Jump to content

polikarpow i- 153 czajka z cyber fly


kapitanSOWA
 Share

Recommended Posts

Witam , mam ochotę popełnić i-153 czajkę z CF , jeśli ktoś skleił ,latał niech napisze cośkolwiek o tym modelu bo jakoś nie znalazłem wiele na jego temat.

 

Ktoś mnie postraszył ,że to "nielot" ale tak samo było z PZL 11 a jednak lata całkiem fajnie :-)

 

z góry dzięki , pzdr kpt.S

Link to comment
Share on other sites

Pzl P11 "nielot"??

Latałem Pzlką na zawodach w Warszawie, Krakowie.

W niedzielę latał nią kolega, który pierwszy raz był na zawodach i dał sobie radę.

2 z 3 lotów wykonał PZL.

Proszę więc nie pisać że nielot.

Trzeba tylko bardzo kątów pilnować i uważać przy wyważeniu i będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

..no tak jak pisałem powyżej ... też uważam ,żę 11 stka fajnie lata, ale nie o PZL 11 tutaj się rozchodzi tylko o POLIKARPOWA i-153 "czajka" ,,, ale widzę ,żę słabo z odpowiedziami ,więc model z jakiś względów mało popularny.

Link to comment
Share on other sites

Na zawodach nie widziałem jeszcze tego modelu ale to nie znaczy że nie lata, pewnie jest mało popularny w esa ze względu na dwa płaty i stałe podwozie co utrudnia naprawy, bądź co bądź to WWII.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ten model. Lata OK, ale nie jest zbyt szybki. Nie pamietam, żeby był problem z wagą, ten dodatkowy płat waży nic, a kadłub jest krótki. Nawet nim sporo poucinałem, ale po 5 klejeniu ni był juz taki fajny i zajął miejsce na półce w Alei Zasłużonych :) A stałe podwozie? Nie wiedziałem, że Czajka ma takie :P

Link to comment
Share on other sites

Owiewka jest takiej wielkości jak w FW 190 a do tego modelu ćwiczyłem śmigła od 7x6 ,8x4,9x5 i 10x6.

Nie było widać wpływu owiewki .Wszystko zależy od zestawu silnik-śmigło

Link to comment
Share on other sites

Pamiętam ten model na zawodach i faktycznie było to zwinne maleństwo choć do szybkich nie należało.

Dwupłat w wwII ma coraz mniejsze szanse na nawiązanie równorzędnej walki ale historycznie rzecz ujmując, też było podobnie.

 

Czajka lata bardzo poprawnie i choć gorzej się ją naprawia i lata wolniej od konkurencji to byłoby miło znów ujrzeć taki model na zawodach.

ms

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

odgrzewam temat, ja właśnie zbudowałem czajkę na najbliższe zawody, jest już oblatana i gotowa do walki. Zastanawiam się czy robić z tego relację. Samolot jest z Napolskimniebie.pl i lata prawidłowo, jak się spisze na zawodach to zobaczymy, waga...na sezon może wystarczy.

post-6922-0-81532900-1492452738_thumb.jpg

post-6922-0-06294400-1492452754_thumb.jpg

post-6922-0-35572300-1492452772_thumb.jpg

post-6922-0-96857800-1492452783_thumb.jpg

post-6922-0-82443200-1492452797_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o ścisłość historyczną to samolot Polikarpow  I-153 Czajka miał składane podwozie . Stałe podwozie miał jego poprzednik Polikarpow I-15 . I-153 był dużo lepszy . Podobieństwo obu modeli było sprytnie wykorzystywane przez rosyjskich pilotów w walkach z Japończykami pod Chołhin-goł . latano w wypuszczonym podwoziem i dopiero na widok samolotów przeciwnika chowano je .

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.