Janosik72 Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 no Ja nie mowie ze robie dobrze , tylko ze tak mam a to z powodu ze wszystko ze wszystkim moge polaczyc zmierzyc watmeterem przelozyc na szybko Fakt 50 A nie robi na nich wrazenia ,ale .... do czasu Pozdrawiam
Ryś Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 "średnica złącza x 10 = max. prąd. " Tak to tylko dla przewodu ,nigdy dla złącza! Prąd przenoszony przez złącze określa producent . Złącze typy T mam na acc i regler.Natomiast regler silnik to zawsze lut. Pozdrawiam
wojcio69 Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Witam Ryśku nigdzie nie jest powiedziane, że łącze regulator - silnik musi btć na łączach np. gold. Można tak jak Ty lutować regulator do silnika ale czy jest to wygodne i praktyczne? Kwestia gustu, a o nich się nie dyskutuje.
pyotoru Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Witam , dopiero zaczynam swoją przygode z modelami RC i na początek zdecydowałem się na Easy Glidera PRO . Teraz zastanawiam się nad kupnem napędu. Mam takie dwa zestawy na oku: 1. POLY-TEC C30-36 2. POLY-TEC C30-30 Czy ktoś może mógłby wspomóc poradą na który zestaw warto się zdecydować? Planowane zasilanie to: ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 20C, na zmianę z ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C pozdrawiam ! Piotrek
Janosik72 Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 HMMM ... Jak zaczynasz to wez opcje 2 Aku wydoli a i Tobie starczy mocy \ Z pierwsza opcja byloby fajniej ale... do EGP to juz taki szatan ze pionowe wznoszenie masz i to jak mala rakieta Czy dasz sobie z tym rade??? Jesli tak to juz wiesz co kupic A nie lepiej cos kupic w hobbycity?? byloby DUZO TANIEJ Poydrawiam
pyotoru Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Janosik72 - dzięki za (p)odpowiedź. Rzeczywiście "trochę" taniej nawet z przesylką. Chyba zaryzykuje silnik+regulator Turnigy. TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808) - chwilowo brak w magazynie :| TURNIGY Plush 25amp Speed Controller Do tego ze dwie "Klapluftschrauby" 10x4 i 10x6 do wypróbowania. Nie udało mie się niestety znaleźć nigdzie takiego fajnego spinera 55x4 z chłodzeniem jak w zestawach z ibaja :?. Czy coś niefajnego stanie się jak założę mniejszy kołpak ? (oprócz tego że niebędzie to ładnie wyglądało..)
Rafal B. Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 http://www.nastik.pl/procularis-kolpak-5558-p-2341.html Trzeba by tylko zrobić tulejkę na oś i można latać.
pyotoru Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 albo ten z zestawu ale tym razem luzem: http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220464874372&_trkparms=tab%3DWatching pisze tam, że ta turbo-dziurka na środku kołpaka, poprzez chłodzenie silnika podnosi znacznie jego sprawność. Prawda li to ??
wojcio69 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Witam A coś takiego by stykło http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=4169 lub http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6249
Janosik72 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 albo ten z zestawu ale tym razem luzem:http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220464874372&_trkparms=tab%3DWatching pisze tam, że ta turbo-dziurka na środku kołpaka, poprzez chłodzenie silnika podnosi znacznie jego sprawność. Prawda li to ?? To nie silnik spalinowy by temperatura pracy decydowala o sparawnosci co nie znaczy ze chlodzenie jest nie przydatne. jak dasz mniejszy kolpak beda wieksze opory ale nie do przesady i nie zawazy to na locie modelu popatrz na modele z kamerkami tam masz zabudowe z "troche wiekszym oporem" a i one lataja i to swietnie Nie ma co popadac w skrajnosci, fajnie by bylo jak by bylo idealnie oplywowo ale .. Milego latania zycze Wlasnie sie wybieram na lotnisko ,troche polatac Ps . Modelarze z Londynu Laczmy sie :rotfl: moze jakies wspolne latanko.
pyotoru Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Pozamawiane wszystko . Dzięki za wszystkie rady. Do następnego sezonu lotnego powinno udać się to wszystko poskładać razem a potem fru ! Na razie pozostaje zabawa w ćwiczenie odruchów na symulatorku. Przy okazji, całkiem fajnie lata się Easy Gliderem pod AFP. Tylko na wiatr jest dość wrażliwy, pewnie to też kwestia wprawy :oops: A właśnie, gdzie latacie przeważnie swoimi modelami? Na lotniskach, czy tak po prostu na kawałku płaskiego terenu ? Koło mnie w okolicy raczej lotniska modelarskeigo nie ma z tego co wiem , za to pól u bauerów pod dostatkiem !
wojcio69 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Witam Piotrek do następnego sezonu :shock: :roll: :evil: Easy Glider'a składa się w 2-3 wieczory (pod warunkiem, że ma się wszystkie podzespoły) 4x serwo, 2x przedłużacz do serwa 60cm, regulator, silnik, kołpak z łopatkami śmigła, pakiet akumulatorów, ładowarkę, odbiornik, aparaturę. Każdy lata tam gdzie może. Ja na rozlewiskach warty w Śremie lub przy jeziorze Grzymisławskim Każdy lata tam gdzie ma miejsce, byle zdala od zabudowy mieszkalnej i ruchliwych dróg. Easy Glider przy wietrze do 4m/s spisuje się całkiem przyjemnie, przy większym też lata ale trzeba go kontrolować a pod wiatr można zroibić pięknego harrier'a :wink:
pyotoru Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Problem w tym, że z czasem trochę u mnie krucho :? poza jako że to mój pierwszy model nie chciałbym czegoś spaprać, ale może rzeczywiscie przed końcem sezonu uda się model oblatać :wink: Jak to jest z przedłużaczami do serw? Wystarczą 2x60cm ? Na stronie multiplexa (Easy Glider Pro Servo Pack) podane jest że wymagane są 2x6"+2x12" (i tak kupiłem :| ). Wojtek, filmy z oblotów rewelacja :!: Czy robiłeś je Flycamone2 ? Może próbowałeś montować kamerkę również do Easy Glidera ?
wojcio69 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Witam Piotrek jeżeli serwa od kierunku i wysokości są montowane w ogonie, to potrzebujesz jeszcze dwa przedłużacze 90cm. W moim byłem EG Electric serwa od kierunku i wysokości były mocowane w kabinie a przez kadłub szły bowdeny. Być może w EG PRO serwa poszły na ogon. A i jeszcze jedno przydałby się 15cm kabel Y do lotek, no chyba, że masz aparaturę bardziej rozbudowaną i możesz zrobić lotki na oddzielnych kanałach i je zmiksować. Filmy robione FCO2 i niestety z EG nie robiłem ale różnica między EG a Juniorem jest taka, że Junior jest 10cm szerszy w skrzydłach i statecznik ma typu T, poza tym jest to kpia EG. P.S. Z tej instrukcji http://www.multiplexusa.com/downloads/M214226-EasyGlider_Pro_Manual.pdf wynika, że EG PRO ma serwa od kierunku i wysokości montowane w kabinie, więc po co do nich przedłużacze, przecież odbiornik też masz w kabinie. A już mnie oświeciło :idea: w skrzydła idą przedłużacze 60cm 2 szt. a te dwie sztuki krótkich to po to abyś podłączył je do dwóch kanałów w odbiorniku, u mnie te dwa krótkie przedłużacze zastąpiłem kablem Y.
bubu2 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Jak lotki są na oddzielnych kanałach, to nic nie miksujemy. Ruch załatwia program wbudowany w nadajnik. pozdr
pedro Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Witam, dziś odbyły się kolejne, trzecie już loty Easy Glidera Udanych lądowań tyle samo co i startów... Model lata świetnie, choc nie obyło się bez emocji przy starcie. Model wyważony pakietem, środek ciężkości tak jak w instrukcji. Gdy już udało się wzniesc dosyc wysoko, silnik na zero i zaczeło się eleganckie szybowanie. Gdy obniżył lot, obroty na fulla i w górę, tu trochę trzeba powalczyc... Na obrotach Easy dosyc mocno zadziera do góry tak, że muszę oddawac wysokosci do samego końca i podpierac lotkami, bo lubi się zwalac raz na jedno, raz na drugie skrzydło. Moje pytanie do posiadaczy Glidera; jak uspokoic wznoszenie na dużych obrotach, żeby nie bujało aż tak bardzo modelem? czy wyważaliście model poprzecznie ? Mi po trymowaniu lotkami i deko sterem kierunku ściąga w lewo.
wojcio69 Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Witam Zadziera w góre, bo silnik dostał za mały skłon w dół. Skręca w lewo, bo silnik dostał za mały skłon w prawo. Możesz to skorygować dając podkładki pod silnik na śrubach go mocujących. Pod silnik nie pod śrubę :!:
smootny Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Witam, dziś odbyły się kolejne, trzecie już loty Easy Glidera Udanych lądowań tyle samo co i startów... Model lata świetnie, choc nie obyło się bez emocji przy starcie. Model wyważony pakietem, środek ciężkości tak jak w instrukcji. Gdy już udało się wzniesc dosyc wysoko, silnik na zero i zaczeło się eleganckie szybowanie. Gdy obniżył lot, obroty na fulla i w górę, tu trochę trzeba powalczyc... Na obrotach Easy dosyc mocno zadziera do góry tak, że muszę oddawac wysokosci do samego końca i podpierac lotkami, bo lubi się zwalac raz na jedno, raz na drugie skrzydło. Moje pytanie do posiadaczy Glidera; jak uspokoic wznoszenie na dużych obrotach, żeby nie bujało aż tak bardzo modelem? czy wyważaliście model poprzecznie ? Mi po trymowaniu lotkami i deko sterem kierunku ściąga w lewo. miałem podobny problem lecz tylko z wysokością - jedna podkładka uspokoiła potwora :]
pedro Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Silnik jest zamontowany do oryginalnej wręgi z zestawu, i wydaje mi się, że już ma dosyc spory skłon w dół, a jesli chodzi o uciekanie w lewo to nawet po wyrzucie z reki, bez włączonego silnika ochoczo wchodzi w lewy łuk. Sklejany był starannie i po moich pomiarach wydaje się byc prosty.
smootny Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Silnik jest zamontowany do oryginalnej wręgi z zestawu, i wydaje mi się, że już ma dosyc spory skłon w dół, ...... Tak to racja ma spory skłon lecz ta jedna podkładeczka nikomu nie zawadzi a zobaczyć można jakie będą zmiany w locie na silniku
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.