kapitanSOWA Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Witam , mam ochotę popełnić i-153 czajkę z CF , jeśli ktoś skleił ,latał niech napisze cośkolwiek o tym modelu bo jakoś nie znalazłem wiele na jego temat. Ktoś mnie postraszył ,że to "nielot" ale tak samo było z PZL 11 a jednak lata całkiem fajnie :-) z góry dzięki , pzdr kpt.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 http://cyber-fly.pl/pl/p/polikarpow-i-153-czajka/1710 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Pzl P11 "nielot"?? Latałem Pzlką na zawodach w Warszawie, Krakowie. W niedzielę latał nią kolega, który pierwszy raz był na zawodach i dał sobie radę. 2 z 3 lotów wykonał PZL. Proszę więc nie pisać że nielot. Trzeba tylko bardzo kątów pilnować i uważać przy wyważeniu i będzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 ..no tak jak pisałem powyżej ... też uważam ,żę 11 stka fajnie lata, ale nie o PZL 11 tutaj się rozchodzi tylko o POLIKARPOWA i-153 "czajka" ,,, ale widzę ,żę słabo z odpowiedziami ,więc model z jakiś względów mało popularny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot71 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Na zawodach nie widziałem jeszcze tego modelu ale to nie znaczy że nie lata, pewnie jest mało popularny w esa ze względu na dwa płaty i stałe podwozie co utrudnia naprawy, bądź co bądź to WWII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olorin Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Czajką swojego czasu latał Marcin "Aimeiz" ale to było kawał czasu temu. Dwupłat w WWII to problem wagi, wychodzą na styk. Sam model latał dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 Podejrzewam ,że jeśli chodzi o kombat to faktycznie nie jest to najszczęśliwszy model ,, :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek B Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ja mam ten model. Lata OK, ale nie jest zbyt szybki. Nie pamietam, żeby był problem z wagą, ten dodatkowy płat waży nic, a kadłub jest krótki. Nawet nim sporo poucinałem, ale po 5 klejeniu ni był juz taki fajny i zajął miejsce na półce w Alei Zasłużonych A stałe podwozie? Nie wiedziałem, że Czajka ma takie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 hm , wolne latanie ma czasem swoje zalety - ja osobiście lubie się ślimaczyć sennie po niebie. jakie śmigło miałeś w czajce ? przy tej wielgachnej owiewce silnika :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TooM Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Owiewka jest takiej wielkości jak w FW 190 a do tego modelu ćwiczyłem śmigła od 7x6 ,8x4,9x5 i 10x6. Nie było widać wpływu owiewki .Wszystko zależy od zestawu silnik-śmigło Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 w szufladzie leży jeszcze jakiś E max cf 2822 , więc pewnie to on wyląduje w czajce, .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek B Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Moja latała właśnie na 2822 i śmigle GWS 9x5. Tak mi się teraz przypomniało, że poprawiałem w niej kąt górnego płata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 domyślam się ,że zwiększyłeś odrobinę kąt natarcia ?? , może masz jakieś foto modelu -chetnie zobaczę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek B Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Tył górego płata poszedł w dół. A co do zdjęć to ta na stronie Marka jest moja, ale jeszcze nie była skończona. Znalazłem jakieś zdjęcie gotowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 super ,dzięki - jak zabiorę się za swoją to pochwalę się tym co ukleje i uskrobie , pewnie jeszcze urodzą się podczas pracy pytania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Pamiętam ten model na zawodach i faktycznie było to zwinne maleństwo choć do szybkich nie należało. Dwupłat w wwII ma coraz mniejsze szanse na nawiązanie równorzędnej walki ale historycznie rzecz ujmując, też było podobnie. Czajka lata bardzo poprawnie i choć gorzej się ją naprawia i lata wolniej od konkurencji to byłoby miło znów ujrzeć taki model na zawodach. ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot71 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 sorki Piotrek, faktycznie czajka nogi chowała Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot71 Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 odgrzewam temat, ja właśnie zbudowałem czajkę na najbliższe zawody, jest już oblatana i gotowa do walki. Zastanawiam się czy robić z tego relację. Samolot jest z Napolskimniebie.pl i lata prawidłowo, jak się spisze na zawodach to zobaczymy, waga...na sezon może wystarczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Jeśli chodzi o ścisłość historyczną to samolot Polikarpow I-153 Czajka miał składane podwozie . Stałe podwozie miał jego poprzednik Polikarpow I-15 . I-153 był dużo lepszy . Podobieństwo obu modeli było sprytnie wykorzystywane przez rosyjskich pilotów w walkach z Japończykami pod Chołhin-goł . latano w wypuszczonym podwoziem i dopiero na widok samolotów przeciwnika chowano je . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Inna sprawa, że trzeba było trchę pokręcić korbą. Mechanizm podwozia był napędzany ręcznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts