Jump to content
kapitanSOWA

polikarpow i- 153 czajka z cyber fly

Recommended Posts

Witam , mam ochotę popełnić i-153 czajkę z CF , jeśli ktoś skleił ,latał niech napisze cośkolwiek o tym modelu bo jakoś nie znalazłem wiele na jego temat.

 

Ktoś mnie postraszył ,że to "nielot" ale tak samo było z PZL 11 a jednak lata całkiem fajnie :-)

 

z góry dzięki , pzdr kpt.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pzl P11 "nielot"??

Latałem Pzlką na zawodach w Warszawie, Krakowie.

W niedzielę latał nią kolega, który pierwszy raz był na zawodach i dał sobie radę.

2 z 3 lotów wykonał PZL.

Proszę więc nie pisać że nielot.

Trzeba tylko bardzo kątów pilnować i uważać przy wyważeniu i będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..no tak jak pisałem powyżej ... też uważam ,żę 11 stka fajnie lata, ale nie o PZL 11 tutaj się rozchodzi tylko o POLIKARPOWA i-153 "czajka" ,,, ale widzę ,żę słabo z odpowiedziami ,więc model z jakiś względów mało popularny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zawodach nie widziałem jeszcze tego modelu ale to nie znaczy że nie lata, pewnie jest mało popularny w esa ze względu na dwa płaty i stałe podwozie co utrudnia naprawy, bądź co bądź to WWII.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czajką swojego czasu latał Marcin "Aimeiz" ale to było kawał czasu temu. Dwupłat w WWII to problem wagi, wychodzą na styk. Sam model latał dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam ,że jeśli chodzi o kombat to faktycznie nie jest to najszczęśliwszy model ,, :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten model. Lata OK, ale nie jest zbyt szybki. Nie pamietam, żeby był problem z wagą, ten dodatkowy płat waży nic, a kadłub jest krótki. Nawet nim sporo poucinałem, ale po 5 klejeniu ni był juz taki fajny i zajął miejsce na półce w Alei Zasłużonych :) A stałe podwozie? Nie wiedziałem, że Czajka ma takie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm , wolne latanie ma czasem swoje zalety - ja osobiście lubie się ślimaczyć sennie po niebie. jakie śmigło miałeś w czajce ? przy tej wielgachnej owiewce silnika :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owiewka jest takiej wielkości jak w FW 190 a do tego modelu ćwiczyłem śmigła od 7x6 ,8x4,9x5 i 10x6.

Nie było widać wpływu owiewki .Wszystko zależy od zestawu silnik-śmigło

Share this post


Link to post
Share on other sites

w szufladzie leży jeszcze jakiś E max cf 2822 , więc pewnie to on wyląduje w czajce, ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja latała właśnie na 2822 i śmigle GWS 9x5. Tak mi się teraz przypomniało, że poprawiałem w niej kąt górnego płata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

domyślam się ,że zwiększyłeś odrobinę kąt natarcia ?? , może masz jakieś foto modelu -chetnie zobaczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tył górego płata poszedł w dół. A co do zdjęć to ta na stronie Marka jest moja, ale jeszcze nie była skończona. Znalazłem jakieś zdjęcie gotowej.

post-8035-0-12772100-1369209163.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

super ,dzięki - jak zabiorę się za swoją to pochwalę się tym co ukleje i uskrobie :rolleyes: , pewnie jeszcze urodzą się podczas pracy pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętam ten model na zawodach i faktycznie było to zwinne maleństwo choć do szybkich nie należało.

Dwupłat w wwII ma coraz mniejsze szanse na nawiązanie równorzędnej walki ale historycznie rzecz ujmując, też było podobnie.

 

Czajka lata bardzo poprawnie i choć gorzej się ją naprawia i lata wolniej od konkurencji to byłoby miło znów ujrzeć taki model na zawodach.

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzewam temat, ja właśnie zbudowałem czajkę na najbliższe zawody, jest już oblatana i gotowa do walki. Zastanawiam się czy robić z tego relację. Samolot jest z Napolskimniebie.pl i lata prawidłowo, jak się spisze na zawodach to zobaczymy, waga...na sezon może wystarczy.

post-6922-0-81532900-1492452738_thumb.jpg

post-6922-0-06294400-1492452754_thumb.jpg

post-6922-0-35572300-1492452772_thumb.jpg

post-6922-0-96857800-1492452783_thumb.jpg

post-6922-0-82443200-1492452797_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ścisłość historyczną to samolot Polikarpow  I-153 Czajka miał składane podwozie . Stałe podwozie miał jego poprzednik Polikarpow I-15 . I-153 był dużo lepszy . Podobieństwo obu modeli było sprytnie wykorzystywane przez rosyjskich pilotów w walkach z Japończykami pod Chołhin-goł . latano w wypuszczonym podwoziem i dopiero na widok samolotów przeciwnika chowano je .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inna sprawa, że trzeba było trchę pokręcić korbą. Mechanizm podwozia był napędzany ręcznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.