


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam ochotę popełnić i-153 czajkę z CF , jeśli ktoś skleił ,latał niech napisze cośkolwiek o tym modelu bo jakoś nie znalazłem wiele na jego temat.

 

Ktoś mnie postraszył ,że to "nielot" ale tak samo było z PZL 11 a jednak lata całkiem fajnie :-)

 

z góry dzięki , pzdr kpt.S

Opublikowano

Pzl P11 "nielot"??

Latałem Pzlką na zawodach w Warszawie, Krakowie.

W niedzielę latał nią kolega, który pierwszy raz był na zawodach i dał sobie radę.

2 z 3 lotów wykonał PZL.

Proszę więc nie pisać że nielot.

Trzeba tylko bardzo kątów pilnować i uważać przy wyważeniu i będzie ok.

Opublikowano

..no tak jak pisałem powyżej ... też uważam ,żę 11 stka fajnie lata, ale nie o PZL 11 tutaj się rozchodzi tylko o POLIKARPOWA i-153 "czajka" ,,, ale widzę ,żę słabo z odpowiedziami ,więc model z jakiś względów mało popularny.

Opublikowano

Na zawodach nie widziałem jeszcze tego modelu ale to nie znaczy że nie lata, pewnie jest mało popularny w esa ze względu na dwa płaty i stałe podwozie co utrudnia naprawy, bądź co bądź to WWII.

Opublikowano

Czajką swojego czasu latał Marcin "Aimeiz" ale to było kawał czasu temu. Dwupłat w WWII to problem wagi, wychodzą na styk. Sam model latał dobrze.

Opublikowano

Ja mam ten model. Lata OK, ale nie jest zbyt szybki. Nie pamietam, żeby był problem z wagą, ten dodatkowy płat waży nic, a kadłub jest krótki. Nawet nim sporo poucinałem, ale po 5 klejeniu ni był juz taki fajny i zajął miejsce na półce w Alei Zasłużonych :) A stałe podwozie? Nie wiedziałem, że Czajka ma takie :P

Opublikowano

hm , wolne latanie ma czasem swoje zalety - ja osobiście lubie się ślimaczyć sennie po niebie. jakie śmigło miałeś w czajce ? przy tej wielgachnej owiewce silnika :-)

Opublikowano

Owiewka jest takiej wielkości jak w FW 190 a do tego modelu ćwiczyłem śmigła od 7x6 ,8x4,9x5 i 10x6.

Nie było widać wpływu owiewki .Wszystko zależy od zestawu silnik-śmigło

Opublikowano

super ,dzięki - jak zabiorę się za swoją to pochwalę się tym co ukleje i uskrobie :rolleyes: , pewnie jeszcze urodzą się podczas pracy pytania.

Opublikowano

Pamiętam ten model na zawodach i faktycznie było to zwinne maleństwo choć do szybkich nie należało.

Dwupłat w wwII ma coraz mniejsze szanse na nawiązanie równorzędnej walki ale historycznie rzecz ujmując, też było podobnie.

 

Czajka lata bardzo poprawnie i choć gorzej się ją naprawia i lata wolniej od konkurencji to byłoby miło znów ujrzeć taki model na zawodach.

ms

  • 3 lata później...
Opublikowano

odgrzewam temat, ja właśnie zbudowałem czajkę na najbliższe zawody, jest już oblatana i gotowa do walki. Zastanawiam się czy robić z tego relację. Samolot jest z Napolskimniebie.pl i lata prawidłowo, jak się spisze na zawodach to zobaczymy, waga...na sezon może wystarczy.

post-6922-0-81532900-1492452738_thumb.jpg

post-6922-0-06294400-1492452754_thumb.jpg

post-6922-0-35572300-1492452772_thumb.jpg

post-6922-0-96857800-1492452783_thumb.jpg

post-6922-0-82443200-1492452797_thumb.jpg

Opublikowano

Jeśli chodzi o ścisłość historyczną to samolot Polikarpow  I-153 Czajka miał składane podwozie . Stałe podwozie miał jego poprzednik Polikarpow I-15 . I-153 był dużo lepszy . Podobieństwo obu modeli było sprytnie wykorzystywane przez rosyjskich pilotów w walkach z Japończykami pod Chołhin-goł . latano w wypuszczonym podwoziem i dopiero na widok samolotów przeciwnika chowano je .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.